English

رئیس اداره زکات استان قزوین:

زکات دهندگان محرومان را در اولویت قرار دهند

رئیس اداره زکات استان قزوین گفت: زکات دهندگان با توجه به اولویت فقهی و شرعی مصرف زکات برای نیازمندان، محرومان را در اولویت قرار دهند.

زکات دهندگان محرومان را در اولویت قرار دهند

به گزارش خبرگزاری موج قزوین،حجت الاسلام باب اله شهسواری رئیس اداره زکات استان قزوین در نشست شبانه زکات با حضور جمعی از مردم روستای خروزان بیان کرد: خداوند سبحان در آیه ۱۰۳ سوره توبه می فرماید زکات را بگیر و بر آنها درود بفرست.

وی ادامه داد: در دین ما اعمال و دستورات مختلفی داریم ولی تنها برای جمع آوری زکات است که از سوی خداوند سبحان مأمور به تشکر هستیم و این امر نشان از اهمیت جمع آوری و هزینه کرد زکات دارد.

رئیس اداره زکات استان قزوین اضافه کرد: ما باید پرداخت زکات را جدی بگیریم چراکه عمل به دستورات خداوند سبحان آبروی شیعه است در واقع باید همواره برای عمل به دستورات الهی تلاش کنیم و در این میان دستوراتی که محورش خدمت به مردم است در اولویت است.

وی عنوان کرد: سوق دادن زکات به سمت محرومان از چند جهت مهم است یکی اینکه اولویت مصرف زکات برای محرومان است و از طرف دیگر توجه به زکات موجب ارتقای زندگی محرومان می شود.

حجت الاسلام شهسواری عنوان کرد: از آنجا که زکات یک دستور با برکات همه جانبه است نه تنها در زندگی نیازمندان بلکه در زندگی و مال زکات دهنده نیز اثرگذار است و آن را نیز پاکیزه می کند.

وی اعلام کرد: خداوند سبحان را قدردان هستیم که با همت و اعتقادات کشاورزان و باغداران و سایر اقشار مردم میزان زکات مستحبی و واجب سال گذشته بیش از ۵۱ میلیارد تومان بوده است که همه این زکات در استان قزوین و برای محرومان هزینه شده است.

رئیس اداره زکات استان قزوین تصریح کرد: برگزاری جلسات شبانه زکات تنها برای تذکر و یادآوری است تا ما به وظیفه خود عمل کنیم، براساس ایه صریح قرآن خداوند متعال در مال ما حقی معلوم برای سائل و محروم قرار داده است.

وی اظهارکرد: یکی از این حقوق خمس است، یکی دیگر زکات است؛ زکاتی که پاک کننده مال ماست و به زندگی ما در این دنیا و آخرت برکت و رونق می دهد و در شب اول قبر دستگیر و روشنا بخش ما در تاریکی هاست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه