English

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور:

کتابخانه‌های سیار کشور ۲ برابر خواهد شد

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ابراز داشت: کتابخانه‌های سیار کشور ۲ برابر می‌شود و به حدود ۱۰۰ کتابخانه افزایش می یابد.

کتابخانه‌های سیار کشور ۲ برابر خواهد شد

به گزارش خبرگزاری موج، مهدی رمضانی اظهار کرد: یکی از اولویت‌های نهاد کتابخانه‌ها توسعه کتابخانه در مناطق کم‌برخوردار است که یک بخش آن به افتتاح کتابخانه فیزیکی مربوط می‌شود.

وی توسعه کتابخانه‌های سیار را از دیگر راهبردها برای افزایش دسترسی به کتاب برشمرد و گفت: دولت به طور جدی این موضع را پیگیری می‌کند و امیدواریم با حمایت دولت و قول معاون اول رئیس جمهور بتوانیم تعداد قابل توجهی کتابخانه سیار اضافه کنیم.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۰ کتابخانه سایر در کشور داریم، ابراز کرد: تلاش داریم با حمایت دولت عدد فعلی را به دو برابر افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ پروژه فعال احداث کتابخانه در کشور داریم، عنوان کرد: پیشرفت فیزیکی بیش از ۴۰ پروژه حدود ۵۰ درصد است که امیدواریم در دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور آن‌ها را به اتمام برسانیم.

رضوانی در مورد توسعه کتابخانه‌ها در مناطق محروم و بافت‌های ناکارآمد شهری خاطرنشان کرد: غیر از کتابخانه‌های مرکزی اکثر پروژه‌ها در بافت روستایی یا حاشیه شهر است.

وی یادآور شد: احداث کتابخانه مرکزی زنجان به دلیل اینکه رشد پروژه زیر ۵۰ درصد است، در قالب پروژه‌های قابل افتتاح سفر رئیس‌جمهور قرار نگرفته است ولی با پیگیری که انجام دادیم درخواست کردیم که جزو مصوبات سفر دوم قرار گیرد که به سمت اتمام برود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه