English

"کتاب" بستر مهم انتقال فرهنگ ایثار و شهادت

جانشین فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع)‌ قم گفت: کتاب بستری مهم برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است و می‌تواند اقشار مختلف به خصوص نسل جوان را با حقایق جنگ آشنا کند.

"کتاب" بستر مهم انتقال فرهنگ ایثار و شهادت

به گزارش خبرگزاری موج قم، سردار پاسدار مهدی کبیری پور روز سه‌شنبه درگفت‌وگو با خبرنگاران بیان داشت: در همین رابطه، یازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس از پنجشنبه هفته جاری، به مدت یک هفته در مجتمع امام خمینی(ره) گلزار شهدای قم با حضور مسئولان ملی و استانی و ۹۰ ناشر از سراسر کشور در قالب ۱۱۵ غرفه دایر می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۹ تا ۱۲ صبح و همچنین عصر از ساعت ۱۶ تا ۲۱ از آثار ارائه شده که بیش از ۶ هزار عنوان کتاب در رابطه با دفاع مقدس است، بازدید کنند.

وی افزود: این نمایشگاه در قالب برنامه‌های کنگره ملی شهدای قم برگزار می‌شود و دارای سطح کیفی بسیار قابل قبولی خواهد بود، چرا که نهادهای تخصصی حوزه چاپ و نشر بر روی آن نظارت دارند و سپاه استان به عنوان مجری برگزاری نمایشگاه، تمام امکانات لازم را برای جلب رضایت مردم به کار گرفته‌است.

وی ادامه داد: تلاش ما این است که با برگزاری این نمایشگاه حرکت فرهنگی وسیعی برای آشنایی اقشار مختلف مردم و به خصوص نسل جوان با ارزش‌های ایثار و شهادت در سطح استان قم و همچنین سایر مناطق کشور ایجاد و زمینه مطلوبی برای انتقال پیام شهدا فراهم شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه قم نیز دراین جلسه بیان داشت: این نمایشگاه با مشارکت سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج و همچنین خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود و سپاه امام علی‌ ابن ابی‌ طالب(ع)‌ استان قم مجری آن است. 

سرهنگ پاسدار امیر جعفری با اشاره به رونمایی ۲۰ عنوان کتاب جدید در رابطه با دفاع مقدس در نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس قم، گفت: در این نمایشگاه برای همه سلیقه‌ها و سنین، حتی با نگاه بین‌المللی، آثار متنوع و جذاب با موضوع دفاع مقدس ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه بسته‌های تخفیفی مناسبی برای تهیه کتاب درنظر گرفته‌ شده‌است که بخشی از آن شامل تخفیف‌هایی است که خود ناشران ارائه می‌دهد و بخشی دیگر بُن‌هایی است که برای خرید کتاب به گروه‌های مختلف داده می‌شود، همچون برای طلاب و دانشجویان با ارائه کارت شناسایی در داخل نمایشگاه بُن‌های تخفیف الکترونیکی صادر می‌شود.

وی افزود: ایجاد غرفه‌های متنوع فرهنگی و هنری برای استفاده گروه‌های سنی مختلف و به خصوص کودکان با اجرای برنامه‌های جذاب، فروش لوازم التحریر با نمادهای ایرانی و اسلامی، اجرای تئاتر و همچنین برگزاری نشست‌های تخصصی در موضوع‌های مرتبط با دفاع مقدس از جمله برنامه‌های جانبی تدارک دیده شده در جریان برگزاری این نمایشگاه است.

وی ادامه داد: از همه دستگاه‌ها، نهادها و تشکل‌های مردم نهاد و به خصوص مدیران مدارس می‌خواهیم در این رابطه همکاری لازم را داشته و برای تشویق افراد و به ویژه دانش‌آموزان برای حضور در این نمایشگاه تخصصی که عامل آشنایی نسل جوان با ارزش‌های دفاع مقدس است، اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه