English

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی:

با توجه به بحران کم آبی در استان باید تهدید دشت قزوین را جدی بگیریم

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به بحران کم آبی در استان باید تهدید دشت قزوین را جدی بگیریم و برای اجرای سریعتر انتقال آب از سد طالقان به استان و کاهش مصرف آب های زیرزمینی اقدام کنیم.

با توجه به بحران کم آبی در استان باید تهدید دشت قزوین را جدی بگیریم

به گزارش خبرگزاری موج قزوین، جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین با حضور مرتضی صدیقی معاون فنی و تولید اطلاعات مکانی سازمان نقشه برداری کشور، اعلایی استاندارُ لطف الله سیاهکلی نماینده قزوین البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی وکیلی رپیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مدیران دستگاههای اجرایی در استانداری برگزار شد.

لطف الله سیاهکلی در این نشست اظهارداشت: با توجه به بحران کم آبی در استان باید تهدید دشت قزوین را جدی بگیریم و برای اجرای سریعتر انتقال آب از سد طالقان به استان و کاهش مصرف آب های زیرزمینی اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: باید بتدریج بتوانیم مصرف آب زیرزمینی در بخش کشاورزی را کاهش داده و از این چرخه خارج کنیم و به فکر استفاده از منابع آبی دیگر مانند آب های سطحی باشیم.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر احیای دشت قزوین لازم است در استان همه مدیران در این زمینه دغدغه داشته باشند و برنامه های مدیریت منابع آبی را با جدیت پیگیری و عملیاتی کنند.

سیاهکلی در ادامه گفت: ایجاد امید در میان مردم رسالت همه مسئولان است و این مهم با عمل به وعده ها و اجرای طرح های عمرانی و تغییر در رفاه مردم ممکن می شود لذا تاکید داریم طرح های نیمه تمام بسرعت تکمیل شده و فعالیتهای عمرانی شتاب گیرد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با رویکرد دولت سیزدهم شاهد حرکت رو به جلوی کشور در عرصه های مختلف هستیم و علیرغم این که امریکا تلاش کرد روابط ما را با همسایگان تخریب کند اما ملت ها فهمیده اند ایران اسلامی حامی واقعی همسایگان است و حاضر است در بحران به آنها کمک کند.

این نماینده مجلس اظهارداشت: همین مسئولان کشور آذربایجان که مسیر اشتباه رفته اند باید بدانند اگر روزی دچار مشکل شوند همین ایران می تواند به آنها کمک کند و امروز حتی مسئولان کشور فرانسه هم به سمت ایران آمده و این روند بیانگر مسیر درست دولت در سیاست خارجی است.

سیاهکلی با انتقاد از ارائه آمارهای غیرواقعی در سالهای گذشته یادآورشد: متاسفانه برخی مدیران برای آن که مدیریت خود را موفق جلوه دهند با آمارهای غیرواقعی، همه کارها را درست و اصولی نشان دادند گویی هیچ مشکلی نداشتیم لذا از اعتباراتی محروم ماندیم و شاهد عقب ماندگی در برخی حوزه ها هستیم.

این نماینده بیان کرد: «عدد و ارقام» آمارها گول زننده است لذا بایستی به محتوای آمار توجه کنیم تا برنامه ریزی درستی صورت گیرد و بتوانیم توسعه استان را شتاب بخشیم.

وی از روش طرح موضوع و گزارش دهی در شورای برنامه ریزی ابراز رضایت کرد و گفت: این روند می تواند مباحث کارشناسی و انتقادی را در جلسات موجب شود تا با بحث و گفتگو بتوان به نتایج بهتری دست یافت.

سیاهکلی اظهارداشت: با طرح دیدگاههای کارشناسی و انتقاد به امور هرگز نباید شائبه تخریب و زیرسوال بردن مدیر ایجاد شود بلکه باید در این نشست ها بتوان با چالش و انتقاد به روند مناسبی برای خدمت بهتر و حل مشکلات رسید.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به وقوع سیل در منطقه الموت یادآورشد:متاسفانه در سیل اخیر برخی مردم و کشاورزان منطقه الموت بار دیگر دچار آسیب شدند و به مزارع و باغات و اموال آنها خسارت وارد شد و در سال گذشته نیز مشابه همین حادثه خسارت زیادی به ساکنان زد و امروز انتظار می رود برای جبران خسارت آنها اقدام مقتضی صورت گیرد.

وی گفت: مردم الموت از جبران خسارت ناشی از سیل در گذشته ذهنیت خوبی ندارند لذا از استاندار انتظار داریم پیگیر مشکلات ساکنان آسیب دیده باشند.

سیاهکلی بیان کرد: در گذشته چون فرزندان در کنار والدین زندگی می کردند و حتی پس از ازدواج هم از راهنمایی  والدین و بزرگان خود برخوردار می شدند، واقعه طلاق بسیار کم بود اما امروز بسیاری از جوانان به دلیل نداشتن  مهارت زندگی با آسیب های جدی مواجهند لذا بایستی برای ارتقای مهارت آنها اقدام کرد.

وی اظهارداشت: امروز خانواده ها تصور می کنند نظام آموزشی کشور می تواند همه نیازهای تربیتی فرزندانشان را تامین کند لذا کمتر به نقش خود اهمیت می دهند که بایستی این خلاء را با اطلاع رسانی مناسب و برنامه ریزی اصولی جبران کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه