English

فرماندار آبیک:

نمایندگان مجلس مصوبه اختصاص نماینده مستقل به شهرستان آبیک را تصویب کنند

فرماندار آبیک گفت: لازم است نمایندگان مجلس به محض ورود به مجلس، مصوبه اختصاص نماینده مستقل به شهرستان آبیک را تصویب کنند چرا که با تحقق این مهم، قدرت چانه زنی برای پیگیری مطالبات و درخواست های مردم در استان و کشور افرایش می‌یابد.

نمایندگان مجلس مصوبه اختصاص نماینده مستقل به شهرستان آبیک را تصویب کنند
به گزارش خبرگزاری موج قزوین

، حجت‌الله مددخانی فرماندار آبیک در نشست خبری به مناسبت دهه فجر با خبرنگاران استان قزوین و شهرستان آبیک که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: از ۹۷ طرح قابل افتتاح ۸۶ پروژه عمرانی و ۱۱ پروژه صنعتی و کشاورزی است که ۷۰ پروژه در آبیک و بخش مرکزی و ۲۷ پروژه در بخش بشاریات به بهره‌برداری می‌رسد که با افتتاح پروژه‌ها، برای ۲۶۶۳ اشتغالزایی می‌شود.

وی با اشاره به ثبت نام ۱۰۸۰ نفر در سامانه مسکن ملی و پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی فاز نخست مسکن ملی در شهرستان آبیک در قالب ۲۴۰ واحد، افزود: برخی واحدها در مرحله سفت کاری، برخی هم در مرحله نازک کاری، کاشی و سرامیک و تأسیسات قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود در هفته دولت به اتمام برسد؛ فاز دوم مسکن ملی هم که ۲۴۰ واحد است پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و در مرحله اسکلت و اتمام سقف های آخر قرار دارد و فاز سوم مسکن ملی هم در حال اخذ مجوز قرار دارد و در آینده نزدیک کلنگ زنی می‌شود.

فرماندار شهرستان آبیک به عملکرد دو ساله دولت سیزدهم در این شهرستان پرداخت و ادامه داد: طی این مدت ۸۰ هزار مترمربع آسفالت و جدولگذاری در روستاهای این شهرستان اجرا شده که ۴ برابر سهمیه شهرستان بوده و در تمام روستاهای شهرستان به غیر از روستاهای زیر ۲۰ خانوار، یک تا دو پروژه اجرا شده و ۶۰۰ مورد وام بهسازی بافت‌های فرسوده ۳۵۰ میلیون تومانی پرداخت شده است‌.

مددخانی با بیان اینکه شهرستان آبیک تولیدکننده ۵۶ درصد تخم مرغ استان قزوین است، اضافه کرد: این شهرستان در زمینه تولید گوشت سفید و قرمز، شیر و قارچ در استان قزوین و کشور حرفی برای گفتن دارد و در زمینه تولید شیلات، ۲۹ درصد افزایش تولید داشته ایم.

فرمانداری ابیک

وی به روشن شدن مشعل گاز در چهار روستای توداران، کهوان، طیخور و حاجی آباد در دهه فجر خبر داد و خاطرنشان کرد: گازرسانی به روستاهای کزلک و قاضی کلایه هم تا خرداد ماه انجام می‌شود و تقریبا تمام روستاهای شهرستان آبیک به غیر از روستاهای زیر ۲۰ خانوار، از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

این مسوول در خصوص وضعیت شورای شهر آبیک توضیح داد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، مبارزه با فساد، نقطه قوت است که مسوولان شهرستان نبوده‌اند راحت از کنار این موضوع نگذشتند و زمانی که خلاف و جرم ۶ عضو شورای شهر آبیک مشخص و متقن شد، پس از حدود ۴ ماه پی‌گیری و بررسی تمام جوانب ماجرا، دستگیری و رسیدگی قضایی در دستور کار مسوولان ذیصلاح قرار گرفت.سپس قرار نظارت قضایی صادر شد که از ۶ نفر، چهار نفر اعتراض کردند و لغو قرار نظارت قضایی سه نفر بنا بر محتوای پرونده صورت گرفت. 

فرماندار شهرستان آبیک افزود: از پنج عضو علی البدل شورای‌ شهر آبیک دعوت به عمل آمد و سه نفر حاضر به حضور در شورا شدند و ترکیب جدید شورا با هفت نفر آغاز شد که تاکید و تذکر داده شده در انتخاب شهردار در اسرع وقت، دقت لازم را داشته‌ باشند و قوی و برنامه‌محور باشد که قول داده شده هفته آینده اقدام کنند و در کمیسیون تطبیق مصوبه آن تایید و به مراجع ذیصلاح استان ارسال تا استعلامات انجام و روند قانونی صدور حکم شهردار رقم بخورد و باید بتواند چند پروژه شاخص در این شهر اجرایی کند.

مددخانی در پاسخ به این سوال که تکلیف پروژه راکد الحاقی بیمارستان دولتی شهدا چه می‌شود، بیان کرد: با توجه به حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در شهرستان آبیک و ارائه نظرات در زمینه مولدسازی و طرح موضوع با رییس خزانه و دارایی های دولت در استان قزوین، بسته رونق شهرستان در قالب مولدسازی را به استان پیشنهاد دادیم که در استان به تصویب رسیده و اگر در تهران هم به تصویب و تایید نهایی برسد برای کارهای اجرایی اقدام خواهیم کرد.

این مسوول اذعان کرد: یکی از پروژه‌ها پروژه الحاقی بیمارستان شهدا خواهد بود و تلاش می‌شود به پیشرفت فیزیکی مناسب برسد و جزو پروژه‌های نیمه کاره مطرح و برای تکمیل آن بتوان گام موثری برداشت، گرچه اجرای پروژه‌ها از محل مولدسازی شاید کاری بسیار دشوار باشد اما محقق شدنی است چرا که تامین منابع آن، منطقی و قابل دسترسی است.

وی در خصوص بحث خرید خدمت در بیمارستان دولتی شهدا گفت: اجرای این طرح موافقین و مخالفینی دارد که در شورای تامین، جلسه‌ای بین مسوولان بیمارستان‌های دولتی شهدا و خصوصی ولیعصر (عج) برگزار شد و نتیجه توضیحات و جمع بندی این شد که خرید خدمت در بیمارستان اجرایی نشود و همت و عزم لازم برای افزایش ظرفیت درمانی و بهداشتی شهرستان به کار گرفته شود که در حال حاضر برای اسکان سه پزشک متخصص اقدام شده است.

این مسوول یکی از مطالبات به حق مردم شهرستان آبیک را کرسی نمایندگی مستقل برای این شهرستان ذکر و با صحه گذاشتن بر این موضوع ادامه داد: لازم است نمایندگان مجلس به محض ورود به مجلس، مصوبه اختصاص نماینده مستقل به شهرستان آبیک را تصویب کنند چرا که با تحقق این مهم، قدرت چانه زنی برای پیگیری مطالبات و درخواست های مردم در استان و کشور افرایش می‌یابد و در اخذ امکانات و بودجه‌ها پیگیری های بهتری صورت می‌گیرد. این در حالی است که فعالیات و خدمات دو نماینده مجلس برای سه شهرستان با گستره جغرافیایی جمعیتی و تنوع قومیتی، کفاف گسترده جمعیتی را نمی‌دهد.

فرماندار شهرستان آبیک با اشاره به توطئه ها و دسیسه‌های مختلف دشمنان داخلی و خارجی انقلاب اسلامی از آغاز پیروزی تاکنون در قالب جنگ تحمیلی، ترورهای کور، فتنه‌ها، کودتاهای مختلف و تحریم‌های ناجوانمردانه اذعان کرد: مردم با حضور در تجمعات و صحنه‌های مختلف سیلی محکمی به دشمنان نواخته اند و نقشه‌های آنان را نقش برآب کرده اند.

مددخانی افزود: برگزاری بیش از ۴۰ انتخابات نشان می‌دهد حضور مردم به عنوان مظهر و جلوه مردم و نماد مردمی بودن نظام اسلامی است که دشمنان تلاش می‌کنند با توطئه عدم مشارکت و عدم حضور مردم در پای صندوقهای رأی درصدد تبلیغات سوء هستند و مردم مانند همیشه در انتخابات مشارکت پرشور و گسترده خواهند داشت و سیلی محکمی به دشمنان خواهند زد.

وی با اشاره به وجود بیش از ۱۰۰۰ رای اولی در شهرستان آبیک و برگزاری چند نشست با آنان افزود: قطعا با حضور رای اولی ها، نشاط سیاسی در بین جوانان و دیگر رای دهنده‌ها افزایش خواهد یافت و تاثیرگذارتر خواهد بود.

این مسوول در پایان بیان کرد: مشارکت مردم شهرستان آبیک در تمام دوره‌های انتخابات از میانگین کشوری و استانی بالاتر بوده و با توجه به نظرسنجی های مختلف صورت گرفته از مجموعه های مختلف، وضعیت در کشور مطلوب است و پیش‌بینی می‌شود شاهد مشارکت خوب مردم شهرستان در انتخابات پیش رو باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه