English

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

جامعه قرآنی باید اول خودش منش و خلق قرآنی داشته باشد

معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز داشت: جامعه قرآنی باید اول خودش قرآنی باشد و رفتار و منش و خلق قرآنی داشته باشد تا بتواند بر روی عموم جامعه تأثیرگذار باشد و آنان را قرآنی کند.

جامعه قرآنی باید اول خودش منش و خلق قرآنی داشته باشد
به گزارش خبرگزاری موج

، علیرضا معاف معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تنها وزارتخانه‌ای دانست که دارای پسوند اسلامی است و عنوان کرد; این یک پسوند تشریفاتی، فانتزی و دکوری نیست بلکه جهت دار، با معنا و روشن کننده و مبین است و برای اینکه محقق شود مسیری غیر از مسیر قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و سایر متون دینی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: جامعه قرآنی باید اول خودش قرآنی باشد و رفتار و منش و خلق قرآنی داشته باشد تا بتواند بر روی عموم جامعه تأثیرگذار باشد و آنان را قرآنی کند.

وی با اشاره به برگزاری کنگره نهج‌البلاغه در بهمن ماه سال جاری اظهار داشت: این کنگره زیست شرافتمندانه را ایجاب می‌کند که نقطه‌ای از اهداف انقلاب اسلامی و گام آغازین بسیار خوب و مؤثری می‌باشد و این انگیزه و دید را به کارگزاران، مدیران و مسؤولان می‌دهد که چطور می‌توان یک زیست شرافتمندانه بر اساس نهج‌البلاغه برای ایرانیان تدارک ببیند.

معاف در ادامه گفت: استان اصفهان می‌تواند به عنوان کانون آموزش، توسعه و ترویج نهج‌البلاغه کشور مطرح شود که در خصوص این مساله باید مسؤولان استان با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفتمان و طرح و برنامه داشته باشند.

وی نامگذاری یک روز به عنوان روز نهج‌البلاغه و هفته‌ی نهج‌البلاغه در تقویم رسمی کشور را ضروری عنوان کرد و گفت این نامگذاری می‌تواند بسیار مؤثر و توجه‌ها را جلب نماید و منجر به برنامه ریزی، اجرای طرح و اتفاقات خوب در این حوزه باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه