English

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان:

۳۲ میلیارد تومان جهت تعمیر و مرمت مساجد استان کردستان هزینه شد

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان، گفت: یکی از وظایف اوقاف در راستای عمل به اجرای امینانه نیت واقفین خیر اندیش خدمات به برخی مساجد است که موقوفه دارند که در بحث بازسازی، تعمیر و مرمت ۳۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

۳۲ میلیارد تومان جهت تعمیر و مرمت مساجد استان کردستان هزینه شد

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، حجت‌الاسلام محمد کاروند مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از وظایف اوقاف در راستای عمل به اجرای امینانه نیت واقفین خیر اندیش خدمات به برخی مساجد است که موقوفه دارند که در بحث بازسازی، تعمیر و مرمت ۳۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود: از این مقدار ۱۸ میلیارد تومان اعتبارات دولتی و ۱۴ میلیارد تومان از محل موقوفات مساجد هزینه شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان، به تکمیل مسجد ملا کریم در شهرستان بانه، مسجد ملا ابراهیم در شهرستان سقز و هاجر خاتون در سنندج پرداخت و عنوان کرد: مصلای مریوان بیش از یک هکتار زمین و  ۸ هزار متر زیر بنا دارد که برای تکمیل آن ۵۵ تا ۶۰ میلیارد تومان نیاز است.

حجت‌الاسلام کاروند با اشاره به اینکه برای اجرای مدرسه حضرت خدیجه کبری اهل سنت خواهران در شهرستان سقز چهار میلیارد و 500 میلیون تومان اختصاص داده شده است، ذکر کرد: در یک سال گذشته از محل موقوفات روحانیون اهل سنت ۱۵ میلیارد تومان کمک شده است.

وی به دیگر اقدام اوقاف اشاره کرد و گفت: ایجاد بازارچه های محلی برای اولین بار سه پروژه در شهرستان سقز، بیجار و سنندج در دستور کار قرار گرفت، در حال حاضر پروژه بیجار بیش از 60 درصد پیشرفت داشته است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان، در ادامه با اشاره به کمک به تامین زمین برای طرح مسکن نهضت ملی، تصریح کرد: یکی از اولویت نظام جمهوری اسلامی ساخت مسکن نهضت ملی است که در استان کردستان چهار شهر قروه، سقز، مریوان و بانه اراضی ما معرفی شده و مورد پذیرش قرار گرفته است که دو شهرستان سقز و قروه به مراحل اصلی رسیده و قدمی خوبی تاکنون برداشته شده است.

حجت‌الاسلام کاروند به پدیده موقوف خواری و مسجد خواری اشاره کرد و گفت: ۴۵۰ پرونده تخلف حقوقی تشکیل شده  که در مرحله دیوان و تجدیدنظر قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه