English

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خبرداد:

رشد ۲۳ درصدی زکات در استان قزوین

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: طی ۹ ماهه سال جاری بیش از ۳۷ میلیارد تومان زکات در استان قزوین جمع آوری شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد رشد داشته است.

رشد ۲۳ درصدی زکات در استان قزوین
به گزارش خبرگزاری موج قزوین

، ناصر ظاهری مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در همایش تکریمی و ترویجی زکات شهرستان البرز که در روستای پیریوسفیان برگزار شد، بیان کرد: سال ۱۳۸۴ به دستور مقام معظم رهبری دبیرخانه شورای زکات در کمیته امداد امام خمینی (ره) تشکیل شد.

وی ادامه داد: ائمه جمعه در شهرستان ها ریاست شورای زکات و کمیته امداد دبیری این شورا را بر عهده دارد البته در سال ۸۴ بحث احیای زکات مطرح بود چراکه در آن سال مجموع زکات جمع آوری شده تنها ۱۰ میلیون تومان بود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: امروز پس از گذشت ۹ ماه از سال ۱۴۰۲ بیش از ۳۷ میلیارد تومان زکات در استان قزوین جمع آوری شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد رشد داشته است.

وی افزود: از این میزان زکات بیش از ۱۲ میلیارد تومان زکات مستحبی و بیش از ۱۶ میلیارد تومان زکات فطریه و کفارات بوده است که در مجموع ۹۰ درصد زکات جمع آوری شده برای محرومان صرف شده است که صرف اهدای کمک معیشتی، کمک هزینه درمان، کمک هزینه جهیزیه، مسکن و ... شده است.

ظاهری اظهارکرد: در شهرستان البرز نیز در حسن آباد دو هزار متر زمین به عنوان زکات اهداء شد که که اجرای۴۰ واحد مسکونی در حال انجام است که اتفاق بی نظیری است البته در شهرستان البرز طی ۹ ماهه سال جاری بیش از پنج میلیارد تومان زکات جمع آوری شده که ۱۵ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد هستیم.

وی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی تصریح کرد: مداومت و استقامت در اجرای زکات امر مهمی است امروز هم زکات به همت کار جمعی احیاء شده از این رو می خواهیم در این نشست فرهنگ انفاق و نیکوکاری را ترویج کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: هرچه بتوانیم باید نیکوکاران را بیشتر کنیم چراکه در مال ما حقی برای سائل و محروم قرار داده شده البته قرآن در برابر نیکوکاران، مترفین را معرفی می کند که به دنبال جمع آوری مال هستند و هلاک کننده جامعه هستند.

وی اظهارکرد: مترفین با پول زیاد به دنبال فسق و فجور هستند از این رو ما می خواهیم فرهنگ انفاق را ترویج کنیم و افراد نیکوکار را تکریم کنیم البته سال گذشته همایش زکات در روستای شیداصفهان برگزار شد و امسال نیز با توجه به پیشتاز بودن شهرستان البرز، در این شهرستان همایش زکات را داریم و در این شهرستان، روستای پیروسفیان که در پرداخت زکات پیشقدم هستند، انتخاب شد.

ظاهری گفت: محل برگزاری این نشست نیز مسجد صاحب الزمان (عج) انتخاب شد چراکه بخشی از هزینه های اجرا و ساخت این مسجد از محل زکات تأمین شده است.

وی تاکید کرد: امروز رفع نیاز محرومان در اولویت کارهاست، دین اسلام هم به این امر اشاره کرده است از این رو امروز نهالی که رهبر کبیر انقلاب بنیان نهادند، شجره طیبه ای است که افتخار دارد در خدمت محرومان است.  

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: امروز شاهدیم که یک محصول کم ارزش را با چه تدابیر و برنامه هایی تبلیغ می کنند تا رغبت ایجاد شود و بخرند؛ تبلیغ زکات تبلیغ دین خداست و ما نیز وظیفه داریم زکات را به شایستگی تبلیغ کنیم.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم یادآورشد: حل مشکلات معیشتی و اقتصادی در گرو رسیدگی به محرومان است آن روز که انسان رزقش تنگ می شود به خدا شکایت می کند در حالی که قرآن کریم می فرماید برای کمک به محرومان تبلیغ نکردید، دنبال جمع آوری مال بودید، بنابراین چون پای کار محرومان نبودند، جهنم را برایشان می آورند، در نتیجه پشیمانی در قیامت به بار می آورد و می گویند ای کاش انفاق کرده بود و برای یتیم، مسکین و محروم کاری کرده بودیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه