English

سوئد راه‌های ضامن ممانعت از تکرار اهانت به قرآن کریم را بررسی می‌کند

وزیر خارجه سوئد در گفت‌وگو با همتای مصری خود ضمن محکومیت اهانت‌ها به قرآن در کشورش اعلام کرد که استکهلم در حال بررسی راه‌های ضامن ممانعت از تکرار این اقدامات است.

سوئد راه‌های ضامن ممانعت از تکرار اهانت به قرآن کریم را بررسی می‌کند

​به گزارش خبرگزاری موج، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، وزارت خارجه سوئد در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که توبیاس بیلستروم، وزیر خارجه این کشور در تماس تلفنی با سامح شکری، همتای مصری خود درباره موضوع تکرار اهانت‌ها به ساحت قرآن کریم گفت‌وگو کردند.

طبق این بیانیه، وزیر خارجه سوئد تکرار جنایات تاسف‌بار اهانت به قرآن کریم در این کشور را که به منزله اهانت به اعتقادات دیگران است، محکوم کرد.

بیلستروم در ادامه این گفت‌وگوی تلفنی اظهار کرد که سوئد کار بررسی راه‌های ضامن جلوگیری از تکرار چنین اقدامات نژادپرستانه‌ و نیز انواع مختلف تعصب در برابر هر دین یا اعتقادی را آغاز کرده است.

بر اساس بیانیه یاد شده، شکری نیز در این تماس تلفنی نارضایتی مصر را از اینکه در سوئد اجازه تکرار اهانت‌ها به قرآن کریم داده می‌شود، به همتای سوئدی ابراز داشته و بر مخالفت قاهره با چنین اقدامی تاکید کرد و آن را در تضاد با تمامی ارزش‌های آزادی‌بیان و ناقض حقوق دیگر افراد دانست.

همچنین وزیر خارجه مصر تاکید کرد، تکرار چنین اقدامات تحریک‌آمیزی تلاش‌ها برای تقویت روابط و گفت‌وگوی ادیان را که همه کشورها برای توسعه آن در راستای تقویت همزیستی و صلح در جوامع تلاش می‌کنند، تضعیف می‌کند.

وزرای خارجه مصر و سوئد در ادامه نیز درباره روند روابط دوجانبه دو کشور و همکاری‌های موجود میان آنها در برخی زمینه‌های اقتصادی و توسعه‌ای گفت‌وگو کردند.

همچنین وزیر خارجه سوئد در این گفت‌وگوی تلفنی ابراز تمایل کرد که همتای مصری‌اش‌ ارزیابی خود را از شرایط موجود در سودان و اقدامات دوجانبه مصر در چارچوب سازوکار کشورهای همسایه سودان برای پایان دادن به بحران در این کشور و رفع پیامدهای آن ارائه کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه