English

تولید مستند ایرانگرد ادامه پیدا می کند؟

رقم‌های عجیب و غریب برای ساخت برنامه های تلویزیونی

یکی از مشکلات اساسی تلویزیون که در کنار بسیاری از ضعف‌ها مطرح می شود قیمت های نجومی ساخت سریال‌ها است.

رقم‌های عجیب و غریب برای ساخت برنامه های تلویزیونی

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج، یکی از مشکلات اساسی تلویزیون که در کنار بسیاری از ضعف‌ها مطرح می شود قیمت های نجومی ساخت سریال‌ها است که نقدهای بسیاری را تا کنون به همراه داشته است.

سریال هایی مانند کلاه قرمزی و پایتخت و همچنین ‎مستند ایرانگرد که به خوبی توانستند بیننده را به خود جذب کنند، باعث شد تا برای ساخت فصل‌های بعدی آن ها رقم‌های عجیب و غریب درخواست شود.

براساس شنیده ها برای فصل پنجم مستند ایرانگرد یکی از پرطرفدارترین برنامه‌های تلویزیون که در آن طبیعت، شهر‌ها، روستا‌های مختلف و شیوه زندگی مردم عشایر و روستا‌های ایران معرفی می‌شود و قرار است در نوروز ۱۴۰۱ در ۲۰ قسمت یک ساعته پخش شود، مبلغ ۱۰ میلیارد تومان فقط برآورد اولیه‌ آن شده است!

این جور که پیداست انگار قرار است عوامل هر برنامه یا سریال پس از محبوبیتی که به واسطه تلویزیون به دست می آورند رقم نجومی پیشنهاد دهند که این پدیده باعث می شود که هنر تحت شعاع قرار گیرد.

یکی دیگر از مواردی که در سال‌های اخیر باعث بالارفتن هزینه تولید برنامه‌ها شده، ورود اسپانسرهاست که باعث شده است تا عوامل هر برنامه به فکر این باشند تا برای ساخت قسمت بعدی سریال خود رقمی بالاتر طلب کنند.

بهتر است صداوسیما به سمت کیفی‌ سازی برود و ملاک و اصل هر سریال را محتوای آن بداند و به جای ساخت سریال و برنامه های هزینه دار با تولید اثر فرهنگی-هنری فاخر و ماندگار سلیقه بیننده را هم چند پله ارتقا دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه