English

لزوم معرفی فرهنگ اصیل شهر قم به جهانیان همزمان با بزرگداشت روز قم

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) بر لزوم معرفی فرهنگ اصیل شهر قم به جهانیان همزمان با بزرگداشت روز قم تاکید کرد.

لزوم معرفی فرهنگ اصیل شهر قم به جهانیان همزمان با بزرگداشت روز قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، سرهنگ داود محبی با گرامیداشت روز قم و تأکید بر اشاعه فرهنگ اسلامی ایرانی در شهر قم اظهار داشت: شهر قم علاوه بر خاستگاه انقلاب اسلامی بودن، دارای ۳ ویژگی مهم حضور حضرت معصومه (س) در شهر قم، مسجد مقدس جمکران و حوزه‌های علمیه بوده که باید بیش از بیش به فرهنگ این شهر توجه شود.

وی شهر قم را ممتاز از سایر شهرها خواند و ابراز کرد: امروز یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی شهر قم بوده و باید در ایجاد شهری در تراز انقلاب اسلامی تلاش کرده و با بزرگداشت روز قم در جهت معرفی فرهنگ اصیل شهر قم حرکت کنیم.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) سپس به لزوم حضور پررنگ‌تر آستانه مقدس حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران در حوزه فرهنگ و معرفی شهر قم اشاره کرد و گفت: همچنین باید با تعریف پیوست‌های فرهنگی برای شهر قم فضا را برای حضور پررنگ‌تر طلاب در بخش‌های فرهنگی فراهم کنیم.

وی برنامه‌ها و توطئه‌های فرهنگی کشور و رسانه‌های معاند با نظام شیعی ایران را موردبررسی قرارداد و ابراز کرد: امروز شاهد فعالیت گسترده رسانه‌های معاند با ترویج فرهنگ غیر اسلامی در کشور و به‌خصوص در شهر قم بوده و نیاز داریم با بینش بیشتری به معرفی شهر قم و فرهنگ ایثار و شهادت مردم بپردازیم.

محبی فعالیت‌های فرهنگی قرارگاه ۱۹ دی را موردتوجه قرارداد و خاطرنشان کرد: از زمان آغاز فعالیت قرارگاه ۱۹ دی ۸ کمیته ذیل این قرارگاه در حال فعالیت بوده که مهم‌ترین آن کمیته سلبی است که در ۸ ماه گذشته در جهت بهبود سیمای عمومی شهر تلاش کرده است.

وی خواستار همکاری سایر ارگان‌های فرهنگی در توسعه فرهنگی دینی اسلامی در شهر شد و خاطرنشان کرد: باید شهر قم به الگویی در جهان اسلام تبدیل‌شده و با برگزاری بزرگ داشت روز قم، شهر و فرهنگ اصیل آن را به جهانیان معرفی کنیم.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) در پایان راه‌اندازی ۸۰ خانه سبز در سطح شهر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی را بخشی از فعالیت‌های قرارگاه ۱۹ دی خواند و مطرح کرد: ایجاد خانه‌های اعتماد و حمایت فرهنگی اقتصادی از معتادان و خانواده آن‌ها، ایجاد اشتغال و صیانت از خانواده، جمع‌آوری معتادان از سطح شهر، ارائه آموزش‌های پیشگیرانه به دانش‌آموزان در مدارس و مساجد و پوشش ۱۱۳ محله بخشی از فعالیت‌های ما در قرارگاه بوده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه