English

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

بزرگترین کتابخانه منطقه در یکی از بزرگترین شهرهای ایران افتتاح خواهد شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: توسعه کتابخانه‌های عمومی به یک فصل پرافتخار در دوره جدید تبدیل شده است.در ماه‌های آینده بزرگترین کتابخانه منطقه در یکی از بزرگترین شهرهای ایران افتتاح خواهد شد.

 بزرگترین کتابخانه منطقه در یکی از بزرگترین شهرهای ایران افتتاح خواهد شد
به گزارش خبرگزاری موج

، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  با بیان اینکه تاکنون مجموعه معظمی از رویدادها را پشت سر گذاشتیم تا به ۱۹‌ اردیبهشت رسیدیم و جشن بزرگ کتاب را برگزار می‌کنیم، ادامه داد: اردیبهشت با رویدادهای فرهنگی متنوع مثل بزرگداشت عطار، سعدی، فردوسی و خیام همراه است. امسال نمایشگاه کتاب با دهه کرامت و ولادت بانوی بزرگوار حضرت فاطمه معصومه(س) و پایان این دهه ولادت حضرت رضا (ع) است، قرین شده است.

وزیر ارشاد با بیان اینکه نمایشگاه سی‌وپنجم با همت خانه کتاب و معاونت فرهنگی و مشارکت اصحاب فرهنگ و کتاب برگزار شده است، گفت: از همه ناشران، نویسندگان و کتابفروشان تشکر می‌کنم که مشعل فروزان فرهنگ‌ را در این کهن سرزمین شعله‌ور نگه داشتند.

او با بیان اینکه بنای دولت انقلابی و مردمی تمرکز جدی و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری است، افزود: ما دوره پررونق فرهنگ و ادب و کشور را تجربه می‌کنیم، سال گذشته حدود ۱۲۰‌ هزار مجوز کتاب صادر شده که بالاترین عدد در همه سال‌ها است.

به گفته اسماعیلی، با همه مشکلات در برخی خانواده‌ها به دلیل مسایل معیشتی و اقتصادی انتظار می‌رود که به حوزه کتاب توجه نشود، ولی مردم کتاب دوست، کتاب را رها نکردند. در سال‌های اخیر در حوزه مطالعه رو به افزایش هستیم و بدون مطالعه کتاب درسی و ادعیه به عدد بالایی می‌رسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین ادامه داد: توسعه کتابخانه‌های عمومی به یک فصل پرافتخار در دوره جدید تبدیل شده است.در ماه‌های آینده بزرگترین کتابخانه منطقه در یکی از بزرگترین شهرهای ایران افتتاح خواهد شد.
اسماعیلی با اشاره به آمار و ارقام‌ در بخش کاغذ نیز گفت: در حوزه کاغذ با اینکه ابتدای دولت را با تولید ۵ هزار تنی شروع کردیم اما سال گذشته به خودکفایی در کاغذ کتاب درسی برای ۱۵۵ میلیون جلد کتاب با ۸۰ هزار تن رسیدیم.

او تاکید کرد: امسال با افتتاح مجموعه جدید که نیازی به چوب ندارد، تولید کاغذ تحریر به ۱۳۰‌ هزار تن خواهد رسید و در تابستان ۱۴۰۳ از پنج هزار تن به ‌۱۳۰‌ هزار تن خواهیم رسید.

او با بیان اینکه از رییس جمهور و دولت تشکر می‌کنم، گفت: تلاش دولت بر افزایش چتر حمایتی از مخاطبان کتاب بود و امروز قرار شد در کنار تخصیص یارانه خرید کتاب برای دانشجویان، طلاب و استادان، خرید یارانه‌ای، برای خانواده ۲ میلیونی کارکنان دولت فراهم شود.

اسماعیلی با بیان اینکه امسال تقویت جدی چرخه اقتصاد کتاب را داریم، ادامه‌ داد: در سال جدید برنامه‌های جدیدی را دنبال خواهیم کرد و عدالت فرهنگی در دل نمایشگاه امسال پیش بینی شده تا هر فرد ایرانی با مراجعه به سامانه مجازی خرید کتاب در چند دقیقه بتواند کتاب خریداری کند و ما کتاب‌هایی که با تخفیف خریده است را رایگان به آنها تحویل می‌دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه