English

مجتبی احمدی در گفتگو با موج:

«شهر امن» به دنبال ارتقای فرهنگ ترافیک است/ بررسی وضعیت ترافیک تهران به صورت زنده

کارگردان «شهر امن» می‌گوید تلاش برنامه ارتقای فرهنگ ترافیک است اما در آغاز هر برنامه اتفاقات روز اجتماعی بررسی و به قهرمانی و رقابت‌های مهم ورزشی نیز پرداخته می‌شود.

«شهر امن» به دنبال ارتقای فرهنگ ترافیک است/ بررسی وضعیت ترافیک تهران به صورت زنده

مجتبی احمدی برنامه‌ساز در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری موج درباره فعالیت این روزهای خود مطرح کرد: این روزها برنامه «شهر امن» را روی آنتن شبکه پنج سیما دارم که به هنجارها و ناهنجاری‌های حوزه ترافیک و رانندگی اختصاص دارد.

وی ادامه داد: محوریت این برنامه فرهنگسازی با نگاهی به روند رو به رشد فرهنگ ترافیک است که در مدیریت زمان زندگی مردم به ویژه در پایتخت می‌تواند تاثیرگذار باشد. در حقیقت این برنامه از زوایای مختلف رانندگی، اتفاقات و حوادثی که می‌تواند روند زندگی انسان‌ها را دچار چالش کند، دلایل اصلی تصادف‌ها، حوادث و هنجارشکنی‌ها که بخشی از آن می‌تواند زوایای جامعه‌شناسی و روانشناسی داشته باشد و... را مورد بررسی قرار داده است.

تهیه‌کننده «شهر امن» بیان کرد: به عنوان مثال باتوجه به اینکه ویروس کرونا سبک زندگی افراد را تغییر داده است ما این موضوع را بررسی کردیم که این مساله چه تاثیری روی رانندگی افراد و استفاده از حمل و نقل عمومی گذشته است؟

مجتبی احمدی تهیه کننده برنامه شهر امن

احمدی با بیان اینکه در این برنامه با کارشناسان مختلف تصادفات، قوانین راهنمایی و رانندگی و شهرشناسی موضوعات متفاوتی بررسی شده است، گفت: تصادف‌ها در بزرگراه‌ها، خطرهای استفاده از موبایل در رانندگی، تصادف‌های عابران پیاده و موتور سیکلت، پلاک مخدوش در طرح ممنوعیت تردد شبانه و... از جمله موضوعات بررسی شده با کارشناسان در «شهر امن» است.

وی افزود: برنامه فضای فرهنگی دارد و به نکات مهمی درباره آمار و ارقام تصادفات در شهر تهران و البته کل کشور می‌پردازد.

تهیه کننده و کارگردان برنامه شهر امن با اشاره به اینکه کنداکتور این برنامه شناور اما موضوع آن ثابت است، تصریح کرد: نکته مهم درباره برنامه ما این است که از طریق دوربین‌های کنترل ترافیک تهران هر روز اول صبح ترافیک تهران را به شکل زنده در نقاط مختلف شهر به مردم نشان می‌دهیم.

مجتبی احمدی تهیه کننده و مجری شهر امن

وی ادامه داد: در حقیقت «شهر امن» تنها برنامه‌ای است که در 60 قسمت اخیر به صورت لایو و زنده وضعیت ترافیکی تهران را برای مردم به نمایش می‌گذارد تا آن‌ها وضعیت را رصد و مسیر درست را انتخاب کنند.

مجتبی احمدی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش برنامه ارتقای فرهنگ ترافیک است اما در آغاز هر برنامه اتفاقات روز اجتماعی بررسی و به قهرمانی و رقابت‌های مهم ورزشی نیز پرداخته می‌شود. در حقیقت به عنوان یک مجله صبحگاهی تلاش بر اطلاع‌رسانی داریم.

«شهر امن» 2 روز در هفته روزهای شنبه و سه‌شنبه‌ها روی آنتن می‌رود و کارگردانی آیتم‌ها برعهده علی اینانلو و مجری برنامه صدیقه مرادی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه