English

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

دعاوی اوقاف ۸۰ درصد کاهش یافت

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: با صدور سند تک برگ و اجرای طرح کاداستر برای املاک اوقاف ۸۰ درصد دعاوی ما کاهش یافته است.

دعاوی اوقاف ۸۰ درصد کاهش یافت
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج

، سید مهدی خاموشی در آئین اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای اوقاف، در خصوص عملیات وعده صادق اظهار داشت: در مجامع بین المللی شاهد آن هستیم که پس از وعده صادق به چه میزان دید مردم جهان نسبت به ایران متفاوت شده است.

وی افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه خود را مخاطب جبهه پیشران انقلاب اسلامی می داند.

خاموشی بیان کرد: جریان پرتابگر در ایران اسلامی دیگر دم دستی شده، پرتاب‌های در لایه لئو و ژئو و مئو که در ۴۶۰ پا زیر ۴۸۰ ثانیه قرار گرفت.  سازمان وقف خود را مخاطب در جبهه پیشران انقلاب اسلامی می داند. آنچه امروز شاهد دستاوردهای وقف هستیم حفظ العین، افزایش منافع و اجرای نیات است، در حوزه دریافت اسناد تک برگ و کاداستر پیشرفت خوبی داشته ایم و امسال  ۸۰ درصد دعاوی کاهش می یابد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: نکته دیگر بحث حفظ العین است که چگونه به موقوفه رسیدگی می کنیم اصولا موقوفات مبنای بیابان زیاد داریم در اقلیم گرم و خشک هم هست امروز در نمایشگاه غرفه ای کاکتوس آورده بود که علوفه تولید می کند و همین باعث شد در اقلیم گرم جنوب فارس و خوزستان به فکر رسیدگی به این وضعیت افتادیم. سوسک خرطوم دار در درختان خرما محصولات را تحت تاثیر قرار می دهد که اگر به جان محصول بیافتد محصول را چند ده هزارتن کم می کند به فکر افتادیم آیا با پرتو می توانیم از بین ببریم به نتیجه رسیدیم که امکان پذیر است.

خاموشی افزود: دانش برای بهینه سازی تولید مد نظر است در کرمان مزارع پسته دچار سرمازدگی می شد. ارتفاع کف زمین از ۱۰ متر به بالا ۴ درجه تفاوت دارد دانش بنیانها موتورهایی درست کرده اند که هوا را از بالا به پایین شلیک می کند. ما در وقف درگیر با این مسائل هستیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: آب سرمایه کشور است باید بهره وری آب در مزرعه را تعریف کنیم به اعتقاد ما اگر در کنار هرچاه آب، دستور دهید استخر بزنند و ماهی پرورش دهند که در غنی سازی خاک نیز موثر است.

وی افزود: در حوزه دریا، رهبر معظم انقلاب اسلامی اقتصاد دریا پایه را به کرات مطرح می کنند شرکتی یافتم که پرورش ماهی در قفس داشت با این شرکت رایزنی کردیم تصمیم گرفتم از تولید قفس تا پرورش ماهی ورود کنیم.  این کار به مرور توسعه پیدا کرد.

خاموشی بیان کرد: سراغ تجهیزات پزشکی بخاطر نیاتی که در این زمینه وجود دارد رفتیم کارخانه دانش سلامت کوثر ۸ ماهه راه اندازی شد ۱۸۳۰ مجوز پزشکی داریم و این کارخانه صددرصد موقوفه است. هدف در تجهیزات پزشکی بومی سازی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه