English

مصر کاردار سوئد را در اعتراض به هتک حرمت قرآن کریم احضار کرد

وزارت خارجه مصر امروز اعلام کرد که کاردار سوئد را در اعتراض اقدامات اخیر در هتک حرمت به‌قرآن کریم، احضار کرد.

مصر کاردار سوئد را در اعتراض به هتک حرمت قرآن کریم احضار کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی وزارت امور خارجه مصر امروز سه شنبه اعلام کرد که این کشور کاردار سوئد را به منظور محکوم کردن حوادث سوزاندن نسخه‌هایی از قرآن کریم احضار کرده است.

در این بیانیه آمده است که مصر کاردار سوئد را از محکومیت شدید این اقدام از سوی قاهره مطلع کرده است.

پیشتر، هم وزارت خارجه مصر با صدور بیانیه‌ای هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد را محکوم کرده و خواستار مجازات عاملان آن شده بود.

پنجشنبه هفته پیش برای دومین بار طی چند هفته اخیر، عاملان قرآن سوزی در سوئد با چراغ سبز پلیس این کشور به قرآن کریم اهانت کردند.

«سلوان مومیکا» شهروند عراقی سوئدی در این تجمع، بار دیگر با حمایت پلیس سوئد به قرآن کریم هتاکی کرد و پرچم عراق هم را آتش زد.

پیشتر هم با مجوز دولت سوئد، به قرآن کریم در این کشور هتک حرمت شده بود؛ اقدامی که با واکنش گسترده مسلمانان و حتی برخی از پیروان سایر ادیان الهی در جهان مواجه گردید.

نمایندگی سازمان همکاری اسلامی در دفتر ژنو سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی خود، اهانت به قرآن کریم در دانمارک را محکوم کرد.

در بیانیه صادره از سوی نمایندگی سازمان همکاری اسلامی در دفتر ژنو سازمان ملل آمده بود: بی حرمتی به کتاب مقدس مان قرآن در دانمارک را شدیداً محکوم می‌کنیم.

در این بیانیه آمده بود که حمایت مستمر از این گونه اقدامات ضداسلامی و انفعال در قبال آنها تحت عنوان «آزادی بیان» آشکارا مصونیت از مجازات را نشان می‌دهد.

گفتنی است که روز گذشته اعضای یک گروه ضداسلامی و افراطی در دانمارک با نام «وطن پرستان دانمارکی» قرآن را مقابل سفارت عراق در کپنهاگ سوزاند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه