English

رئیس سازمان سینمایی کشور:

حل مشکل معیشت، مسکن و اقتصاد خانواده سینما در اولویت قرار می‌گیرد

رئیس سازمان سینمایی کشور با تاکید بر اینکه اولویت با رونق تولید و اقتصاد سینماست، گفت:حل مشکل معیشت، مسکن و اقتصاد خانواده سینما امسال در اولویت قرار می‌گیرد.

حل مشکل معیشت، مسکن و اقتصاد خانواده سینما در اولویت قرار می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس سازمان سینمایی کشور در شصت و سومین جلسه شورای معاونین و مدیران این سازمان، مهم ترین رویکرد سینمایی را بهبود معیشت، رونق تولید و تقویت ظرفیت اقتصاد سینما عنوان کرد.

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در این جلسه با اشاره به چند راهبرد عملیاتی مهم در سال ۱۴۰۲گفت: مهم ترین اولویت این سازمان در سال جدید رونق اقتصاد و توجه به معیشت خانواده سینماست.

او با اشاره به استقبال گسترده مردم از سالن‌های سینما در سال جاری و همچنین اقدامات انجام شده به منظور رونق گیشه سینما در سال گذشته افزود: با برنامه ریزی هایی که صورت گرفت شاهد گیشه پر رونقی در نیمه اول سال گذشته بوده ایم و تا شهریور ماه شاهد اوج گیری و روند تصاعدی فروش سینماها بوده ایم و آمارها حکایت از این داشته است که روند صعودی فروش فیلم ها تا پایان سال ادامه پیدا کند ولی، متاسفانه همزمان با نا آرامی های مهرماه گذشته و غفلت و شیطنت عده قلیلی از سینماگران و فضاسازی های منفی و تخریبی این روند نزولی شد. با این وجود همکاران ما در سازمان سینمایی تدابیری پیش بینی کرده اند که برغم این نا آرامی ها و بعضا، کارشکنی و سنگ اندازی تعداد اندکی از سینماگران شاهد تعطیلی سینماها نباشیم.

خزاعی با اشاره به اینکه برخی موضع گیری ها، تخریب ها و آسیب ها به پیکره سینما توسط عده ای از درون خود سینما صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: به طور قطع، اگر این شرایط به سینما تحمیل نمی شد روند صعودی فروش فیلم ها تا پایان سال تداوم پیدا کرده و به لحاظ گیشه سال پررونقی را پشت سر می گذاشتیم.

خزاعی رونق تولید را از دیگر محورهای مهم در سیاست های سازمان سینمایی در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد و گفت: با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر "سال رونق تولید و مهار تورم"، راهبرد رونق تولید را از دیگر دستورالعمل های این سازمان در سال جاری است.

او ادامه داد: لازم است تولید ارزان قیمت آثار سینمایی و برنامه‌ریزی برای توسعه فضاهای تولید با بودجه‌های پایین و در برگیری بیشتر اهالی خانواده سینما در دستور کار قرار گیرد. تقویت ظرفیت اشتغال اهالی سینما و رفع بحران بیکاری و نیز، حل مسئله معیشت خانواده سینما، از اولویت های سازمان بوده و در در سال جدید جدی تر می شود. اگر چه در کنار این نگاه، از تولید آثار فاخر نباید غافل شویم.

خزاعی تقویت فضای همدلی و همگرایی در خانواده سینما را از ضرورت ها و نیازهای اساسی این حوزه خواند و تاکید کرد: نقش نهادهای صنفی در تقویت همدلی و همگرایی برای توسعه سینمای ملی مهم است و واقعیت این است که برای کاهش مشکلات موجود ، باید همه نهادها، سازمان ها، موسسات و فعالان حوزه سینما دست به دست یکدیگر دهند تا با توجه به چالش های اقتصادی کشور در این حوزه ، مشکلات را به حداقل برسانیم.

وی با تاکید بر اهتمام به حمایت از معیشت و رفاه اهالی سینما گفت: دغدغه من همواره معیشت خانواده سینما بوده است. از همان بدو حضورم در سازمان سینمایی در گفتگو با هیات مدیره قبلی و فعلی خانه سینما برای حل ریشه ای مشکل معیشت و رفاه خانواده سینما درخواست طرح اجرایی کردم که، متاسفانه هیچگاه چنین طرحی از سوی دوستان برای رفع مشکل خانواده سینما ارائه نشد. البته بخشی از دغدغه ها را خودمان از طریق شورای عالی سینما مصوب و عملیاتی کرده ایم که موضوع اختصاص سهمیه ای از مسکن ملی از آن جمله است.

به گفته وی حل مشکل معیشت، مسکن و اقتصاد خانواده سینما که اغلب آنها از قشر ضعیف اقتصادی جامعه هستند، باید در اولویت موسسات و مراکز زیر مجموعه سازمان سینمایی قرار گیرد.

خزاعی ادامه داد: همه خانواده سینما دچار مشکل اقتصادی نیستند و یا اینکه مشکلاتشان همسطح نیست. بنابراین لازم است یک تقسیم بندی اصولی در چارچوب برنامه جامع حمایتی در این زمینه صورت بگیرد.

وی ادامه داد: دغدغه بنده و همه همکاران در حوزه های تخصصی تر سازمان سینمایی پیگیری موضوع معیشت و گسترش زمینه های اشتغال بیشتر خانواده سینماست که البته در این راستا، صنوف می توانند با همگرایی و هم افزایی در جذب منابع و مشارکت ها و اعتماد سازی به ما یاری رسانند.

به گفته وی، رفتار فردی و خودخواهانه عده ای از همکاران سینما با تمایلات سیاسی و هنجارگریزی ، در این سال ها به وجهه عمومی و سرمایه اجتماعی سینما آسیب زده که بازتولید اعتماد و انسجام به همدلی بیش تری نیاز دارد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین، با اشاره به مصوبه شورای عالی سینما مبنی بر پیگیری و حل مشکل مسکن سینماگران اظهار داشت: پیرو توافقات صورت گرفته با وزارت مسکن و شهرسازی مقرر شد تا عطف به مصوبه شورای عالی سینما ، ظرفیت و سهمیه ای از مسکن ملی برای سینماگران و هنرمندان اختصاص یابد و به زودی اخبار قطعی در این زمینه اعلام خواهد شد. 

گفتنی است که شصت و سومین جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان سینمایی با حضور محمد خزاعی، قادر آشنا، اصغر فارسی، حبیب ایل بیگی، یزدان عشیری، علیرضا اسماعیلی، محمدرضا سوقندی، سیدمهدی جوادی، هاشم میرزاخانی، غلامرضا نجاتی، لادن طاهری، محمد حمیدی مقدم، سیدصادق موسوی، روح الله سهرابی، بهمن حبشی، حسن طلابیگی، محمدرضا فرجی، مرتضی باقرنژاد، نادر سروری مهر برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی