English

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

سرانه مطالعه کشور ۳۳ دقیقه / فروش نمایشگاه کتاب پنجاه تا شصت درصد بیشتر از سال قبل است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: در بحثی که برای پیمایش مصرف فرهنگی کشور داشتیم به استثنای کتب درسی، دانشگاهی، ادعیه و نظایر آن، سرانه مطالعه کشور ۳۳ دقیقه مطرح شده است.

سرانه مطالعه کشور ۳۳ دقیقه / فروش نمایشگاه کتاب پنجاه تا شصت درصد بیشتر از سال قبل است

به گزارش خبرگزاری موج، محمد مهدی اسماعیلی در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: آنچه سال گذشته در بحث پیمایش مصرف فرهنگی کشور داشتیم به استثنای کتب درسی، دانشگاهی، ادعیه و نظایر آن، سرانه مطالعه کشور ۳۳ دقیقه مطرح شده که همین عدد را دو مرکز نظرسنجی نیز مطرح کردند.

وی در ادامه افزود: من فکر می‌کنم اگر بحث ادعیه، کتب آموزشی و درسی را نیز به این سرانه اضافه کنیم، عدد قابل قبولی می‌شود ما عمدتاً در سرانه مطالعه کتاب نسبت به خیلی کشورهای پیرامون و حتی برخی کشورهای با عنوان پیشرفته، مشکلی نداریم، اما در عین حال با سابقه فرهنگی و تمدنی ما اقتضا می‌کند که این اعداد خیلی بیش از این باشد.

اسماعیلی با بیان اینکه فعالیت کتابخانه‌های عمومی با قوت جلو می‌رود، گفت: با کارگروه کاغذ در بحث ارزان سازی تولید و نشر کتاب را نیز دنبال می‌کنیم، انشاالله نیمه دوم سال این چند کار ادامه پیدا می‌کند و با این مجموعه اقدامات امیدواریم که بحث نهضت کتابخوانی را عملاً و با قوت پیش ببریم.

وی درباره میزان بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: طبق عددهای که وجود دارد میزان حضور و فروش پنجاه تا شصت درصد بیشتر از سال قبل است.

 

بیشتر بخوانید:

انتقال تجارب به نسل ها در سایه حفظ اسناد ملی محقق می‌شود

فرهنگ غنی ایران بر کشورهای منطقه تاثیر بسیاری دارد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه