English

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین:

ورود اراضی موقوفه به نهضت ملی مسکن است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: کار بزرگی که در مجموعه وقف در این دولت شکل گرفت ورود اراضی موقوفه به نهضت ملی مسکن است.

ورود اراضی موقوفه به نهضت ملی مسکن است
به گزارش خبرگزاری موج قزوین

، سالن آمفی تئاتر اداره اوقاف شهرستان قزوین با نام احسان ماندگار در مراسمی با حضور حجت الاسلام عادل معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه، مهدی رجحانی معاون عمرانی استانداری، حجت الاسلام مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف استان و جمعی از هیت امنای امامزاده ها و مساجد و واقفان افتتاح شد.

حجت الاسلام مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در این مراسم اظهارداشت: امروز رساندن پیام انقلاب به صاحب اصلی آن یک رسالت مهم است که دلسوزان نظام باید به آن اهمیت دهند.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی رسانه های بیدادگر استبداد و دشمنان مطالبی را در فضاهای مجازی بارگذاری کرده اند تا مردم این همه توانمندی و ظرفیت و دارایی و اقدامات را نبیند و فقط به کاستی ها توجه کنند.

مجیدی افزود: جهاد تبیین یک جهاد واجب و عینی است و باید به بهانه های مختلف و خدمت رسانی آن را جدی بگیریم.

وی یادآورشد: امروز به بهانه ۱۲ بهمن و آغاز بهره برداری از سالن اجتماعات دارالقرآن و اداره اوقاف شهرستان قزوین فرصتی شد تا خدمت رسانی به مردم تسریع و تسهیل شود.

مجیدی اظهارداشت: در سال ۸۴ در پی سفر مقام معظم رهبری به استان یکی از مصوبات ساخت همین سالن بود که ساختمان و حوزه اداری آن تکمیل شد اما اعتباراتی برای سالن نبود که این بخش ناتمام ماند.

وی بیان کرد: در سال ۹۶ که حجت الاسلام عادل مدیرکل اوقاف استان بودند گره را بازکردند و قرارداد تکمیل سالن بسته شد و شش سال طول کشید‌ تا امروز آن را به بهره برداری برسانیم.

این مدیر فرهنگی اظهارداشت: در سال گذشته و در سفر رئیس جمهور به استان از سوی دولت اعتباری برای تکمیل این سالن تعیین شد و توانستیم پس از سالها این مجموعه را تکمیل کنیم.

مجیدی گفت: برای امور فرهنگی به یک سالن اجتماعات نیاز داشتیم تا فعالیت قرآنی انجام شود و بتوانیم دوره های تخصصی و آموزشی و قرانی را اجرا کنیم.

وی افزود: برای احداث این سالن سه میلیارد تومان هزینه شده و ۶۰۰ میلیون تومان هم برای تجهیز سیستم صوتی پیش بینی شده که امروز به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بیان کرد: کار بزرگی که در مجموعه وقف در این دولت شکل گرفت ورود اراضی موقوفه به نهضت ملی مسکن است و در گذشته یک قانون نانوشته وجود داشت که علیرغم بحران مسکن اجازه ورود به ساخت مسکن را نداشتیم تا هم قیمت مسکن را کاهش دهیم و هم مردم را صاحب خانه کنیم.

وی گفت: این موضوع با معاون عمرانی استانداری قزوین مطرح شد و ایشان بسرعت موافقت کردند و چند جلسه نیز تشکیل شد و امروز با افتخار ۲۵۰۰ هکتار از اراضی وقفی در هفت پروژه یا تصویب شده یا در مرحله نهایی مصوب شدن است.

مجیدی بیان کرد: در شرایط کنونی حدود ۲۵ درصد مردم استان در زمینهای وقفی زندگی می کنند و هیچ مشکلی نیست و اگر بتوانیم ظرفیت اوقاف را وارد عرصه مسکن کنیم گام مهمی برای خانه دار شدن مردم برداشته می شود.

این مسئول اضافه کرد:  ۲۵۰۰ هکتار از اراضی وقفی می تواند به حدود ۴۶ هزار قطعه مسکونی تقسیم شود که در حال حاضر ۷۱۰ هکتار در حال اجراست و قطعات تفکیکی تحویل جامعه هدف خواهد شد.

وی اظهارداشت: در تبدیل به احسن یک جای اراضی وقفی گام بلندی برداشته شده اما برخی جایگاه وقف را تخریب می کنند و در مقابل آن موضع گیری دارند اما وقف ثابت کرده همانگونه که ذاتش گره گشایی و حل مسئله و دستگیری است در استان نیز مسئولان یک صدا شده اند تا مشکلات مردم از طریق وقف حل شود.

مجیدی گفت: امروز مجموعه اوقاف می خواهد مشکل مردم را حل کند و تبدیل به احسن با قیمت کارشناسی با ۵۰ درصد قیمت را عملیاتی کرده ایم تا ثابت کنیم وقف گره گشاست و خوشبختانه با کمک استاندار و معاون عمرانی اقدامات خوبی انجام شده و در بیدستان، آقابابا و شیذر که حق موقوفه جدا شده مردم دارای سند شده اند.

وی بیان کرد: امروز طرح «فارم موفق دام سبک» و یک باغ صنعتی الگویی داریم که کشت باف با علم روز با کمک اوقاف عملیاتی شده و اولین شهرک تولید محتوای کشور و آسیای غرب را در قزوین با کمک وقف عملیاتی خواهیم کرد تا بگوییم وقف امید آفرین است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در ادامه تصریح کرد: در راستای کمک به زوج های جوان امسال ۱۶۵ سری جهیزیه توزیع شد و در آغاز دهه مبارک فجر نیز ۴۵ سری جهیزیه را توزیع می کنیم.

وی گفت: برای تامین جهیزیه های زوج های جوان با مشارکت خیرین و واقفان بیش از ۱۱ میلیارد تومان هزینه شده است.

مجیدی اضافه کرد: در اجرای طرح قرار دوازدهم بیش از ۳۰ میلیارد تومان در اجرای نیت واقفان در امور پزشکی، دارو و درمان و تامین وسایل تحصیل دانش آموزان هزینه شده است.

در ادامه حجت الاسلام کریمی مدیر اوقاف شهرستان قزوین هم گزارشی از روند ساخت سالن آمفی تئاتر این اداره ارائه کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه