English

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین:

تخلفات حوزه پدافند غیرعامل در شعبات قضائی اختصاصی رسیدگی می شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین از اختصاص شعبات قضائی برای رسیدگی به تخلفات حوزه پدافند غیرعامل خبر داد.

تخلفات حوزه پدافند غیرعامل در شعبات قضائی اختصاصی رسیدگی می شود

به گزارش خبرگزاری موج قزوین، علی فولیان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین در اولین جلسه کارگروه حقوقی و قضایی پدافند غیرعامل استان قزوین اظهار کرد: پدافند غیرعامل یک مهم و ضرورت است که بایستی اصول آن در زیرساخت‌های حیاتی و حساس و مهم، رعایت و اجرا شود و در این حوزه ضرورت دارد شناخت درستی از تهدیدات‌ و مخاطرات احتمالی داشته باشیم و دستگاه‌ها همیشه بایدآمادگی لازم را داشته باشند تا با شناخت و شناسایی تهدیدات و افزایش هوشیاری، سطح مخاطرات و آسیب‌ها کاهش یابد. 

وی با بیان اینکه کوتاهترین تعریف پدافند غیرعامل یعنی دفاع غیر سلاح؛ به تشریح تعریف قانونی آن مطابق بند یک سیاست‌های کلی پدافند غیرعامل مجمع تشخیص مصلحت نظام پرداخت و اذعان کرد: شناخت درست از موضوعات، برنامه‌ریزی‌های هدفمند و ارائه راهکار و حرکت دسته جمعی در راستای تحقق اهداف پدافند غیرعامل کمک شایانی خواهد کرد. 

این مقام قضائی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون اهمیت پدافند غیرعامل تصریح کرد: همه اقدامات و برنامه ریزی‌های دستگاه‌های دارای تکلیف در حوزه پدافند غیرعامل باید منتهی به کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدام‌های نظامی دشمن و مهار تهدیدات احتمالی و ... شود. 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین در ادامه بر رعایت اصول پدافند غیرعامل در تصمیم گیری‌ها، طرح برنامه و پرهیز از هرگونه حالت انفعالی تاکید کرد و ادامه داد: تفکر و اعتقاد به پدافند غیرعامل در بین مردم و مسئولان که هدف پدافند غیرعامل برای سلامت، امنیت و حفظ جان و اموال در مواجهه با خطرات و تهدیدها است باید ایجاد شود. 

وی در ادامه عنوان کرد: تمامی دستگاه‌ها در همه امور محوله ضمن توجه به مقوله پیشگیری، می‌بایست به آنچه که در حوزه پدافند غیرعامل تکلیف دارند، مسئولانه عمل کنند. 

دبیر کارگروه حقوقی - قضائی پدافند غیرعامل استان قزوین، آموزش عمومی و فرهنگ‌سازی در زمینه بکارگیری اصول و ضوابط پدافند غیرعامل در بخش‌های دولتی و غیردولتی را یکی از لوازم موفقیت درحوزه پدافند غیرعامل دانست و ادامه داد: برای مدیریت شایسته امور پدافند غیرعامل، ضمن استفاده از ظرفیت مشارکت‌های مردمی، در تمامی حوزه‌های مختلف پدافند غیرعامل باید برنامه محور عمل کرد. 

فولیان در ادامه با اشاره به ماده 13 دستورالعمل اجرایی شورای پدافند غیر عامل استان‌ها به شرح مختصری از اعضاء و تکالیف 11 کاگروه ذیل شورای پدافند غیرعامل پرداخت و یادآور شد: درحوزه پدافند غیرعامل در مرحله اول، پیش بینی‌ها مهمترین ابزار تصمیم گیری است و لازم است کارگروه‌های مختلف استان با امکانات و منابعی که در اختیار دارند، الزامات را در جهت کاهش خسارات احتمالی رعایت کنند و واکنش مناسبی در مقابل این تهدیدات داشته باشند و برنامه ها و پیشنهادات و راهکارهای لازم را در حوزه پدافند غیرعامل ارائه دهند. 

وی درخصوص کارگروه قضایی - حقوقی پدافند غیرعامل یادآور شد: نظارت بر حسن عملکرد دستگاه‌ها و حسن اجرای وظایف محوله مطابق دستورالعمل ابلاغی در حوزه پدافند غیر عامل از وظایف این کارگروه است. 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین در پایان از اختصاص شعبات قضائی جهت رسیدگی به تخلفات حوزه پدافند غیرعامل خبر داد و افزود: در راستای نقش نظارتی این کارگروه، با هماهنگی اداره کل بازرسی استان، بازرسی‌های مستمر از دستگاه‌های دارای تکلیف در حوزه پدافند غیرعامل انجام خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه