English

طهورا ابوالقاسمی در گفتگو با خبرگزاری موج:

ساخت یک فیلم خوب احترام به بیننده آن است/ «ورای سکوت» تجربه تنهایی ماست

تهیه کننده فیلم کوتاه «ورای سکوت» عنوان کرد یک فیلم کوتاه خوب مانند یک بیت شعر یا یک جمله تاثیرگذار می‌ماند.

ساخت یک فیلم خوب احترام به بیننده آن است/ «ورای سکوت» تجربه تنهایی ماست

طهورا ابوالقاسمی یکی از تهیه‌کنندگان فیلم کوتاه «ورای سکوت» اثر آذر تجلی که این روزها همراه با بسته فیلم کوتاه «شکست زمان» در سینماهای هنروتجربه درحال اکران است، همزمان با برپایی جشنواره فیلم کوتاه تهران  در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج درباره ساخت فیلم کوتاه گفت: یک فیلم کوتاه خوب مانند یک بیت شعر یا یک جمله تاثیرگذار می‌ماند، مانند یک برخورد کوتاه یا یک عکس‌العمل و حتی یک نگاه که می‌تواند تا مدت‌ها ذهن تو را به خود مشغول کند و می‌توانید مانند یک ضرب‌المثل همیشه به آن رجوع کنید؛ در کوتاه‌ترین زمان، تاثیرگذارترین اتفاق باشد.

او درباره فیلم کوتاه «ورای سکوت» عنوان کرد: فیلم کوتاه «ورای سکوت» از تجربه‌ای می‌گوید که برای خیلی‌ها، در سنین مختلف، در تنهایی خود و در سکوت محض برای‌شان اتفاق افتاده است؛ تجربه‌ای که هرکسی به تنهایی به آن دست پیدا می‌کند و آن پی بردن به بی‌قراری و آشفته‌ درون خود است.

ابوالقاسمی ادامه داد: برای ساخت و تهیه فیلم «ورای سکوت»، من و کارگردان زمان زیادی را صرف انتخاب سوژه کردیم تا به این فیلمنامه رسیدیم، آذر تجلی بسیار خوب با موضوع فیلمنامه ارتباط برقرار کرد و همین مساله باعث شد که احساس موجود در فیلم به درستی به بیننده منتقل شود. چه فیلم کوتاه و چه بلند باید تفکری پشت آن باشد، ساخت یک فیلم خوب احترام به بیننده آن است.

این تهیه‌کننده در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره بسته فیلم کوتاه « شکست زمان » اظهار کرد: به نظر من بسته «شکست زمان» اسم بسیار با مسمایی دارد، این بسته رکود اکران فیلم‌ها به‌خصوص فیلم‌های کوتاه را شکست. موسسه هنروتجربه، جعفر صانعی مقدم و امیرحسین علم الهدی نیز فرصتی را برای فیلمسازان جوان محیا کردند که بسیار قابل احترام و تجلیل است.

او در پایان تاکید کرد: قرار گرفتن فیلم «ورای سکوت» بسته «شکست زمان»، برایش شانسی بوده است که در کنار فیلمسازان دیگر دیده و مقایسه شود، نقدهای خوبی داشته باشد، امیدوارم که این فیلم تاثیرگذار بوده باشد.

بسته فیلم کوتاه «شکست زمان» شامل ۶ فیلم کوتاه «خراش» اثر مجید امینی، «مرگ تدریجی» اثر آمین صحرایی، «آداپت» اثر کمال کچوئیان، «ورای سکوت» اثر آذر تجلی، «سنگبال» اثر آمین صحرایی و «فیلمرغ» اثر امیرمسعود سهیلی است که از 19 شهریورماه روی پرده سینماهای هنروتجربه رفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه