English

سینمای ایران در روز وداع با مهرجویی نمی‌خندد

برخلاف بیانیه انجمن سینماداران مبنی‌بر فعال بودن همه سینماها در روز تشییع داریوش مهرجویی تهیه‌کنندگان فیلم‌های پرفروش از لغو اکران آثار خود خبر دادند.

سینمای ایران در روز وداع با مهرجویی نمی‌خندد

به گزارش خبرگزاری موج، پس از اعلام روز چهارشنبه ۲۶ مهرماه به عنوان روز برگزاری آیین تشییع پیکر زنده‌یاد داریوش مهرجویی ، انجمن سینما داران با انتشار بیانیه‌ای از فعال بودن همه سینماها و اکران همه آثار روی پرده در این روز خبر داد که این موضع با انتقاد علاقه‌مندان سینما مواجه شد.

 

بیشتر بخوانید:

از یک دقیقه سکوت برای داریوش مهرجویی تا پیشنهاد نمایش فیلم «گاو»

تشییع پیکر داریوش مهرجویی و همسرش چهارشنبه برگزار می‌شود

اینفوگرافیک/زندگینامه مرحوم داریوش مهرجویی

به یاد داریوش مهرجویی + فیلم

قتل شبانه داریوش مهرجویی و همسرش + جزییات

زندگینامه داریوش مهرجویی

 

در پی این بیانیه صنفی، تهیه‌کنندگان فیلم‌های کمدی پرفروش در حال اکران در سینماها با انتشار متن کوتاهی در فضای مجازی از لغو اکران فیلم‌های خود در روز چهارشنبه خبر دادند.

در متن مشترک محمدحسین فرح‌بخش، محمد شایسته و سیدابراهیم عامریان آمده است: «در همراهی با دوستداران فرهنگ و ایستادن کنار اهالی داغدار سینما در روز چهارشنبه ۳۶ شهریور مصادف با مراسم وداع با پیکر داریوش مهرجویی بزرگ و وحیده محمدی فر عزیز فیلم‌های «هتل»، « فسیل »، «نارگیل ۲» و « شهر هرت » در سالن‌های سینما اکران نخواهند شد. سلامتی و خوشحالی همه مردم ایران آرزوی ماست.

محمد حسین فرح بخش، محمد شایسته و ابراهیم عامریان»

روح‌الله سهرابی مدیر کل اداره نظارت بر نمایش فیلم‌ها هم در گفت‌وگویی تاکید کرده بود، تهیه‌کنندگان فیلم‌های در حال اکران این اجازه را دارند که فیلم‌های خود را در روز تشییع داریوش مهرجویی اکران نکنند و اینگونه مسئولیت تصمیم‌گیری در این زمینه از صنف سینماداران سلب شد.

گفتنی است که پیکر زنده‌یاد داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر صبح فردا چهارشنبه از مقابل تالار وحدت و در پهنه رودکی به سمت خانه ابدی تشییع خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه