English

سینما بدون حمایت مردم می میرد/مسکن مهر می تواند به راحتی مشکل مسکن هنرمندان پیشکسوت را حل کند

یک تهیه کننده پیشکسوت ضمن توصیف سال سخت گذشته، از امید به دولت سیزدهم و وزیر ارشاد آن برای حل مشکلات معیشتی سینماگران و محتوایی سینمای ایران سخن گفت.

سینما بدون حمایت مردم می میرد/مسکن مهر می تواند به راحتی مشکل مسکن هنرمندان پیشکسوت را حل کند

محسن علی اکبری تهیه کننده سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج به مناسبت روز ملی سینما گفت: روز ملی سینما بر همه هنرمندان، سینماگران، دوستان و عزیزان مبارک باد. البته در حالی این تبریک را می گویم که سال سختی را گذرانده و هنرمندان خوبی را از دست داده ایم. از دست دادن کسی مثل خانم فرشته طائرپور که برای مباحث مالیاتی هنرمندان زحمت بسیاری کشید، واقعا سخت بود. هنرمندان خوبی چون اکبری مبارکه، علی انصاریان عزیز، شاهد سلطانی و بسیاری دیگر که نام بردن از همه آنها سخت است، را از دست دادیم. ولی یک اتفاق خوش یمن هم با این سال سخت همزمان شد و آن هم روی کار آمدن دولت مردمی جناب آقای رئیسی و حضور وزیر جوان، پرانرژی، مومن و متعهد جناب آقای محمدمهدی اسماعیلی بر مصدر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

امیدواریم تحرک جدی سینمای انقلاب اسلامی را ببینیم

وی افزود: امیدواریم با تلاشی که از دولت جناب آقای رئیسی، چه شخص رئیس جمهور و چه اعضای کابینه شان، در همین ماه های اول می بینیم، شاهد اتفاقات خوبی در وزارت فرهنگ و ارشاد باشیم. امیدواریم انتخاب افراد اصلح برای سمت هایی که با هنرمندان در ارتباط هستند همچون تئاتر، موسیقی و معاونت محترم سینمایی که با ما سینماگران در ارتباط خواهد بود صورت پذیرد. امیدواریم که انتخاب ها به گونه ای باشد که شاهد یک تحرک جدی در عرصه سینمای انقلاب اسلامی باشیم.

تهیه کننده فیلم های سینمایی مشهوری همچون «استرداد»، «بلمی به سوی ساحل» و «چشم شیشه ای» ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری در دیدارشان با هیئت دولت فرمودند سینما، مطبوعات، رسانه های صوتی و تصویری در سال 1400 شکوفا شوند. با اتفاقات خوبی که این روزها شاهد هستیم، یعنی واردات حجم زیاد واکسن و سیر کاهشی تلفات، ان شاءالله که این بیماری زودتر از بین برود و رعایت خوب پروتکل های بهداشتی تداوم داشته باشد و عوارض بیماری به صفر برسد.

این تهیه کننده پیشکسوت در ادامه سخنانش به سختی معیشتی اهالی سینما اشاره کرد و گفت: عزیزان ما در عرصه سینما، خیلی از عوامل مختلف فیلم ها، این روزها بیکار هستند و در مشقت زندگی می کنند. خیلی از آنها در سختی این روزها را تاب می آورند. ان شاءالله که جناب آقای اسماعیلی و سایر اعضای وزارت فرهنگ و ارشاد فکری عاجل برای هنرمندان داشته باشند.

مسکن مهر می تواند به راحتی مشکل مسکن هنرمندان پیشکسوت را حل کند

علی اکبری که از اعضای هیات مدیره موسسه هنرمندان پیشکسوت هم هست، تصریح کرد: خیلی از هنرمندان ما که سنشان بالا است و عضو موسسه هنرمندان پیشکسوتند، با سن بالاتر از شصت سال و دارا بودن نشان درجه یک هنری در رشته های مختلف، همچنان مستاجر هستند و اجاره بهای بالا، به آنها بسیار فشار می آورد. اینها امیدشان به نظام، آقای رئیسی و وزیر ارشاد است. امیدواریم که در اولین حرکت برای مسکن مهر این عزیزان فکری کنیم و آنها را از نگرانی دربیاوریم. به هرحال جمعا شاید حدود پانصد هنرمند پیشکسوت داریم که فاقد مسکن هستند و این به راحتی در یکی از شهرکها همانند پردیس قابل حل است. امیدواریم که هر چه سریعتر مشکل این عزیزان حل شود.

تهیه کنند آثاری تلویزیونی بزرگی همچون «روزهای ابدی» (نفوذ)، «مریم مقدس» و «مردان آنجلس» ادامه داد: امیدواریم که تولیدات آنقدر زیاد شود که بدهی هایی که عوامل در طول سال گذشته و امسال متحمل شده اند جبران شود. تولیداتی که هدفمند باشد و ما مجدد در فرهنگ و هنر شاهد نمایش ارزش ها باشیم و نمادهای انقلاب اسلامی را ان شاءالله بر صحنه تئاتر و پرده نقره ای سینما ببینیم و مردم خوبمان هم استقبال کنند چرا که اگر این حمایت و استقبال نباشد، سینما از بین می رود و بازگرداندن آن خیلی سخت است.

وی تاکید کرد: ما واقعا نیاز داریم که مردم به سالن ها بیایند و هم هنرمندان عرصه تئاتر و هم سینما را تشویق کنند و با یک وحدت بتوانیم سال بد و خیلی سخت گذشته را جبران کنیم.

محسن علی اکبری در پایان سخنانش اظهار داشت: ضمن اینکه به بهانه روز ملی سینما به همه سینماگران، هنرمندان، عزیزان و کسانی که عضوی از خانواده شان را به خاطر بیماری منحوس کرونا از دست داده اند تسلیت می گویم و برای باقی عمرشان صحت و سلامت را از خداوند متعال خواهانم. باز هم به همه سینمادوستان و سینماگران کشور روز ملی سینما را تبریک و تهنیت می گویم و امیدوارم که همه هنرمندانمان سالی نیکو و پر از نعمت و برکت و سلامتی و موفقیت پیش رو داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه