English

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی:

استادان باید نقشی یاورانه و والدانه نسبت به دانشجویان داشته باشند

به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی و کانون دانشجویی اندیشه کتاب و اندیشه، کارگاه افزایش مهارت‌های اساتید مشاور فرهنگی - تربیتی برگزار شد.

استادان باید نقشی یاورانه و والدانه نسبت به دانشجویان داشته باشند
به گزارش خبرگزاری موج قزوین

، به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی و کانون دانشجویی اندیشه کتاب و اندیشه، کارگاه افزایش مهارت‌های اساتید مشاور فرهنگی - تربیتی با حضور روسای دانشکده‌ها، معاونان آموزشی، علمی و پژوهشی دانشکده‌ها و استادان در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد.

در این کارگاه به عنوان دکتر سعید وحیدی مهر مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی مدرس که به صورت مجازی حضور داشت؛ ضمن تسلیت شهادت مردم کرمان در حادثه تروریستی زائرین سالگرد سردار سلیمانی و با تشکر از عوامل برگزار این کارگاه در سخنانی با اشاره به نقش ویژه استادان به عنوان الگوهای رفتاری نسبت به دانشجویان گفت: استادان مانند اولیای دانشجویان باید به گونه‌ای با این عزیزان رفتار کنند که آنان را فرزندان خود بدانند.

دکتر وحید مهر تصریح کرد: جوانان به عنوان آینده سازان این کشور مطرح هستند و باید تا حد امکان استادان بتوانند مطالبات آنان را در زمینه های مختلف پاسخگو باشند چرا که آینده تمدن نوین اسلامی در دست جوانان ما است.

وی در پایان گفت: استادان به عنوان الگوهای تربیتی، نقش بسزایی در تعیین سرنوشت و آینده دانشجویان بر عهده دارند.

در ادامه این کارگاه، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد محبی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان قزوین ضمن تسلیت حادثه تروریستی کرمان به نقش اثرگذار استادان در امور تربیتی و فرهنگی دانشجویان اشاره کرد و گفت: وظیفه ذاتی هر استادی است که دانشجویان را در زمینه‌های تربیتی و فرهنگی مشاوره بدهند و ارتقای فرهنگی جوانان ما با حضور نهادهایی هم چون خانواده، آموزش و پرورش ،دانشگاه و در نهایت جامعه شکل می‌گیرد.

وی سپس، به تهاجم گسترده فرهنگی دشمن علیه جوانان کشورمان اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر با هجمه‌های سنگین رسانه ای دشمن مواجه هستیم پس باید با مقاومت لازم، برنامه‌ریزی صحیح و تقویت خود در برابر این هجمه‌ها مقابله کنیم.

 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان قزوین افزود: اسلام به عنوان کامل‌ترین دین در برابر ایدئولوژی‌های مختلف در دنیا مطرح است و انتشار این مبانی بعد از انقلاب اسلامی گسترش بیشتری پیدا کرد. باید توجه داشت که رفتارهای ما بر مبنای اسلام باشد تا جوانان ما دچار تناقض نشوند.

حجت الاسلام محبی در پایان با تاکید بر لزوم بازنگری در مبانی فکری یادآور شد: جریان فکری غرب و شرق می‌دانند که موضوعات مادی گرایانه و فضای سکولاریسم تهی و پوچ است اما سعی در القای این تفکر دارند در حالی که جریان انقلاب اسلامی با رهبری امام (ره)، مقام معظم رهبری و شهدای گرانقدری هم چون سردار شهید سلیمانی و تهرانی مقدم به عنوان الگوهای رفتاری مناسب می ‌توانند نقش بسزایی در مسیرهای فکری و اعتقادی برای جوانان مطرح باشند.

 در ادامه، دکتر سید حسن مهدیخانی سروجهانی سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ضمن تسلیت حادثه تروریستی کرمان به تغییر رفتار نسل‌های جدید اشاره کرد و گفت: با توجه به تغییر رفتار در نسل‌های جدید وظیفه استادان نسبت به دانشجویان بسیار سنگین‌تر شده است.

گفتنی است؛ در ادامه، اعضای حاضر در این کارگاه، نظرات و پیشنهادات خود را برای چگونگی افزایش مهارت‌های اساتید مشاور فرهنگی و تربیتی در دانشگاه ارائه کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه