English

الجزایر، سفیر دانمارک و کاردار سوئد را احضار کرد

سفیر دانمارک و کاردار سفارت سوئد در اعتراض به هتک حرمت قرآن کریم به وزارت خارجه الجزایر احضار شدند.

الجزایر، سفیر دانمارک و کاردار سوئد را احضار کرد

به گزارش خبرگزاری موج، وزارت خارجه الجزایر عصر دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دنبال ادامه یافتن هتک حرمت قرآن کریم در کپنهاگ و استکهلم، سفیر دانمارک و کاردار سفارت سوئد به این وزارتخانه احضار شدند و اعتراض رسمی و محکومیت شدید این اقدامات غیراخلاقی و غیر متمدنانه در قبال مقدسات و جریحه کننده احساسات مسلمانان به آنها ابلاغ شد.

به سفیر دانمارک و کاردار سفارت سوئد اعلام شد که این اقدامات زشت، ارتباطی با آزادی بیان مورد ادعای سوء استفاده کنندگان از این اصول ندارد و تاکید شد که شایسته نیست، آزادی بیان به عنوان دستاویزی برای دفاع از عاملان چنین جنایت‌های زشتی بکار رود.

وزارت خارجه الجزایر از مسئولان این دو کشور خواست، تدابیر لازم و ضروری را برای جلوگیری از تکرار این اقدامات مخالف با آموزه‌های آسمانی و قوانین بین المللی در پیش گیرند و تاکید شد که این اقدامات محکوم و با همزیستی مسالمت آمیز در تناقض است و می‌تواند به تنفر و افزایش نژادپرستی منجر شود.

روز دوشنبه دو شخص تندرو نسخه‌هایی از قرآن کریم را در مقابل سفارت عراق در کپنهاگ به آتش کشیدند.

پلیس سوئد روز چهارشنبه در اقدامی تحریک آمیز بار دیگر مجوز آتش زدن قرآن در مقابل سفارت عراق در استکهلم برای همان فردی که پیش‌تر مرتکب این عمل شنیع شده بود را صادر کرد.

«سلون مومیکا» روز پنجشنبه بار دیگر در حرکتی موهن و اسلام ستیزانه، اقدام به پاره این کتاب آسمانی و پرچم عراق در مقابل سفارت عراق در استکهلم کرد.

روز جمعه نیز اعضای گروه ملی‌گرای اسلام‌هراس و راست افراطی «دانسک پاتریوتر» (وطن‌پرست دانمارکی) در اقدامی شنیع یک نسخه از قرآن کریم را در مقابل سفارت عراق در کپنهاگ دانمارک سوزاندند.

این اقدام سوئد و دانمارک با واکنش و خشم شدید ملت‌ها و دولت‌های اسلامی روبرو شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه