English

نماینده ولی فقیه در حج و زیارت:

شورای عالی امنیت ملی باید برای برگزاری عمره نظر دهد

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از مکاتبه با شورای عالی امنیت ملی برای ازسرگیری عمره خبر داد و ابراز داشت: عربستانی‌ها برای اعزام زائران ایرانی به عمره بلافاصله پس از پایان حج تمتع درخواست داده‌اند.

شورای عالی امنیت ملی باید برای برگزاری عمره نظر دهد

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب از پیگیری‌ها در داخل و عربستان برای تعیین تکلیف از سرگیری عمره خبر داد و افزود: مکاتبات درباره عمره با شورای امنیت ملی صورت گرفته است و منتظر اعلام نظر مسؤولان هستیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از درخواست عربستانی‌ها برای اعزام زائران عمره بلافاصله پس از پایان حج تمتع خبر داد و اظهار کرد: این درخواست آن‌ها منطقی نیست؛ چراکه هم ما به برنامه‌ریزی دقیق برای ارائه خدمات به زائران نیاز داریم و هم این‌که هتل‌های میزبان نیاز به آماده‌سازی دارند و  باید برخی اقدامات بهداشتی از جمله سم‌پاشی در آن‌ها صورت بگیرد.

نواب در ادامه درباره برخی مشکلات که برای زائران در حج پیش آمده است با وجود برقراری ارتباط دیپلماتیک بین دو کشور، بیان کرد: وقتی کشوری می‌خواهد میزبان جمع زیادی از زائران کشورهای مختلف باشد باید نظر جمعی را در نیازها و برنامه‌ها در نظر بگیرد، اما مشکل این است که عربستان بدون مشورت گرفتن از کشورهای دیگر درباره حج تصمیم می‌گیرد.

او افزود: چشم‌انداز این ارتباط مثبت و انتظار این است که برخورد عربستانی‌ها بهتر از گذشته شود یا حداقل مثل گذشته رفتار کنند. این‌که بخواهند در برخی موارد عقبگرد داشته باشند، اتفاق خوبی نیست. ارائه خدمات بهتر از سوی عربستان در جای خود خوب است؛ چرا که همه کشورها راضی می‌شوند.

نواب درباره رفتار برخی زائران که در مغایرت با رویکرد دولت‌ها در ازسرگیری روابط است، اظهار کرد: وقتی مسؤولان رده بالای دو کشور تصمیم به برقراری ارتباط و تعامل مثبت گرفته‌اند نباید عده‌ای سلیقه‌ای رفتار کنند و رفتاری برخلاف سیاست کشورشان داشته باشند. آن‌هایی که با زائران رفتار خوبی ندارند بیشتر سلیقه خودشان را اعمال می‌کنند که باید تذکر داد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت درباره فراهم نشدن شرایط برگزاری دعای کمیل از سوی عربستان در شهر مدینه با وجود مطالبه ایران، گفت: انتظار ما این بود که عربستان شرایط را برای برگزاری دعای کمیل در کنار مسجدالنبی یا حتی پشت بام مسجد فراهم کند، اما آن‌ها همکاری نکردند.

نواب همچنین کوتاه شدن زمان حج را به فراهم کردن شرایط مناسب در پروازها و برداشتن برخی محدودیت‌ها از سوی عربستان منوط دانست و گفت: ما تلاش زیادی کردیم که بتوانیم هم زائر بیشتری بیاوریم و هم طول سفر را کوتاه کنیم، اما قوانین کشور میزبان و نبود امکان استفاده از هواپیماهای پهن‌پیکر به دلیل تحریم‌های ظالمانه، این اجازه را به ما نداد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه