English

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر:

بیش از ۱۰۳ هزار نفر در صندوق عضو هستند

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر تصریح کرد: اعضای این صندوق به بیش از ۱۰۳ هزار نفر رسیده و از رشد ۷ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ برخوردار بوده است.

بیش از ۱۰۳ هزار نفر در صندوق عضو هستند
به گزارش خبرگزاری موج

، سیدمجید پوراحمدی با تشریح خدمات این صندوق، اظهار کرد: تمامی هنرمندان، نویسندگان، روزنامه‌نگاران و فعالان قرآن و عترت با عضویت در صندوق اعتباری هنر از ۳۶ نوع خدمت و حمایت صندوق هنر برخوردار می‌شوند.

به‌گفته وی مهم‌ترین ملاک عضویت در صندوق، احزار فعالیت فرهنگی و هنری و استمرار آن است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به تعداد اعضای صندوق، بیان کرد: حدود ۱۰ هزار نفر از فعالان حوزه فرهنگی و هنری کشور در سال ۱۴۰۲ به جمعیت اعضای صندوق افزوده شد و این صندوق در حال حاضر بیش از ۱۰۳ هزار عضو دارد.

رشد ۷ درصدی تعداد اعضای صندوق

وی افزود: براساس آمار موجود، تعداد اعضای صندوق اعتباری هنر در سال ۱۴۰۲ از رشد ۷ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ برخوردار بوده است.

مشاور وزیر فرهنگ با اشاره به ترکیب اعضای صندوق اعتباری هنر، گفت: اعضای صندوق شامل هنرمندان، نویسندگان، روزنامه نگاران و فعالان قرآن و عترت هستند.

پوراحمدی ادامه داد: براساس آیین‌نامه، عضویت گروه هنرمندان را فعالان حوزه سینما، موسیقی، هنرهای نمایشی و هنرهای تجسمی تشکیل می‌دهند. گروه نویسندگان شامل پژوهشگران، پدیدآورندگان کتب دوره‌ای و نویسندگان دارای اثر هستند. روزنامه‌نگاران، مدیرمسئول، سردبیر، مقاله‌نویس، خبرنگار، عکاس، مترجم و مفسر، مدیرهنری، طراح گرافیک، طراح کاریکاتور و عکاس نیز در گروه اهالی رسانه هستند. همچنین گروه فعالان قرآن و عترت را قاریان و حافظان قرآن کریم، هنرمندان تذهیب کار قرآن کریم و کتاب‌آرایی و آواها و نغمات دینی شامل می‌شوند.

آمار تفکیکی اعضای صندوق اعتباری هنر

در حال حاضر از تعداد کل اعضای صندوق، ۱۱ هزار و ۷۹۵ نفر را هنرمندان سینمایی، ۱۹ هزار و ۳۳۳ نفر فعالان حوزه موسیقی، ۱۶ هزار و ۷۲۶ نفر هنرمندان نمایشی، ۱۵ هزار و ۱۶۹ نفر از گروه نویسندگان، ۹ هزار و ۷۱۵ نفر فعالان حوزه قرآن و عترت، ۹ هزار و ۸۸۰ نفر روزنامه‌نگاران، ۲۰ هزار و ۴۳۵ نفر هنرمندان حوزه تجسمی و ۵۱۷ نفر را فعالان فرهنگی تشکیل می‌دهند که از این تعداد بیشترین فراوانی به ترتیب به رشته‌های تجسمی، موسیقی و نمایشی مربوط می‌شود.

رشد آمار عضویت در ۳ گروه

پوراحمدی با اشاره به رشد اعضا به تفکیک رشته فعالیت، بیان کرد: بیشترین رشد آمار عضویت در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ متعلق به روزنامه‌نگاران، هنرمندان حوزه تجسمی و نویسندگان بوده است.

افزایش گرایش جوانان به فعالیت‌های فرهنگی و هنری

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نسبت سنی جمعیت تحت پوشش صندوق اظهار کرد: ۶۳ درصد اعضای صندوق اعتباری هنر کمتر از ۴۴ سال سن دارند که این مهم، نشان از گرایش نسل جوان به انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری و دغدغه برخورداری از مزایای شغلی و اجتماعی این نسل دارد.

وی در ادامه افزود: همچنین سن ۸ درصد از اعضای صندوق، هنرمندان پیشکسوت بالای ۶۰ سال  هستند.

پوراحمدی با اشاره به نقش بانوان در اعتلای فرهنگ و هنر کشور بیان کرد: در حال حاضر ۳۵ درصد از اعضای صندوق شامل بانوان فرهیخته می‌شود و یکی از مهم‌ترین برنامه‌های صندوق اعتباری هنر در سال جاری تکریم و برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات ویژه به آنهاست.

اهمیت بسط عدالت فرهنگی میان استان‌ها

وی در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: بسط عدالت فرهنگی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که صندوق اعتباری هنر آن را دنبال می‌کند. بر این اساس، تقویت نمایندگی‌های صندوق در استان‌ها، پیگیری و رصد مطالبات اعضا در استان‌ها از برنامه‌های مهم صندوق اعتباری هنر است. در حال حاضر ۳۳ درصد اعضای صندوق را هنرمندان ساکن استان تهران و ۶۷ درصد را هنرمندان ساکن در سایر استان‌ها تشکیل می‌دهند.

وی در ادامه افزود: پس از تهران، استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی و البرز بیشترین تعداد اعضا در صندوق اعتباری هنر را دارند.

رئیس هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر با اشاره به رشد آمار اعضا به تفکیک استانی، اظهار کرد: بیشترین رشد عضویت در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ متعلق به استان‌های هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی است.

بنابر اعلام روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، پوراحمدی، عضویت هنرمندان نامدار و پیشکسوت در صندوق اعتباری هنر را موجب افتخار این نهاد حمایتی دانست و افزود: بیش از هزار نفر از اعضای صندوق دارای نشان درجه یک هنری هستند که برنامه‌های حمایتی متناسب با شأن و منزلت این عزیزان را برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در پایان تاکید کرد: در تلاشیم با بهره‌گیری از صاحب‌نظران خبره و همراهی اهالی فرهنگ و هنر، گام‌های اساسی در حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر کشور برداریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه