English

مدیر برنامه ریزی و فن آوری اطلاعات کمیته امداد استان قزوین خبرداد:

رونمایی از دو طرح پژوهشی در کمیته امداد قزوین

مدیر برنامه ریزی و فن آوری اطلاعات کمیته امداد استان قزوین از رونمایی دو طرح پژوهشی در کمیته امداد استان قزوین خبر داد.

رونمایی از دو طرح پژوهشی در کمیته امداد قزوین
به گزارش خبرگزاری موج قزوین

، رضا کارگر مدیر برنامه ریزی و فن آوری اطلاعات کمیته امداد استان قزوین در این باره گفت: نقش پژوهش در توسعه همه‌ جانبه پایدار چنان برجسته و انکارناپذیر است که می‌توان آن را بدون تردید نیروی محرک توسعه در همه حوزه‌ها اعم از فرهنگ، اقتصاد، سیاست و جامعه دانست.

وی ادامه داد: حمایت از تولیدات علمی و پژوهش و تحقیقات، مقالات، کتب و... مرتبط با فعالیت های امداد از برنامه های در دست اجراست که در این راستا طی سال ۱۴۰۰ تعداد دو پژوهش، در سال ۱۴۰۱ نیز دو پژوهش و یک مقاله علمی و سال جاری هم یک پژوهش و دو پایان نامه داریم.

مدیر برنامه ریزی و فن آوری اطلاعات کمیته امداد استان قزوین در خصوص فرایند کار پژوهشی اضافه کرد: پیشنهاد طرح‌های پژوهشی بر اساس نیازسنجی و اولویت‌بندی موضوعات پژوهشی، به شورای پژوهش استان ارسال می‌ شود و پس از تصویب نهایی، قرارداد منعقد و اجرایی می ‌شود.

وی در خصوص اقدام های این نهاد در حوزه پژوهش گفت: فعالیت‌های پژوهشی، شامل انجام طرح‌های پژوهشی، حمایت از آثار علمی (رساله‌ دکتری، پایان نامه‌ کارشناسی ارشد، کتاب و مقاله)، برگزاری نشست‌های علمی- تخصصی و... بوده که با همکاری نخبگان، پژوهشگران و جامعه دانشگاهی انجام شده است.

مدیر برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات کمیته امداد استان شناخت وضع موجود و برنامه ‌ریزی برای آینده را از مزیت‌های کار پژوهشی دانست و افزود: به منظور ایجاد زمینه‌های مناسب برای رشد و ارتقای کمی و کیفی پژوهش، بهره‌گیری از توان و ظرفیت بالقوه حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، تشویق دانشجویان و طلاب برای انجام پژوهش‌های توسعه‌ای و کاربردی با هدف رفع مسائل و مشکلات جامعه تحت حمایت این نهاد اجرایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به رویکرد توجه جدی به مسائل پژوهشی برنامه هایی برای هفته پژوهش تدارک دیده شده که می توان به بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان، برگزاری شورای پژوهشی و تجلیل از پژوهشگران برتر و رونمایی از پژوهش های اجرایی در استان اشاره کرد.

کارگر اظهارکرد: بازید از طرح ملی شتابگر ملی و چشمه نور قزوین، برگزاری کارگاه آموزشی پروپوزال نویسی ویژه دانشجویان تحت حمایت و برگزاری نشست علمی راهکارهای ارتقای سرمایه اجتماعی و مشارکت های مردمی از دیگر برنامه های بزرگداشت هفته پژوهش است.

وی یادآورشد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در حوزه پزوهشی نیز همانند سایر حوزه ها از همکاری اقشار مختلف جامعه استقبال می کند البته در حوزه پژوهشی بیشتر همکاری با فعالان پژوهشی و دانشگاهی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه