English

سینمای ایران ۳ جایزه جشنواره فیلم هند را از آن خود کرد

جایزه پنجاه و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم هند (گوا) در بخش‌های بهترین کارگردانی، بازیگر مرد و همچنین مدال گاندی یونسکو به فیلم‌های ایرانی اعطا شد.

سینمای ایران ۳ جایزه جشنواره فیلم هند را از آن خود کرد

به گزارش خبرگزاری موج، جشنواره بین المللی فیلم هند (IFFI) در حالی به پنجاه و سومین دوره خود پایان داد که فیلم «بی پایان» ساخته نادر ساعی‌ور برنده جایزه بهترین کارگردانی شد و وحید مباشری هم برای بازی در فیلم جایزه بهترین بازیگر مرد را به خود اختصاص داد.

همچنین فیلم «نرگسی» به نویسندگی و کارگردانی پیام اسکندری با بازی شهاب حسینی و هم موفق به کسب مدال گاندی یونسکو از جشنواره فیلم هند شد.

امسال فیلم «لامینور» ساخته جدید داریوش مهرجویی به همراه فیلم «بی پایان» از نادر ساعی‌ور به نمایندگی از سینمای ایران در بخش مسابقه اصلی جشنواره حضور داشتند.

«تب مدیترانه‌ای» ساخته «ماها حاج»، «وقتی امواج  می‌روند» به کارگردانی «لاو دیاز»، «عدد کامل» به کارگردانی «کریستوف زانوسی»، «کفش قرمز« از «توشیرو سایگا» و «هفت سگ»ساخته «رودریگو گوئررو» از جمله دیگر فیلم‌های مهم بخش مسابقه جشنواره فیلم هند هستند.

جشنواره بین‌المللی فیلم هند (گوآ) که از سال ۱۹۵۲ برگزار می‌شود امسال پنجاه و سومین دوره خود را از تاریخ ۲۰ تا ۲۸ نوامبر (۲۹ آبان تا ۷ آذر) برگزار کرد و میزبان نمایش ۲۸۰ فیلم از ۷۹ کشور جهان بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه