English

در گفتگو با موج عنوان شد؛

فروش ۱۶۰ میلیونی "پوست" در کمتر از یک هفته/همکاری مجدد مصباح با برادران ارک

تهیه کننده فیلم پوست اقبال عمومی به این فیلم را زمینه ساز نقطه عطفی در سینمای ایران دانست و از آغاز به کاری جدید با برادران ارک در آینده ای نزدیک خبر داد.

فروش ۱۶۰ میلیونی "پوست" در کمتر از یک هفته/همکاری مجدد مصباح با برادران ارک

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، اکران فیلم سینمایی پوست  به کارگردانی بهمن و بهرام ارک و تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح از چهارشنبه 21 مهرماه آغاز شد و این فیلم ترسناک ایرانی که بر اساس افسانه‌های محلی تولید شده، در روزهای آغازین خود با فروش نسبتا خوبی مواجه شده است.

بر همین اساس، محمدرضا مصباح تهیه‌کننده فیلم سینمایی «پوست» به خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج در مورد اکران این فیلم در شرایطی که کرونا عادت سینما روی را از مردم ربوده، گفت: شرایط سینما، شرایط خوبی نیست. پیش از این هم خوب نبوده و در یکی دو سال اخیر به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا بحرانی‌تر شده است. در چنین شرایطی، تصمیم‌گیری برای اکران فیلم نیاز به جسارت دارد و در کل اکران فیلم کمی سخت شده است اما به هر حال نمی‌شود دست روی دست گذاشت و صاحبان فیلم‌ها و تهیه‌کنندگان، برای اینکه این سینمای بحران‌زده و در حال سکرات را نجات بدهند، بالاخره باید کارهایی انجام دهند.

استقبال خوب مردم در هفته اول اکران پوست

او افزود: به ذهن من چنین می‌رسد؛ با توجه به اینکه ما پیک سخت و طاقت‌فرسای پنجم کرونا را پشت سر گذاشتیم و کشور در خصوص مقابله با ویروس کرونا به یک ساحل آرامش نسبی رسیده است، به هر حال باید اکران‌ها شروع بشوند. فیلم پوست در حدود دوسال گذشته ساخته شد و خیلی از افراد پیگیر اکران آن بودند.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی پوست بیان کرد: «پوست» فیلمی است که باید در سالن سینما و روی پرده سینما دیده شود بنابراین ما تصمیم گرفتیم به نوعی در روند خارج کردن عرصه سینمای کشورمان از بحران سهیم شویم. امیدواریم که به تدریج با ورود فیلم‌های خوب به عرصه نمایش، رونق به سالن‌های سینما برگردد.

مصباح ادامه داد: استقبال مردم از اکران فیلم سینمایی پوست خیلی خوب و فرا تر از انتظار ما بود. ما در 4یا 5روز اکران فیلم 7یا8 هزار نفر مخاطب و نزدیک به 150 یا 160 میلیون تومان فروش داشتیم که این اتفاق بزرگی است.

نمایی از فیلم پوست

چرا پوست می تواند یک نقطه عطف در سینمای ایران امروز باشد؟

او گفت: به عقیده من فیلم «پوست» نه به عنوان یک فیلمی که در مجموعه ما ساخته شده بلکه به عنوان فیلمی که کاملا به فضاهای  محلی و فرهنگ‌های بومی ما توجه کرده است و در عین حالی که  چهره شناخته‌شده و به اصطلاح سلبریتی ندارد اما بازیگران بسیار توانمندی در آن ایفای نقش کرده اند، یک فیلم مهم است. اقبال و توجه مردم در موقعیت بحرانی فعلی به این فیلم از نظر من می‌تواند یک نقطه عطف در تاریخ سینما به جای بگذارد.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی پوست در ادامه تصریح کرد: اگر همه کمک کنند و ما شاهد باشیم که پس از این فیلم‌ها، بدون توجه به اسامی و عناوین و با توجه به مسائل تکنیکال، فنی و بصری و نگاه جدی به فرهنگ بومی و محلی کشورمان ساخته شوند و در عین حال قصه‌محور باشند و بتوانند مخاطب را به خود جذب کنند، به طور حتم با وضعیت بهتر عرصه سینمای کشورمان مواجه خواهیم شد.

آغاز پروژه ای جدید با برادران ارک در آینده ای نزدیک

مصباح در پاسخ به اینکه با توجه به موفقیت برادران ارک و فیلم پوست، آیا تمایل به تولید اثری دیگر با این دو کارگردان جوان و در ژانر وحشت دارد، خاطرنشان کرد: در طول عمر کار حرفه‌ایم تلاش کردم در ژانرهای مختلفی همچون کودک و نوجوان، دفاع مقدس و اجتماعی  فعالیت داشته باشم. در همین مدت چند کار در ژانر وحشت داشتم البته من«پوست»را خیلی ژانر وحشت نمی‌دانم. این فیلم یک فضای رازآلود عاشقانه‌ای است که شاید با طعمی از ترس هم همراه شود .من فیلم دیگری به عنوان«طلاقم بده به خاطر گربه‌ها» را نیزبا آقای سجادی در این فضا داشتم البته آن تک‌ لوکیشن بود.

او تأکید کرد :من به فعالیت در ژانرهای مختلف سینمایی علاقه‌مند هستم و امیدوارم در شرایط مناسب به مسیرم ادامه دهم. برادران ارک هم خیلی خوب، هنرمند و دوست‌داشتنی هستند و من امید دارم که بتوانم در کار دیگری کنار آنها باشم. به نظر می‌رسد که با توجه به قرار و مدارهای گذاشته شده، این اتفاق خواهد افتاد.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی پوست گفت:به نظر من، ما باید با بهره‌گیری از استعدادهای بچه‌های فیلم‌اولی به سینمای کشورمان کار کنیم.من هم‌اکنون در حال همکاری با دست‌اندرکاران اثری از بچه‌های فیلم‌اولی سینمای کشورمان هستم و انشاءلله در جشنواره فجر از آن فیلم هم زیاد خواهید شنید.

مصباح که تهیه کننده فیلم تحسین شده «یدو» هم هست در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به اقبال عمومی که از این فیلم و «پوست» شده باز هم به تولید اثر در خارج از تهران خواهد پرداخت، اظهار داشت: من در نشست‌های «پوست» و «یدو» گفتم استعدادها و توانمندی‌های فنی زیادی در خارج از تهران هستند و باید به آنها توجه شود. کلید واژه‌ام هم این است که سینما،تهران نیست.سینما به وسعت کشور است و ما باید به فضل الهی از فرصت‌های موجود استفاده کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی