English

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

نگاه دولت سیزدهم گسترش عدالت فرهنگی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نگاه دولت گسترش عدالت فرهنگی است و حضرت آقا نیز یک محور کلیدی ایمان و امید را به همه ما فرمودند.

نگاه دولت سیزدهم گسترش عدالت فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، محمدمهدی اسماعیلی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از مجهزترین کتابخانه شمال غرب کشور در شهر جدید سهند، اظهار کرد: چهار هزار کتابخانه در کشور داریم که ۱۰ میلیون عضو مشترک و سه میلیون عضو فعال هستند و ۴۰ درصد آنها را کودکان و نوجوانان تشکیل می دهند.

وی خاطر نشان کرد: از محل منابع نفتی برای امسال ۱۰۰ میلیارد تومان برای استان ها تخصیص دادیم و قول می دهیم تا پایان دولت تمام طرح های فرهنگی و کتابخوانی را تمام کنیم.

اسماعیلی همچنین اظهار کرد: ماهانه مجموعه های جدید از کتابخانه ها را با رویکردهای نوین با ده ها خدمت را راه اندازی می کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: کتابداری شغل مقدسی است که حافطان ارتقای فرهنگی کشور هستند.

وی با بیان اینکه بازدید رهبری از نمایشگاه کتاب و تاکید داشتن به موضوع کودک و نوجوان را با جدیت دنبال می کنیم، تاکید کرد: بخش کودک و نوجوان اولویت اول اقدامات ما در کتابخانه ها است و هدایت از تولید تا مصرف کتاب را دنبال می کنیم.

وی خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب بیش از سه ساعت وقت در نمایشگاه کتاب تهران گذاشتند و جز به جز سئوال کردند و یک رفتار فرهنگی را به ما مسوولان فرهنگی آموزش دادند.

وی افزود: اشرافی که معظم له روی موضوع فرهنگی دارند تاکید بر تمرکز روی بخش کودک و نوجوان داشتند، دولت نیز در این بخش اولویت اول را قائل است.

اسماعیلی با تاکید بر این نکته که نگاه دولت عدالت فرهنگی است، گفت: به دنبال توسعه خدمات فرهنگی و هدف گذاری برای مخاطبان هستیم و برای تحقق این هدف شبکه مهمی در تولید کتاب داریم.

وی یادآور شد: در حال حاضر مصرف فرهنگی حوزه کودک و نوجوان کشور مناسب نیست و باید بیشتر فعال شویم، بر این اساس دولت در نظر دارد کتاب و کتابخانی در تمام استان ها در حوزه کودک و نوجوان را توسعه دهد.

وی همچنین تاکید کرد: نگاه دولت گسترش عدالت فرهنگی است و حضرت آقا نیز یک محور کلیدی ایمان و امید را به همه ما فرمودند.

اسماعیلی ادامه داد: ما امید قوی نسبت به نسل جدید داریم و قطعا با توجه به موضوعات فرهنگی اعم از کتابخوانی می‌توان به این مهم دست یافت.

وی همچنین یادآور شد: در نمایشگاه کتاب تهران امسال سه میلیون جلد کتاب فروخته شد یک میلیون جلد کتاب با پست به دست مردم در همه نقاط کشور حتی دور دست‌ترین روستاها کتاب رسانده‌ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پایان با تقدیر از خبرنگاران، اظهار کرد: قول می دهم سفر آینده نشست خبری ویژه با رسانه های تبریز داشته باشم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه