English

با حضور قضات عالی رتبه دیوان عدالت اداری برگزار شد؛

نشست تخصصی آموزشی دعاوی دیوان عدالت اداری در حوزه کار و تامین اجتماعی در استان قزوین

نشست تخصصی آموزشی آسیب شناسی دعاوی دیوان عدالت اداری در حوزه کار و تامین اجتماعی با هدف کاهش دعاوی مطروحه در دیوان عدالت اداری برگزار شد.

نشست تخصصی آموزشی دعاوی دیوان عدالت اداری در حوزه کار و تامین اجتماعی در استان قزوین

به گزارش خبرگزاری موج قزوین،نشست تخصصی آموزشی آسیب شناسی دعاوی دیوان عدالت اداری در حوزه کار و تامین اجتماعی در جهت رعایت اصل قانونمداری و با هدف کاهش دعاوی مطروحه در دیوان عدالت اداری با هماهنگی و برنامه ریزی اداره کل حقوقی سازمان تامین اجتماعی و با حضور قضات عالی رتبه دیوان عدالت اداری در استان قزوین برگزارشد.

در اولین روز این نشست تخصصی قضات دیوان عدالت اداری ضمن تاکید بر ضرورت رعایت قانون، موضوع دریافت به موقع حق بیمه از کارفرمایان را به عنوان یکی از منابع درآمدی سازمان تامین اجتماعی بر اساس ماده ۲۸ قانون تامین اجتماعی دانسته و از سوی دیگر اعتراض کارفرمایان به حق بیمه اعلامی را از حقوق آنان بر اساس قانون اعلام نمودند و رسیدگی به ادعاهای مطروحه را در هیات های بدوی و تجدید نظر تشخیص مطالبات بر اساس قانون تاکید داشتند.

در ادامه نشست، قضات دیوان عدالت اداری در کارگروه تخصصی به بیان مبانی قانونی و مقررات حاکم بر رسیدگی در کمیته های بدوی و تجدید نظر تشخیص و تطبیق مشاغل سخت و زیان آور موضوع ماده ۸ آیین نامه مشاغل سخت و زیان آور پرداختند و در جهت ارشاد مراجع حل اختلاف کار و نمایندگان مطلع سازمان تامین اجتماعی قانون و مقررات مورد تاکید قرار گرفت.

در دومین روز از نشست تخصصی آسیب شناسی دعاوی دیوان عدالت اداری، قضات دیوان عدالت اداری طی پنل آموزشی در زمینه موضوعات ماده ۱۴۸ قانون کار ( احتساب سابقه و اصلاح عناوین شغلی) و تبیین آیین دادرسی و رسیدگی مراجع شبه قضایی توضیحات ضروری را ارائه داده و طی نشست پرسش و پاسخ به سوالات مطروحه حاضرین توضیحات لازم و راهکارهای اساسی ارائه شد.

در ادامه قضات دیوان عدالت اداری در کارگروه تخصصی به بیان مبانی قانونی و مقررات حاکم بر رسیدگی هیات های تشخیص و حل اختلاف موضوع ماده ۱۵۷ قانون کار و  شیوه نامه مشترک آن و علل نقض آرا مراجع مزبور پرداختند.

همچنین بر ضرورت دعوت از نماینده مطلع سازمان در هیات های تشخیص و حل اختلاف اداره کار، ملاحظه مدارک و مستندات مربوطه و ضرورت انجام تحقیق لازم در خصوص رابطه دستمزدی و کارگری و کارفرمائی تاکید نمودند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه