English

محمد مهدی اسماعیلی:

مشکل بودجه‌ای برای ارتقای تولید محتوا نداریم

رییس شورای هنر با تاکید بر اهمیت تولید محتوا، تصریح کرد: به لحاظ بودجه ای مشکل و دغدغه ای برای ارتقای محتوایی فعالیت ها نداریم و باید برای ریل گذاری ها نظارت داشته باشیم. در سفرهای استانی رییس جمهور هم ۳ هزار میلیارد تومان جذب سرمایه برای تکمیل پروژه های نیمه تمام داشته‌ایم.

مشکل بودجه‌ای برای ارتقای تولید محتوا نداریم

به گزارش خبرگزاری موج، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در دیدار نوروزی با معاونان، مدیران و کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه فرهنگ و هنر عرصه گفت و گو، اقناع و تفاهم است،گفت: فعالیت های فرهنگی و هنری اگر به صورت جمعی نباشد شاهد تحولات جدی در این عرصه نخواهیم بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید براینکه ساختار دستوری بالا به پایین در هر حوزه ای از فعالیت ها پاسخگو باشد، در حوزه فرهنگ و هنر کارآمد نخواهد بود، اظهارداشت: فرهنگ و هنر عرصه گفت و گو، اقناع و تفاهم است.

اسماعیلی افزود: اگر انسجام، تفاهم و حس واحدی به وجود نیاید بدون تردید شاهد تحولات جدی در حوزه فرهنگ و هنر نخواهیم بود از این رو نیاز داریم مسیر نورانی خدمت به فرهنگ و هنر را دست در دست هم به پیش ببریم.

*تلاش برای به ثمر رسیدن برنامه تحول ابلاغی فرهنگ و هنر

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در عین حال تاکید کرد: باید تلاش کنیم برنامه سند تحولی ابلاغی فرهنگ و هنر را با استفاده از همه ظرفیت های موجود به ثمر رسانده و نتایج خوبی را در نهایت شاهد باشیم.

وی ادامه داد: در حالی وارد قرن جدید شدیم که در قرن گذشته با استقرار نظام اسلامی مردم ایران فضای جدیدی را برای تحولات و اداره امور جامعه رقم زدند و ۴۳ سال جمهوری مقدس اسلامی کارنامه درخشانی در خدمت به مردم در بخش های مختلف از خود به یادگار گذاشته است.

*تمسک به قرآن و آموزه‌های اسلامی در مسیر جمهوری اسلامی

وزیر فرهنگ ادامه داد: قریب به نیم قرن از حضور جمهوری اسلامی می گذرد و شاهد فراز و نشیب ها و مشکلات داخلی و بیرونی در این مسیر بودیم ولی تمسک به اسلام و آموزه های قرآنی آن را هموار کرد.

وی با تاکید بر اینکه در سال جدید با استفاده از تجارت تلخ و شیرین گذشته و با احترام به اقدامات مدیران گذشته، کار را پیش خواهیم برد، افزود: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ارتقای فرهنگ و هنر کشور گام های بلندی را بر می داریم. در اوایل شهریور سال گذسته که دولت مردمی آغاز به کار کرد با حضور در این وزارتخانه چند موضوع در دستور کار قرار گرفت. سند تحول وزارتخانه از جمله این موضوعات در اولویت بود.

*تلاش برای ترمیم نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت

وزیر فرهنگ در دولت مردمی افزود: بر اساس سند تحول وزارتخانه طبق آسیب شناسی های صورت گرفته از وضعیت موجود چند بحث اصلی در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد در قالب برنامه منسجم نقاط ضعف را ترمیم و نقاط قوت را ارتقا بخشیم.

عضو شورای عالی انقلاب اسلامی با اشاره به نقش بیماری کرونا در کسب و کارهای مختلف به ویژه کسب و کارهای فرهنگی و هنری، تصریح کرد: در گام اول وضعیت بیماری کرونا در کشور مورد توجه قرار گرفت. وقتی دولت را تحویل گرفتیم روزانه شاهد ۷۰۰ فوتی ناشی از کرونا بودیم که در دولت مردمی کار منسجمی صورت گرفت و امروز تزریق واکسن به ۱۵۰ میلیون دز رسیده است.

*توجه به کسب و کارهای آسیب دیده فرهنگ و هنر در مواجهه با کرونا

وی افزود: توجه به قشر آسیب دیده هنرمندان در مواجهه با ویروس کرونا از دیگر اولویت های این وزارتخانه در ابتدای آغاز به کار دولت مردمی بود. تلاش کردیم فضای فرهنگی و هنری به روال عادی برگردد.

*افزایش ۳۵ درصد فوق‌العاده حکم کارکنان وزارت فرهنگ

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به دیگر اولویت های کاری این وزارتخانه، توجه به منابع انسانی را از دیگر موضوعات مورد توجه برشمرد و تصریح کرد: این وزارتخانه در حوزه دستمزد و بودجه در سالیان متمادی مظلوم بوده و این یک اشکال جدی است. معتقدم اهالی فرهنگ و هنر نباید دغدغه این موضوعات را داشته و در مضیغه باشند. در این بخش توانستیم ۳۵ درصد فوق العاده را به حکم کارگزینی کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کنیم و این اقدام در استان ها هم صورت گرفت و در تلاش هستیم تا در سازمان ها و مراکز تابعه نیز اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: ارتقای قابل توجهی در بودجه ۱۴۰۱ وزارتخانه داشتیم و ارتقای وضعیت خدمات رفاهی و دستمزد کارکنان از اولویت های ما است.

*هزینه‌های فرهنگی و هنری کشور مطابق با تنظیم‌گری و ریل‌گذاری‌های وزارت فرهنگ

وی ارتقای مرجعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر اولویت های کاری این وزارتخانه دانست و افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اصلی ترین نهاد متولی فرهنگ و هنر در کشور است و باید تقویت شود.

دکتر اسماعیلی گفت: از دیگر اقدامات صورت گرفته این است که ۲ درصد از همه اعتبارات دستگاه های دولتی باید در حوزه فرهنگ و هنر تعریف شود و ارتقای مرجعیت وزارت فرهنگ در حوزه فرهنگ و هنر یعنی اینکه همه هزینه های فرهنگی و هنری کشور باید مطابق با تنظیم گری های این وزارتخانه باشد و آیین نامه این موضوع آماده برای تصویب دولت است.

*تلفیق کمیسیون‌های فرهنگی  و اجتماعی دولت به ریاست وزیر فرهنگ

وی تلفیق دو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در هیات دولت در قالب یک کمیسیون با عنوان فرهنگی و اجتماعی را از دیگر اقدامات قابل توجه برشمرد و ادامه داد: ریاست این کمیسیون بر عهده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است و این اقدام گام بزرگی در اصلاح بخش های فرهنگی و اجتماعی دولت است.

وی در ادامه به  برگزاری شورای عالی حج و زیارت در رورزهای آینده با حضور رییس جمهور اشاره کرد و ادامه داد: احیای شورای عالی سینما از دیگر اقدامات در این بازه زمانی بود.

*مشکل بودجه‌ای برای ارتقای تولید محتوا نداریم

رییس شورای هنر با تاکید بر اهمیت تولید محتوا، تصریح کرد: به لحاظ بودجه ای مشکل و دغدغه ای برای ارتقای محتوایی فعالیت ها نداریم و باید برای ریل گذاری ها نظارت داشته باشیم. در سفرهای استانی رییس جمهور هم ۳ هزار میلیارد تومان جذب سرمایه برای تکمیل پروژه های نیمه تمام داشته‌ایم.

*توجه به عدالت فرهنگی از رویکردهای دولت مردمی

وی عدالت فرهنگی را از دیگر شعارهای این دوره از فعالیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرد و گفت: باید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه های آن هماهنگی و وحدت در مدیریت فرهنگی کشور داشته باشند و در راستای شعار عدالت فرهنگی اقداماتی صورت گرفته که از آن جمله آغاز رایگان آموزش های هنری ۴۰ هزار نفر در ۵۰ رشته در استان ها است.

وی در پایان با تشکر از خدمات و تلاش های کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ارتقای فرهنگ و هنر کشور، گفت: فرهنگ و هنر عرصه گفت و گو، اقناع و تفاهم است و تنها با خرد جمعی است که می توان شاهد تحولات جدی در این عرصه باشیم. بنابراین نیازمند همکاری همکاران در حوزه ستاد و صف هستیم.

در ابتدای این دیدار نیز محمود شالویی با تبریک سال جدید گفت: کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولیت وسیعی در حوزه فرهنگ و هنر بر عهده دارند و جای تقدیر دارد.

وی با تبریک حلول ماه مبارک رمضان ادامه داد: تقارن دیدار نوروزی وزیر فرهنگ با آغاز ماه مبارک را به فال نیک می گیریم.

دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: پیش از این دیدار نیز وزیر محترم فرهنگ با برخی از کارکنان دیدارهایی داشته و در جریان برخی مسائل و مشکلات قرار گرفته اند.

وی در پایان گفت: امیدواریم این دیدارها با برنامه ریزی های منسجم استمرار یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی