English

دبیرکل مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا :

دانشگاه آزاد اسلامی قزوین از نظر امکانات تحقیقاتی و فناوری های نوین در سطح بین المللی قرار دارد

دبیرکل مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا (ACD و هیات همراه از دست آوردهای علمی، تحقیقاتی، پژوهشی، شرکت های دانش بنیان، امکانات رفاهی، ورزشی و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین بازدید کردند.

دانشگاه آزاد اسلامی قزوین از نظر امکانات تحقیقاتی و فناوری های نوین در سطح بین المللی قرار دارد

به گزارش خبرگزاری موج قزوین،پرفسور پورنچای دانویواتانا دبیرکل مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا (ACD)، به همراه حسین عمیدی رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان قزوین و هیات همراه از دست آوردهای علمی، تحقیقاتی، پژوهشی، شرکت های دانش بنیان، امکانات رفاهی، ورزشی و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین بازدید کردند. 

در این مراسم دکتر اسماعیل زینالی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد و استان قزوین ضمن خیر مقدم به میهمانان در سخنانی با اشاره به دست آوردها و افتخارات این دانشگاه در عرصه‌های ملی و بین‌المللی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با ۱۰۱ رشته، ۱۴ هزار دانشجو و بیش از ۸۵ هزار فارغ التحصیل در طول ۳۰ سال فعالیت خود در زمینه‌های تحقیقاتی و فناوری‌های نوین، پیشرو و پیشگام در ایران بوده است.

وی افزود: مراکز تحقیقاتی این دانشگاه هم چون مرکز تحقیقات مکاترونیک (MRL) در کشور و جهان دست آوردها و افتخارات بسیاری را در مسابقات بین‌المللی و جهانی ربوکاپ در سال‌های اخیر برای کشور عزیزمان به دست آورده و در عرصه ‌های فناوری های نوین در جهان تاثیرگذار می‌باشد.

دکتر زینالی خاطرنشان کرد: این دانشگاه با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان نقش بسزایی در ایجاد کارآفرینی و ارتباط با صنعت را ایفا می کند.

دکتر زینالی اظهار داشت: امیدواریم در نشستی که در آینده ای نزدیک به میزبانی کشورمان برگزار می‌شود؛ زمینه ایجاد تعاملات بسیار خوبی بین دانشگاه‌های ایران به خصوص واحد قزوین در زمینه‌های همکاری‌های علمی با مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا  (ACD) فراهم شود.

وی در پایان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین آمادگی دارد تا در برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی، ایجاد فرصت‌های مطالعاتی بین دانشجویان و استادان و تبادل استاد و دانشجو بین کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا  (ACD)همکاری و تعامل داشته باشد.

در ادامه، دکتر محمد نوروزی مدیر مرکز تحقیقات مکاترونیک (MRL) دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به معرفی دست آوردها، افتخارات و برنامه های آینده این مرکز در عرصه های علمی و فن آوری های نوین در سطح ملی و منطقه ای پرداخت.

پروفسور پورنچای دانو یواتانا دبیرکل مجمع گفتگوی همکاری آسیا  (ASD): دانشگاه آزاد اسلامی قزوین از نظر امکانات تحقیقاتی و فناوری در سطح بین‌المللی قرار دارد

 وی پس از بازدید از امکانات تحقیقاتی، دست آوردهای علمی توسط پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین هم چون خودروهای برقی، خورشیدی، ربات‌های امدادگر واقعی، ربات فوتبالیست سایز متوسط و کوچک، ربات زیردریایی، ربات پرنده، خودروهای هیبریدی، موتور سیکلت برقی، شرکت های دانش بنیان هم چون شرکت کاسپین الکترونیک و شرکت کامپیوتری بازی سازی کاسپین، امکانات رفاهی، ورزشی و آموزشی ضمن اظهار شگفتی از این دست آوردهای علمی تحقیقاتی و پژوهشی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین پیشرفته‌تر از آن چیزی بود که فکر می‌کردم و واقعاً تحت تاثیر توسعه علمی و فناوری های نوین روز دنیا در این دانشگاه قرار گرفتم.

وی افزود: این دانشگاه را از نظر امکانات تحقیقاتی و فناوری های نوین در سطح بین المللی مشاهده کردم و در آینده ای نزدیک در جلسه ای با مقامات عالی رتبه ایران در قالب نشستی در خصوص همکاری‌های فرهنگی به خصوص دانشگاهی بحث و تبادل نظر خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: یکی از ماموریت های اصلی این مجمع، ارتقاء، تقویت و توسعه آموزش عالی و نوآوری در 35 کشور عضو می باشد.

در ادامه، حسین عمیدی رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان قزوین، ضمن خیر مقدم به میهمانان عالی رتبه و با تشکر از میزبانی عالی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین از این رویداد در سخنانی گفت: وزارت امور خارجه کشورمان آمادگی دارد تا زمینه همکاری‌های دو طرفه بین دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا  (ACD)را فراهم و برقرار کند.

یادآور می شود: در پایان از سوی پرفسور پورنچای دانویواتانا دبیرکل مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا (ACD) هدیه ای به رسم یادبود و قدردانی از میزبانی شایسته این دانشگاه به دکتر زینالی اهداء شد.

گفتنی است؛ در ادامه این بازدید، پرفسور پورنچای دانویواتانا دبیرکل مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا  (ACD)، با همراهی دکتر زینالی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد و استان قزوین، حسین عمیدی رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان قزوین و هیات همراه با دکتر محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در دفتر استانداری دیدار و گفتگو کردند.

شایان ذکر است؛ مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا (Asia Cooperation Dialogue) نهادی بین دولتی است که در ۱۸ ژوئن ۲۰۰۲ میلادی (۱۸ خرداد ۱۳۸۱) به منظور ارتقای همکاری آسیایی در سطح قاره‌ای و تبدیل قاره آسیا به یک جامعه آسیایی با توانایی برقراری ارتباط با بقیه جهان و کمک بیشتر برای رسیدن به صلح و رفاه متقابل در سراسر دنیا تشکیل شد و اکنون دبیرخانه این مجمع در کشور کویت مستقر بوده و کشور عزیزمان ایران نیز در سال 2004 میلادی (1383) به عضویت این مجمع در آمده است و به دلیل غنای فرهنگی و تمدنی از سوی مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا (ASD) مدیریت بخش فرهنگی مجمع همکاری‌های کشور‌های آسیایی را بر عهده دارد.

۳۵ کشور عضو مجمع همکاری گفت‌وگوی آسیا موسوم به (ACD) هستند و مرکز هماهنگی‌های فرهنگی (ACD) در ایران است و ایران بخش فرهنگی آن را ریاست می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه