English

علی سلیمانی در گفتگو با خبرگزاری موج:

دست شخصیت ها در ملکاوان به تدریج رو می شود/ اولین نقش منفی ام را بازی کردم

بازیگر سریال ملکاوان ضمن توضیح در مورد اولین نقش منفی دوران بازیگری اش، از گستره مخاطبان آی فیلم سخن گفت.

دست شخصیت ها در ملکاوان به تدریج رو می شود/ اولین نقش منفی ام را بازی کردم

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری موج، علی سلیمانی یکی از هنرمندان همه فن حریف است. از بازیگری و کارگردانی گرفته تا طراحی دکور و اجرا را در کارنامه سلیمانی می ‌توان مشاهده کرد. او از جمله بازیگران به نسبت پرکار مجموعه ‌های نمایشی تلویزیون هم هست. پایتخت ۴، ماه و پلنگ، وضعیت سفید، سقوط یک فرشته، داستان یک شهر و روشن تر از خاموشی از جمله سریال هایی است که سلیمانی در آنها به ایفای نقش پرداخته است.

«وارش» هم از جمله آخرین سریال هایی بود که این بازیگر بر روی آنتن داشت. در کارنامه هنری علی سلیمانی سریال های متنوع با موضوعات مختلف به چشم می خورد. این بازیگر اما، نقش آفرینی در مجموعه «ملکاوان» را یک جذابیت و چالش جدید برای خود برمی‌ شمرد. سلیمانی می‌ گوید که با ملکاوان اولین نقش منفی اش را در طول عمر فعالیت هنری اش تجربه کرده است. ژانر معمایی فیلمنامه ملکاوان هم از دیگر جذابیت ‌هایی بوده که سلیمانی را به نقش آفرینی در این سریال ترغیب کرده است. این شب ها سریال ملکاوان ساعت ۲۲ از شبکه آی فیلم پخش می شود. به همین بهانه با علی سلیمانی بازیگر نقش مسعود در این سریال به گفت‌ و گو نشستیم که در ادامه می خوانید:

شما در سریال‌ های زیادی با ژانرهای متفاوت نقش آفرینی کرده اید. نقش تان در ملکاوان چه تفاوت هایی با دیگر شخصیت هایی که ایفاگرش بوده اید دارد؟

بزرگترین ویژگی اش برای من در این بود که مسعود یک بدمن است و می خواهد در روند کار قهرمان قصه خلل ایجاد کند. من نقش های منفی کم بازی کرده ام، در واقع اصلاً بازی نکرده ام و به همین دلیل شخصیت مسعود برایم جالب بود. مسعود سریال ملکاوان اولین نقش منفی است که بازی کرده ام. البته ابتدا تصور می‌ کردم این شخصیت نقش بیشتری را در قصه داشته باشد اما گویا در همین حد کفایت می کرد.

سریال ملکاوان از جمله معدود آثار نمایشی تلویزیون است که در ژانر وحشت از ساخته شد. این ژانر چقدر مورد علاقه خود شماست؟

این هم از دیگر ویژگی‌ های خاص سریال است که برای من جالب به نظر می ‌رسید. خودم از علاقه ‌مندان ژانر وحشت هستم و به طور حتم بسیاری از بینندگان تلویزیون هم به این ژانر علاقه دارند. به نظرم سرمایه گذاری بر روی ساخت آثار نمایشی در قالب این ژانر جواب خواهد داد.

سویه معمایی و رازآلودگی شخصیت مسعود چقدر برایتان جذاب بود؟

خودم هم دوست داشتم همچون مخاطبان، شخصیت مسعود را مکاشفه کنم و ببینم آخر و عاقبت این کاراکتر در سریال چه می شود. دوست داشتم گام به گام با قصه جلو بیاییم تا ببینم سرنوشت این شخصیت به کجا می‌ انجامد. کاراکتر مسعود رو نیست و مخاطبان به راحتی نمی توانند به نیات و درون او پی ببرند. اصولا شخصیت پردازی درست نیز یکی ار نقاط قوت سریال ملکاوان است. شخصیت ها در این سریال پیچیدگی خاص خود را دارند و دست شان برای بیننده رو نیست. به همین دلیل هم هست که از هر کدام در ادامه قصه، اعمالی سر می زند که برای مخاطب دور از انتظار و غافلگیر کننده است.

مسعود با وحید هم چالش‌ هایی دارد و به نوعی وحید او را عامل ورشکستگی و نابودی زندگی ‌اش می ‌داند.

بله همین طور است. مسعود می‌ توانسته به نفع وحید کارهایی را انجام دهد اما دریغ کرده و انجام نداده است. او در حق دوستش کم‌ لطفی کرده و این ماجرا را خود وحید هم می ‌داند و از این بابت، شاکی و گلایه ‌مند است. همان طور که گفتم مسعود به هیچ عنوان چیزی نیست که مخاطب در ابتدا تصور دارد. او با جلورفتن قصه، وجوه جدیدی از شخصیتش را به نمایش می گذارد. گفتم که او یک بدمن واقعی است.

چه نظری درباره قصه سریال دارید؟

ملکاوان قصه پر تعلیقی دارد که می ‌تواند برای مخاطب جذاب باشد و او را با خود همراه کند، آن هم در شرایط امروز که بسیاری از آثار نمایشی فاقد داستان جذاب هستند. مخاطب ایرانی عاشق قصه است. هر چقدر قصه پر پیچ و خم تر باشد برای او جذاب تر به نظر می رسد. چالش ‌هایی که در قصه ملکاوان وجود دارد قطعاً برای مخاطب جذاب خواهد بود. به نظرم این روزها مردم ما به شدت به چنین قصه‌ هایی نیاز دارند. روزگار قصه های تک خطی و تخت به سر آمده است.

خودتان این شب ها سریال ملکاوان را از شبکه آی فیلم می بینید. از نتیجه کار راضی هستید؟

متاسفانه چون سرکار هستم و درگیرم چندان فرصتی برای تماشای ملکاوان ندارم.

بازی شما در سریال چه مدت زمان برد؟

در مجموع فقط پنج روز درگیر بودم. از آنجا که پیشتر هم تجربه همکاری با آقای احمد معظمی را داشتم می دانستم سلیقه ایشان چگونه است و از کار چه می خواهد.

آیا پس از پخش سریال ملکاوان بازخوردی هم از مخاطبان این سریال گرفته اید؟

تازه متوجه شده ام که آی فیلم چه شبکه پرمخاطبی است. این روزها کسانی را می‌ بینم که درباره سریال ملکاوان با من صحبت می کنند. ابتدا فکر می‌ کردم پخش ملکاوان از شبکه آی فیلم شاید به اندازه نمایشش از سایر شبکه‌ های تلویزیون بازتاب نداشته باشد اما حالا می بینم که اتفاقا بیشتر هم دیده می ‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه