English

توسط محققان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین صورت گرفت؛

راه اندازی سیستم مدیریت جامع هوشمند سازی روشنایی معابر و تجهیزات سرمایشی با کمک اینترنت اشیاء

سیستم مدیریت جامع هوشمند سازی روشنایی معابر و هم چنین تجهیزات سرمایشی با کمک اینترنت اشیاء توسط محققان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین طراحی، نصب و راه اندازی شد.

راه اندازی سیستم مدیریت جامع هوشمند سازی روشنایی معابر و تجهیزات سرمایشی با کمک اینترنت اشیاء

به گزارش خبرگزاری موج قزوین، این سیستم توسط بابک محمدیان، سید مرتضی ناصح نیا از دانشجویان مقطع دکترای رشته برق و آرش محمدیان دانشجوی مقطع دکترای رشته مکانیک این دانشگاه و از اعضای شرکت صنایع انرژی سبز پاسارگاد مستفر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با راهنمایی دکتر احمد فخاریان ؛ عضو هیات علمی گروه برق این دانشگاه طراحی و پیاده سازی شد.

گفتنی است؛ این پروژه بنا به درخواست شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین به عنوان ماموریت ویژه طراحی، نصب و راه اندای شده است.

شایان ذکر است؛ پایش، نمایش و ارسال فرمان از راه دور میزان بار مصرفی به صورت آنلاین و هم چنین انتقال اطلاعات به صورت دو طرفه، اعلام خرابی چراغ ها و ارسال پیام به تلفن همراه اپراتور و نمایش در اپلیکیشن به منظور کاهش زمان خاموشی و کاهش میزان اتلاف انرژی در زمان پیک بار و کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری و تصمیمات هوشمندانه به مشترکین برای مدیریت درست بار مصرفی و کاهش گازهای گلخانه ای از طریق استفاده بهینه از منابع تجدید ناپذیر، از مزیت های این طرح هوشمند سازی است.

قابل ذکر است؛ اینترنت اشیاء یعنی ارتباط حسگرها و دستگاه‌ها با شبکه اینترنت که از این طریق ارتباط و تعامل بین لوازم متصل به شبکه و کاربران دارای دسترسی مجاز به این شبکه، امکان دیدن و کنترل لوازم متصل به شبکه را برای کاربران فراهم می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه