English

جشنواره بین‌المللی کتاب ادینبورگ را کوچک‌ می کند

جشنواره بین‌المللی کتاب ادینبورگ در بیانیه ای با اشاره به بحران حاکم بر هزینه زندگی و تغییر در رفتار مخاطبان به علت این موضوع مقیاس عملیات کاهش می‌یابد که این امر شامل کاهش هزینه‌ها در تمام حوزه‌های سازمان و بازنگری در ارایه خود جشنواره هم می‌شود.

 جشنواره بین‌المللی کتاب ادینبورگ را کوچک‌ می کند

به گزارش خبرگزاری موج، مسئولان جشنواره کتاب ادینبورگ در بیانیه‌ای اعلام کردند از زمان شروع پاندمی کرونا، تغییر در رفتار مخاطبان ایجاد شده و این تغییر در میان برخی از مخاطبان اصلی جشنواره کتاب به دلیل بحران هزینه زندگی تشدید هم شده است.

آنها در این بیانیه افزوده‌اند: در نتیجه همه این مشکلات مردم در برنامه‌های کمتری شرکت می‌کنند و پول کمتری هم خرج می‌کنند و با توجه به اینکه هزینه‌ها هم به صورت مداوم در حال افزایش است، و برمبنای اینکه شواهد نشان می‌دهد این وضعیت تا سال ۲۰۲۳ و پس از آن هم ادامه خواهد یافت، مجبوریم تا یک استراتژی جدید اتخاد کنیم.

استراتژی جدید آن‌ها یک استراتژی محتاطانه برای عبور از این دوره بسیار چالش‌برانگیز نامیده شده تا بتوان یک جشنواره کتاب از نظر اقتصادی پایدار در سال ۲۰۲۳ را آماده و ارایه کرد.

در ادامه بیانیه آمده است: مقیاس عملیات کاهش می‌یابد که شامل کاهش هزینه‌ها در تمام حوزه‌های سازمان و بازنگری در ارایه خود جشنواره هم می‌شود.

گفته شده این امر مستلزم تصمیم‌گیری‌های سختی است و از همه دلخراش‌تر تغییر اندازه تیم فوق‌العاده با استعداد برگزار کننده جشنواره و کار خیریه و برخی برنامه‌های افتتاحیه جشنواره که موفقیت‌آمیز بود، اما هزینه قابل توجهی دارد و مقرون به صرفه نیست، خواهد بود.

جزییات کامل جشنواره سال آینده در مراسم راه‌اندازی برنامه در اواسط ژوئن اعلام خواهد شد، اما جشنواره کتاب در هر حال طبق برنامه از ۱۲ تا ۲۸ آگوست در کالج هنر ادینبورگ برگزار می‌شود.

سازمان دهندگان گفته‌اند همچنان برنامه‌های متنوعی برای بزرگسالان، کودکان و مدرسه‌ها خواهند داشت و طبق معمول طیف وسیعی از گفت‌وگوهای نویسندگان، تشکیل کارگاه‌های خلاقانه و بحث با نویسندگان اسکاتلندی، بریتانیایی و بین المللی کاهشی نمی‌یابد.

در همین حال، بخش خیریه جشنواره کتاب همچنان از طریق برنامه مدارس بیلی جیفورد و صندوق حمل و نقل بیلی جیفورد، که هزینه‌های حمل و نقل را تامین می‌کند، برنامه‌های کتاب‌خوانی و کتاب‌های رایگان برای همه کودکان مدرسه‌ای را به ارمغان می آورد، و برنامه جامع جشنواره همچنان به ارتباط خلاقانه با مردم ادامه می دهد.

طبق طرحی که از قبل تعیین شده بود برنامه‌ریزی و آمادگی برای تغییر مکان جشنواره کتاب ادینبورگ به مکان جدیدش در انستیتو آینده ادینبورگ در سال ۲۰۲۴ نیز ادامه خواهد داشت.

جشنواره بین‌المللی کتاب ادینبورگ از قدیمی‌ترین جشنواره‌های بین‌المللی کتاب دنیاست که ریشه در تاریخ، فرهنگ و سنت اسکاتلند دارد. محل برپایی این رویداد فرهنگی باغ‌های اطراف میدان شارلوت در ادینبورگ است که هر سال با تمرکز بر ادبیات جهان، اولین نویسندگان، دانشمندان، استندآپ کمدین‌ها، هنرمندان کتاب‌های طنز، شاعران و اندیشمندان برجسته تشکیل می‌شود.

ادینبورگ سال ۲۰۰۴ عنوان نخستین شهر ادبیات یونسکو را از آن خود کرد. تنها در سال ۲۰۱۵ بیش از ۲۲۵ هزار نفر از این ریوداد دیدن کردند و سال ۲۰۱۶ بیش از ۸۰۰ نویسنده از ۵۵ کشور در ۱۷ روز برگزاری جشنواره حضور داشتند.

این جشنواره سال ۲۰۲۰ به دلیل بحران کرونا، به شکل فیزیکی خود برنگشت، اما به صورت یک رویداد آنلاین و گسترده با ۱۴۰ برنامه برگزار شد که تماشای همه رویدادهای آنلاین در سایتی ویژه ممکن بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه