English

دبیر اجرایی پنجمین همایش بین‌المللی تئاتر پیاده‌روی اربعین در گفتگو با موج عنوان کرد:

اجراهای روایت راهیان تا دو روز پس از اربعین ادامه دارد

آرش ساربان از اجراهای پنجمین همایش «روایت راهیان» تا دو روز بعد از اربعین در عمودهای پایانی و کربلای معلی خبر داد.

اجراهای  روایت راهیان تا دو روز پس از اربعین ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری موج ، آرش ساربان دبیر اجرایی پنجمین همایش بین‌المللی تئاتر پیاده‌روی اربعین «روایت راهیان» از اجرای 4 مجلس تعزیه در عمود 161 خبر داد و گفت: روز گذشته 5 مهرماه، گروه‌های نمایشی همایش «روایت راهیان» پس از حضور در حرم حضرت علی(ع) و اجرا در نجف اشرف به سوی عمود 161 حرکت کردند. 

ساربان ادامه داد: این گروه‌ها با استقرار در عمود 161 توانستند 2 اجرای عربی و 2 اجرای فارسی داشته باشند. همچنین گروه سنج و دمام هم گروه‌های همایش را در تمامی مراحل همراهی و یاری می‌کند.

وی در مورد موضوع و عناوین مجالس اجرا شده در این مرحله از پنجمین همایش بین‌المللی تئاتر پیاده‌روی اربعین گفت: مجالس عربی اجرا شده در عمود 161 شامل مجالس شهادت حضرت ابوالفضل العباس و شهادت امام حسین(ع) بود. اجرای هر یک از این مجالس را گروه مجزا و مستقل بر عهده داشت. مجالس اجرا شده به زبان فارسی هم به شهادت حضرت ابوالفضل العباس و شهادت حضرت علی اکبر اختصاص داشت.

روایت راهیان

ساربان با اشاره به محدودیت‌هایی که برای حضور زوار ایرانی در مسیر پیاده روی اربعین امسال ایجاد شده بود گفت: برنامه ریزی همایش «روایت راهیان» در گام پنجم را با پیشفرض اینکه مخاطب ایرانی فارسی زبان در این مسیر جمعیت قابل توجهی را شامل نمی‌شود، انجام دادیم. تصور می‌کردیم که فارسی ایرانی‌ها میان خیلی عظیم جمعیت عراقی دیده نمی‌شوند، در حالی که هدایت ایرانی‌ها به سوی عمود 161 و توقف و تجمع آنها در این نقطه از مسیر ما را شگف‌زده کرد.

استقبال مخاطان از روایت راهیان

وی افزود: پنجمین همایش «روایت راهیان» شاهد استقبال دلچسبی از سوی زائرین ایرانی و عراقی است که نشان از توجه و قبولی این حرکت فرهنگی و هنری از سوی امام حسین(ع) و شهدای کربلا دارد. شوق تماشای اجرای گروه‌های همایش از سوی زائرین آنچنان است که مجبور به افزایش تعداد اجرای هر گروه در شبانه روز شده‌ایم.

دبیر اجرایی پنجمین همایش بین‌المللی تئاتر پیاده‌روی اربعین «روایت راهیان» در پایان گفت: تجربه‌هایی که هر ساله از برپایی این همایش به دست می‌آوریم، ما را برای برنامه‌ریزی بهتر برای سال‌های بعد یاری خواهد کرد. امسال نیز با توجه به تاخیر یکروزه در حرکت به سوی عراق به دلیل بی‌نظمی در انجام پروازهای فرودگاهی، ما تا دو روز بعد از اربعین نیز به اجراهای خود در عمودهای پایانی و کربلای معلی ادامه خواهیم داد.

گفتنی است، پنجمین همایش بین‌المللی تئاتر پیاده‌روی اربعین «روایت راهیان» با حضور ۶۰ هنرمند با اجرای تعزیه، نمایش خیابانی، اجراهای تلفیقی تعزیه و نمایش به همراه نقالی و سنج و دمام از ۴ مهرماه اجراهای خود را در نجف اشرف آغاز کرد و تا دو روز پس از اربعین حسینی به اجراهای خود ادامه خواهد داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه