English

در نامه رئیس شورای سیاست‌گذاری ادیان به رهبر کاتولیک‌های جهان؛

سند جهانی حقوق ادیان باید تدوین گردد

رئیس شورای سیاست‌گذاری ادیان در پی اهانت اخیر به ساحت مقدس قرآن کریم در نامه‌ای به پاپ فرانسیس، خواستار تنظیم و تدوین «سند جهانی حقوق ادیان» شد.

سند جهانی حقوق ادیان باید تدوین گردد

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور در پی اهانت اخیر به ساحت مقدس قرآن کریم در نامه‌ای به پاپ فرانسیس، خواستار تنظیم و تدوین «سند جهانی حقوق ادیان» شد.

 متن نامه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس شورای سیاستگذاری و هماهنگی گفت‌وگوی ادیان و رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به رهبر کاتولیک‌های جهان بدین شرح است:

عالیجناب پاپ فرانسیس اول، رهبر محترم کاتولیک‌های جهان

با سلام و احترامات فائقه

ضمن آرزوی سلامتی و بهروزی، همانگونه که استحضار دارید برای چندمین بار است که شاهد اهانت به قرآن کریم و جریحه‌دار شدن عواطف و احساسات مسلمانان جهان از سوی دشمنان دین و دینداری هستیم که آن را جلوه‌ای از دموکراسی و آزادی وانمود می‌کنند.

عالیجناب، اطمینان دارم که این رخداد و حوادث مشابه شما را مکدر و متاثر کرده است. پر واضح است وظیفه همه ما در همکاری و اقدامات مشترک به تناسب گسترش توطئه‌ها، بیش از گذشته شده است.

ضرورت حفظ صلح و دوستی ملت‌ها و پیروان ادیان

بنابر وظیفه دینی و ایمانی خود و بنابر ضرورت حفظ و گسترش ایمان جمعی و حفظ صلح و دوستی ملت‌ها و پیروان ادیان پیشنهاد می‌کنم اقدامی مشترک برای تنظیم «سند جهانی حقوق ادیان» در مجامع جهانی را دنبال کرده تا از اقداماتی که در چارچوب توهین به مقدسات صورت می‌پذیرد، جلوگیری کنیم.

علاوه بر این، شایسته است در خصوص آسیب‌های ناشی از این واقعه با مردم خود سخن بگوئیم و نسبت به علل بروز این حوادث و اتفاقاتی که به دنبال دارد، هشدار دهیم و از تمامی امکانات موجود جهت پرهیز از تکرار اتفاقات مشابه با درایت و تدبیر پیشگیری کنیم.

امید است اقدامات و همکاری‌های متقابل، موجب آگاهی بیشتر و پرهیز از تکرار اعمالی شود که به نظر نمی‌رسد صرفا انگیزه شخصی موجب شکل‌گیری آنهاست و می‌تواند موجب گسترش نفرت پراکنی در جهان شود.

دوام توفیقات و سربلندی جنابعالی را از خداوند متعال مسالت دارم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه