English

رمان‌های«آواز کوهستان» و «دور از خانه» منتشر شد

ترجمه رمان‌های «آواز کوهستان» نوشته نگوین‌ فان کوئه‌مای و «دور از خانه» نوشته سارو برایرلی در نشر مرواریدمنتشر شد.

رمان‌های«آواز کوهستان» و «دور از خانه» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری موج، رمان «آواز کوهستان» نوشته نگوین فان کوئه‌مای با  ترجمه الهام راشدی در ۳۹۵ صفحه با شمارگان ۳۳۰ نسخه و بهای ۲۷۰ هزار تومان در انتشارات مروارید عرضه شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: هانوی، سال ۱۹۷۲: هوونگ و مادربزرگش در حفره‌ای که به عنوان پناهگاه پیدا کرده‌اند، یکدیگر را در آغوش گرفته‌اند، بمب‌های آمریکایی پی‌درپی در اطرافشان منفجر می‌شود. برای مادربزرگ که چند دهه قبل، زمانی که کمونیست‌ها در شمال قدرت را در دست گرفته بودند، و او مجبور شد با شش فرزندش از مزرعه خانوادگی‌شان فرار کند، این موقعیت تجربه‌ای است بسیار آشنا.

آثار نگون‌فان کوئه‌مای (متولد ۱۹۷۳)، شاعر و نویسنده سرشناس ویتنامی، مورد تحسین بسیاری از نویسندگان و منتقدان ادبی در شرق و غرب قرار گرفته و جایزه‌های متعددی را به خود اختصاص داده است. یکی از این نویسندگان درباره اثر شاخص او، یعنی «آواز کوهستان» تأکید کرده که در این کتاب ما با روایتی حماسی از تاریخ دردناک‌ قرن بیستم ویتنام سروکار داریم. نویسنده به نحو وسیع و با صمیمیت بسیار زیاد  و با بهره‌یابی از زبان و سنت‌های بومی، شرح مصائب خانواده‌ای در ویتنام دوره جنگ و پساجنگ را روایت می‌کند و خواننده را در معرض فراز و فرودهای عمیق اجتماعی و فرهنگی این کشور قرار می‌دهد.

 همچنین کتاب «دور از خانه» نوشته سارو برایرلی با ترجمه میعاد بانکی در ۲۳۵ صفحه با شمارگان ۳۳۰ نسخه و بهای ۱۸۰ هزار تومان در نشر یادشده عرضه شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: سارو کودک هندی فقیری‌ است که توی ایستگاه قطار گم می‌شود. پس از روزها گدایی و تحمل سختی‌های فراوان، زوجی استرالیایی او را به فرزندخواندگی می‌پذیرند. اما سارو هرچه بزرگ‌تر می‌شود بیشتر احساس خلأ می‌کند و آرامش ندارد. بنابراین، بعد از بیست و پنج‌سال، تصمیم می‌گیرد برگردد به هندوستان تا خانواده اصلی خود را پیدا کند. سال ۲۰۱۳ که خودزندگینامه سارو برایرلی منتشر شد، به سرعت میان کتاب‌های پرفروش قرار گرفت. داستان پرفراز و نشیب زندگی او چنان توجه‌ها را جلب کرد که حتی فیلمی به اسم «شیر» بر اساس این کتاب ساختند که در اسکار ۲۰۱۷ در چند رشته نامزد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه