English

نشر سخن «پنجره‌ی جنوبی» را منتشر کرد/ مردی که نمی‌داند از درد بی‌غیرتی بنالد یا از درد دوری!

رمان «پنجره‌ی جنوبی» نوشته م. بهارلویی توسط نشر سخن وارد بازار کتاب شده است.

نشر سخن «پنجره‌ی جنوبی» را منتشر کرد/ مردی که نمی‌داند از درد بی‌غیرتی بنالد یا از درد دوری!

به گزارش خبرگزاری موج، رمان «پنجره‌ی جنوبی» نوشته م. بهارلویی در نوبت چاپ اول به همت نشر سخن منتشر شده است.

معصومه بهارلویی نویسنده ای که تنها یک سال از ده شصتی بودن فاصله دارد و به همین مقدار از چهل سالگی فاصله گرفته، پیش از این بیش از هجده اثر همچون «انتهای سادگی»، «نطلبیده» و «سیم آخر» انتشارات سخن، «مجنون‌تر از فرهاد» نشر علی و نشر ذهن آویز، «این روزها» نشر به آذین، «بهت اصلا نمی‌آد» نشر آریانا و «می‌درخشد»‌ نشر علی و... را نوشته که برخی از آنها به چاپ دهم هم رسیده است. اگرچه او تجربه نوشتن مشترک چند عنوان کتاب را با عاطفه منجزی هم در کارنامه خود دارد.

خلاصه کتاب پنجره‌ی جنوبی به شرح زیر است:

«درست روز بعد از مراسم دفن مادرش، زار و زندگی‌اش را به امان خدا رها می‌کند و با دلی داغدار و پیشانی که مهر ننگ خورده، می‌رود به نقطه‌ای دور، در دل جنگل‌های سوادکوه!… چندماه بعد از آن روزی که تهران و خانه‌اش را برای همیشه ترک کرده، در یک روز بارانی و سرد زمستانی، در دل سیاه اتاقک نمور موسسه گل و گیاه، «نهالی» به زندگی‌اش قدم می‌گذارد که قرار است رنگ سبز بزند به روزهایش بی‌خبر از این که سمت دیگر ایران، کسی بال بال می‌زند تا دستش به او برسد! شب و روز ندارد تا ردی از او پیدا کند و بعد پاسخ تمام سوال‌هایش را بشنود! سوال‌هایی که خواب شب و آرامش روز را حرامش کرده است، مردی که نمی‌داند از درد بی‌غیرتی بنالد یا از درد دوری!…»

همچنین در بخشی از متن این کتاب می‌خوانیم:

«خوب یاد داشت بعد از آن شب کذایی، عاصی و کلافه پناه برده بود به ناخدا و پرسیده بود «ناخدا چه جوری خوب و بد آدما رو تشخیص بدم!» و ناخدا گفته بود «نعوذبالله، مگه ما خداییم؟!… تشخیص خوب و بد آدما کار ما نیست، کار اون بالاییه! اونم به عمر ما و این دنیا قد نمی‌ده!» معترض گفته بود «ناخدا یه چی می‌گی ها! قربون اون بالایی، یعنی اگه ما بخوایم بفهمیم چی به چیه و کی بهمون راست می‌گه یا دروغ، باید صبر کنیم بمیریم و بریم اون دنیا؟!»… ناخدا هم جواب داده بود «جوون، اون بالایی محک برامون گذاشته! چشم آدما رو که نگاه کنی می‌تونی راست و دروغشونو بفهمی! خیر و شرشونو… اصلا می‌تونی تا ته دلشونو ببینی! برو نگاه چشم آدما کن! زبون بلده دروغ بگه، چشم فقط ادای دروغ گفتنو درمی‌آره!...»

«پنجره‌ی جنوبی» در قطع رقعی و جلد شومیز و در 820 صفحه با قیمت 165 هزار تومان به فروش می‌رسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه