English

۲ نمایش همزمان از «دوازده مرد خشمگین» در مجموعه برج آزادی به صحنه می‌رود

دانیال اربابی، کارگردانی همزمان ۲ نمایش با نام‌های «۱۲ مرد خشمگین ۲۰۲۴» و «۱۲ زن خشمگین ۲۰۲۴» را بر اساس فیلمنامه‌ «دوازده مرد خشمگین» نوشته‌ رجینالد رُز روی صحنه می‌برد.

۲ نمایش همزمان از «دوازده مرد خشمگین» در مجموعه برج آزادی به صحنه می‌رود
به گزارش خبرگزاری موج

، نمایش‌های «۱۲ مرد خشمگین ۲۰۲۴» و «۱۲ زن خشمگین ۲۰۲۴» با نویسندگی، طراحی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی دانیال اربابی آذر و دی ۱۴۰۲ در مجموعه برج آزادی به صحنه می‌روند.

این کارگردان جوان در تلاش است تا تفاوت‌ها و توان‌مندی‌های زنان و مردان در حوزه تصمیم‌گیری و قضاوت را در قالب ۲ تئاتر مجزا به تصویر بکشد.

در خلاصه داستان فیلمنامه‌ «دوازده مرد خشمگین» آمده است: «پسر نوجوانی به قتل پدرش متهم شده و حالا داوری نهایی برعهده هیات منصفه‌ای ۱۲ نفره گذاشته شده است تا وی را متفق‌القول بی‌گناه یا گناهکار تشخیص دهند.»

در توضیح این اجرا آمده است: «علوم مختلف مانند جامعه‌شناسی و روانشناسی به ما نشان داده‌اند که زنان و مردان به دلیل نگرش ها، ساختارهای ذهنی و روانی متفاوت به شیوه‌های مختلفی به قضاوت و تصمیم‌گیری می‌پردازند. بر اساس این مطالعات می‌توان چنین گفت که مردان در مقایسه با زنان، برای قضاوت مسایل پیش‌رو بیشتر متاثر از تجربیات گذشته و در پی تامین رفاه و آسایش نزدیکان خود هستند. حال آن که زنان بسیاری برای قضاوت و تصمیم‌گیری امور کنونی به دورنمای آینده و مشکلات و نگرانی‌های محتمل آن تکیه دارند.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه