English

بهمن ارگ در گفتگو با خبرگزاری موج:

نمی خواستم فیلم ترسناک بسازم/حتی بچه ها هم این فیلم را دوست دارند

بهمن ارگ در مورد دلایل ترسناک نبودن و علاقه کودکان به فیلم پوست سخن گفت.

نمی خواستم فیلم ترسناک بسازم/حتی بچه ها هم این فیلم را دوست دارند

فیلم سینمایی پوست اولین ساخته سینمایی بلند برادران ارگ (بهرام و بهمن) است که در پی اولین حضورش در جشنواره فیلم فجر نظر منتقدان و مخاطبان را به خود جلب کرد و حتی دو جایزه هم از این جشنواره دریافت کرد. داستان فیلم مبتنی بر یک افسانه محلی است و حتی در این فیلم جن هم به تصویر کشیده می شود، اما این ویژگی فیلم را در ژانر وحشت قرار نمی دهد. پیش از این این دو برادر فیلمساز، فیلم کوتاه حیوان را ساخته بودند که جوایز بسیاری ملی وبین المللی را به دست آورد.

بهمن ارگ در پاسخ به سوال خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج در مورد دلیل اینکه چرا فیلم پوست را به رغم برخورداری از پتانسیل ترسناک تر شدن، ترسناک نساخته اند گفت: در واقع این سوال برایم وجود دارد که چرا باید یک فیلم ترسناک بسازم در حالیکه نمی خواستم ترسناک تر از این بسازم. من دوست داشتم یک فیلم افسانه ای بسازم که مود ترس یا دلهره داشته باشد.

وی افزود: من دلم نمی خواست که در طول فیلم یکی در را بازکند و ناگهان «جن» بیرون بیاید و او را بترساند؛ به نظرم این کار خنده دار است. اما من در این اثر ایجاد دلهره کرده ام ولی خب، اینکه بخواهم از ژانر وحشت بهره بگیرم یا متدهای آن را به کار بگیرم برایم لذت بخش نبود و نیست.

احساس می کردم که چنین چیزی متناسب با فضای فیلم من نیست. من می خواستم یک فیلم عاشقانه بسازم که ضمن اینکه فضای دلهره دارد، در فضای سحر و جادو هم هست؛ نه اینکه مخاطب به سینما بیاید و فقط بترسد. این خیلی باعث خلط مبحث می شد.

بهمن ارگ در پاسخ به این سوال که آیا صرفا به افسانه پرداخته بودید یا به تقابل با خرافه هم توجه داشتید گفت: واقعیت این است که وقتی یک فیلم آیینی می سازیم یا فیلمی که در آن استعاره هست، همه چیز را می تواند در بر بگیرد، منتها ما در این فیلم بیشتر به تقابل خیر و شر توجه داشتیم.

وی تاکید کرد: خیلی اهل نقد و انتقاد نیستم و نمی خواهم اندیشه ای را به چالش بکشم، بلکه صرفا دوست دارم آن را روایت و در موردش گفتگو کنم.

بهمن ارگ در پاسخ به این سوال که آیا فیلم پوست و افسانه فولکلوری که در آن روایت می شود ذاتا برای بچه ها ترسناک نیست و ایا نباید مخاطبی با رده بندی سنی داشته باشد گفت: من دیده ام که بچه ها هم از تماشای فیلم لذت برده اند و البته باید این آزمایش شود، یعنی فیلم به اکران درآید و بچه های بیشتری آن را ببینند و بعد نتیجه را بررسی کرد. من توان پیش بینی رفتار مخاطب را ندارم.

وی با بیان اینکه  تا به حال هر کس که فیلم را دیده با آن ارتباط برقرار کرده چرا که ما به داستان های مادربزرگ هایمان علاقمندیم؛ افزود: مگر می شود قصه های مادربزرگ و پدربزرگمان را دوست نداشته باشیم. حتی من از مادرم سوال کردم که آیا دوست دارد فیلم این داستان را بسازم؛ او پاسخ داد که خیلی دوست دارد و من هم برای ساختش اقدام کردم.

فیلم سینمایی پوست به کارگردانی بهمن و بهرام ارگ و تهیه کنندگی محمدرضا مصباح ، دو جایزه موسیقی متن و هنر و تجربه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر را از آن خود کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه