English

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

ایران و روسیه ظرفیت‌های مشترک فرهنگی زیادی دارند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ایران و روسیه به علت میراث مشترک فرهنگی و تمدنی و همچنین گسترش روزافزون تعاملات سیاسی ظرفیت‌های بسیاری برای برگزاری رویداد‌های فرهنگی مشترک دارند.

ایران و روسیه ظرفیت‌های مشترک فرهنگی زیادی دارند

به گزارش خبرگزاری موج، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه مراسم استقبال از هیئت ایرانی ​که به منظور افتتاح هفته فرهنگی ایران در روسیه وارد مسکو شد، با اشاره به وقفه ۴ ساله در برگزاری این رویداد گفت: مدتی بود که در پی دعوت وزیر فرهنگ روسیه قصد برگزاری این رویداد را داشتیم که خوشبختانه با تلاش همکاران در سفارت و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه اکنون این برنامه برگزار خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید:

برگزاری هفته فرهنگی ایران در روسیه

وزیر فرهنگ و ارشاد راهی روسیه شد

 

محمدمهدی اسماعیلی افزود: ایران و روسیه به علت سابقه همسایگی دیرینه و میراث مشترک فرهنگی و تمدنی و همچنین گسترش روزافزون تعاملات سیاسی در بخش‌های مختلف عمرانی، سیاسی و اجتماعی، ظرفیت‌های زیادی برای برگزاری رویداد‌های فرهنگی مشترک دارند که با این قبیل برنامه‌ها می‌توانیم در حوزه فرهنگی نیز به تقویت روابط دو کشور کمک کنیم.

برنامه‌های هفته فرهنگی ایران در روسیه که پس از چهار سال وقفه به دلیل همه‌گیری کرونا به میزبانی شهر‌های مسکو و سن‌پترزبورگ برگزار می‌شود، از روز سه‌شنبه -۱۳ تیر- با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر فرهنگ فدراسیون روسیه گشایش خواهد یافت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان در حاشیه هفته فرهنگی ایران در روسیه با مشاور فرهنگی رئیس جمهور، برخی از روسای موسسات فرهنگی و دانشگاه ها، وزیر فرهنگ روسیه و دیگر مقامات عالی این کشور درباره توسعه مناسبات فرهنگی بین دو کشور مذاکره و رایزنی خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه