English

زخمه نوای ایرانی بر دیواره مسکو

همزمان با برگزاری هفته فرهنگی ایران، اجرای کنسرت مشترک هنرمندان ایرانی و جوانان موسیقی ایرانی در مسکو در فضای روسیه طنین انداز شد.

زخمه نوای ایرانی بر دیواره مسکو

به‌‌گزارش خبرگزاری موج، پس از آغاز رسمی هفته فرهنگی ایران در روسیه و برگزاری مراسم افتتاحیه در مجموعه  نمایشگاهی ودنخا مسکو با حضور مقامات فرهنگی و هنرمندان دو کشور در مسکو، علاقمندان به هنر ایرانی توانستند از نزدیک با حضور در محل برگزاری این برنامه آشنا شوند.

 

بیشتر بخوانید:

ایران و روسیه ظرفیت‌های مشترک فرهنگی زیادی دارند

برگزاری هفته فرهنگی ایران در روسیه

 

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان در این ضمینه ضمن اشاره به استقبال قابل توجه روسها از برنامه‌های تدارک دیده شده هفته فرهنگی کشورمان به اسپوتنیک گفت: ایران آمادگی همکاری‌های مشترک هنری در بخش‌های مختلف با کشور روسیه را دارد که می‌توانیم به موضوع فعالیت‌های سینمایی، انیمیشن و هنرهای دیگر اشاره کرد. 

اسماعیلی همچنین با اشاره به آمادگی ایران برای رونمایی از محصولات فرهنگی روسیه در ایران افزود: در راستای همکاری‌های میان دو کشور زمینه‌های گسترده‌ای وجود دارد و می‌توان محصولات جدید فرهنگی را در دو سرزمین رونمایی و در معرض دید علاقمندان قرار داد و در عین حال زمینه تولید آثار مشترک در بخش‌های مختلف را فراهم کرد.

این درحالی است که یکی از مهمترین ویژگی‌های این هفته فرهنگی در روسیه حضور 80 درصدی بانوان هنرمند ایرانی در این برنامه است که به گفته مخاطبان هفته فرهنگی ایران در روسیه طی نخستین روز برگزاری نشان دهنده جایگاه ویژه بانوان در هنر اصیل ایرانی است.

از سوی دیگر نوای هنرایرانی در فضای مسکو طنین انداز شد و از سوی مخطبان مورد استقبال گسترده قرار گرفت. شامگاه گذشته طی نخستین روز از هفته فرهنگی ایران در مسکو؛ کنسرت مشترک ارکستر ملی ایران و جوانان روسیه در پایتخت روسیه با حضور وزرای فرهنگ ایران و روسیه و تنی چند از مقامات فرهنگی دو کشور برگزار شد که مورد استقبال گسترده مخاطبان و حاضران قرار گرفت.

 گروه ارکستر ملی ایران دو اجرا یکی در روز افتتاحیه در سالن مالی تاتر و یک اجرای دیگر در سن‌پترزبورگ روز پنجشنبه 6 جولای 15 تیر ساعت 19 در سالن کاپلا خواهند داشت. یکی از ویژگی‌های این اجراها حضور 16 نوازنده از روسیه در ترکیب با نوازندگان ایرانی بوده و در عین حال، مهم‌ترین ویژگی این رویداد، حضور حداکثری بانوان هنرمند کشورمان در بخش‌های مختلف است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه