English

رئیس سازمان سینمایی:

سینما را از وجود سینمای کودک محروم نکنید

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به ضرورت فعال‌سازی ظرفیت مخاطبان دانش‌آموزی در سینمای کشور گفت: پرده سینماها نباید از فیلم های کودک و نوجوان خالی بماند.

سینما را از وجود سینمای کودک محروم نکنید

به گزارش خبرگزاری موج، محمد خزاعی در نشست مشترک با مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بخش جدایی ناپذیری از خاطره جمعی ماست، اظهارداشت: برای نخستین بار است که سازمان سینما یی با تمامی مدیران و معاونین خود در مجموعه های فرهنگی حضور پیدا می‌کند که به نوعی نقش سازنده در سینما دارند.

وی گفت: از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم در حوزه سینما این است که به هم‌افزایی مناسبی با نهادهای مرتبط با عرصه فرهنگ و سینما برسیم. سازمان سینمایی به عنوان متولی اصلی سینمای کشور قطعا، در سایه همکاری و مشارکت سایر مجموعه های فرهنگی و سینمایی می‌تواند مشکلات این عرصه را حل و فصل کند.

خزاعی با اشاره به سابقه درخشان کانون در زمینه تولید محصولات فرهنگی و سینمایی برای کودکان و نوجوانان افزود: با همکاری کانون می‌تواند اتفاقات خوب و بزرگی در عرصه فرهنگی و سینمایی حوزه کودکان و نوجوانان رقم بخورد.

وی یکی از مهمترین دغدغه‌های سازمان سینمایی را موضوع سینمای کودک و نوجوان عنوان کرد و یادآور شد: طرح‌های بسیار خوبی در طول چهار دهه اخیر در حوزه سینمای کودک و نوجوان از جمله سینماهای اختصاصی کودک، دادن یارانه به این حوزه و دیگر ابتکاراتی از این دست مورد اجرا قرار گرفت اما متاسفانه به رغم همه این اقدامات، روز به روز دستان ما در این عرصه خالی‌تر شد و امروز، وضعیت نامطلوبی داریم.

 

نیاز به برنامه‌ریزی جامع در سینمای کودک

رئیس سازمان سینمایی بیان کرد: شاید اگر ما مدیران و متولیان عرصه فرهنگی پس از دهه شصت، برنامه‌ریزی جامع و کاملی در این حوزه داشتیم، امروز بسیاری از ناملایمات فرهنگی در کشور تعدیل می‌شد. بر این اساس، خوراکی که باید بومی، ایرانی و اسلامی باشد، بدل به خوراکی شده که از دیگر مجراها به پلتفرم‌ها و فضای مجازی ما تزریق و تاثیرات مخرب خود را بر جامعه و بخصوص کودک و نوجوان ما می‌گذارد.

وی یادآور شد: فرصت ما در دولت سیزدهم برای رفع این موانع بسیار اندک بوده و باید تمام اهتمام خود را در راستای این امر به کار ببندیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه