English

آخرین وضعیت فروش فیلم‌های روی پرده سینما/ «درخت گردو» در انتظار اکران

فیلم سینمایی «دینامیت» به کارگردانی مسعود اطیابی همچنان پیشتاز در گیشه سینماست و باید منتظر ماند و دید آیا «درخت گردو» که قرار است به زودی اکران شود، می‌تواند بیشتر از «دینامیت» بفروشد یا نه.

آخرین وضعیت فروش فیلم‌های روی پرده سینما/ «درخت گردو» در انتظار اکران

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، بحران کرونا روزهای متفاوتی را در یک سال و نیم اخیر برای سینما رقم زده است؛ سینمایی که این روزها یک چیز مهمی کم دارد و آن هم همهمه مخاطبان پیش از ورود به سالن سینماست.

تا پیش از کرونا، سینما در روزهای پایانی هفته به واسطه فراغت اعضای خانواده از کار و تعطیلی روز جمعه شلوغ‌تر بود اما این ویروس منحوس شلوغی را هم از سینما دریغ کرده است و مشخص نیست که سینما تا کی باید منتظر روزهای عادی و به دور از کرونا باشد.

از سوی دیگر برخی از فیلمسازان نیز به واسطه شیوع کرونا و سرعت کُند واکسیناسیون هم خود کمتر دست به تولید اثری می‌برند و هم حاضر نیستند فیلم‌های ساخته شده اما اکران نشده خود را در این شرایط نمایش بدهند چراکه ریسک بزرگی است و از سوی دیگر نگران بازگشت سرمایه خود هستند که شاید تجربه یک سال و نیم اخیر ثابت کرده است سرمایه آنچنان باز نمی‌گردد.

با همه این تفاسیر برخی از فیلمسازان فیلم‌های خود را در شرایط کرونایی اکران کردند و برخی دیگر نیز پس از اعلام سازمان سینمایی مبنی بر حمایت مالی از فیلم‌هایی که از 10 تیرماه 1400 اکران می‌شوند، مصمم شدند فیلم‌های خود را روی پرده سینما به نمایش بگذارند که اولین آن‌ها فیلم سینمایی «دینامیت» به کارگردانی سیدمسعود اطیابی و تهیه‌کنندگی ابراهیم عامریان بود.

همچنین پس از اعلام آمادگی « فیلم سینمایی دینامیت » برای اکران، سه فیلم سینمایی « قصه عشق پدرم » به کارگردانی محمدرضا ورزی، «سیاه باز» ساخته حمید همتی و «مدیترانه» به کارگردانی هادی حاجتمند به جمع فیلم‌های روی پرده اضافه شدند.

ناگفته نماند که مدتی پیش با تشدید موج پنجم کرونا در کشور و قرمز شدن تمامی شهرها، اعضای انجمن سینماداران به احترام ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) و کادر درمان تصمیم به تعطیلی یک هفته‌ای سینما‌ها گرفتند که سینما‌های کشور از شنبه ۲۳ مرداد تا پایان روز شنبه ۳۰ مرداد تعطیل بوده و فعالیت سینما‌های کشور از یکشنبه ۳۱ مردادماه از سرگرفته شد.

ذکر این نکته خالی است لطف نیست که به آن عده از دوستداران سینما که تصور می‌کنند همچنان سینما تعطیل است، بگوییم سینما باز است، منتظر دیدار شماست و برای حفظ سلامتی شما پروتکل‌های بهداشتی را به جد رعایت می‌کند.

در این گزارش قصد داریم به میزان فروش فیلم‌هایی که از تیرماه 1400 روی پرده رفته‌اند، بپردازیم.

«دینامیت»؛ صدرنشین گیشه با فروش بیش از 9 میلیارد تومان

فیلم سینمایی دینامیت سومین تجربه همکاری سیدمسعود اطیابی و  ابراهیم عامریان  در ژانر کمدی است که از 10 تیرماه در سراسر کشور اکران شده و تاکنون بیش از 9 میلیارد فروش داشته است در حقیقت رکورد فروش فیلم‌ها در دوران کرونا به دست این فیلم سینمایی شکسته شده است.

احمد مهرانفر، پژمان جمشیدی، محسن کیایی، نازنین بیاتی، زیبا کرمعلی، نادر سلیمانی، مجید شهریاری و امید روحانی در این فیلم کمدی به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است:« «دینامیت» در ساختاری یادآور «اجاره‌نشین‌ها»ی مهرجویی، روایت ماجراهای خانه‌ای است که افرادی مختلف در آن سکونت دارند. دو دختر جوان، یک ساقی، دو طلبه و… ازجمله ساکنان خانه «دینامیت» هستند که تضادهای فکری آن‌ها به سمت و سوی وقوع اتفاقات طنازانه می‌رود...»

اکران یک عاشقانه ناآرام در سینماهای کشور

«مدیترانه» به کارگردانی هادی حاجتمند و تهیه‌کنندگی رشید حاجتمند که عاشقانه‌ای ناآرام را به تصویر می‌کشد و پخش سینمایی آن را موسسه بهمن سبز برعهده دارد، 4 مردادماه روی پرده رفت.

بازیگرانی که در این فیلم سینمایی نقش آفرینی می‌‌کنند، عبارتند از مهراوه شریفی نیا ، پوریا پورسرخ، بهرنگ علوی ، قاسم زارع، علیرضا اسحاقی و سعید توکلی.

پوریا پورسرخ، مهراوه شریفی نیا و بهرنگ علوی در فیلم سینمایی مدیترانه

فیلم سینمایی مدیترانه درون‌مایه اجتماعی داشته و به زندگی زوج عاشقی می‌پردازد که درگیر معضلات و ماجراهای مختلفی می‌شوند.

این فیلم سینمایی پس از «دینامیت» در میان آثار جدید اکران شده در سال 1400 تا این لحظه بیش از 83 میلیون تومان فروش داشته و توانسته است رتبه دوم فروش فیلم‌های جدید اکران شده از تیرماه به بعد را از آن خود کند.  

ماجرای فعالیت‌های یک بیت‌کوین‌باز در «سیاه‌باز»

مرتضی شایسته سخنگوی شورای صنفی نمایش پس از جلسه ۱۳ تیرماه این شورا اعلام کرد که ۲ فیلم سینمایی زد و بند به کارگردانی داوود نوروزی و تهیه‌کنندگی مقصود جباری و «سیاه باز» به کارگردانی حمید همتی و تهیه‌کنندگی علی قائم‌مقامی از ۱۶ تیر یا ۲۳ تیر در سینما‌ها بود اگرچه این ۲ فیلم هیچ کدام در زمان مقرر اکران نشدند اما در نهایت «سیاه باز» از 30 تیرماه روی پرده سینما رفت.

مهدی کوشکی، سام قریبیان و شاهد احمدلو در فیلم سینمایی سیاه‌باز

فیلم سینمایی سیاه‌باز که موفق نشد در سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر به نمایش دربیاید به ماجرای فعالیت‌های یک بیت‌کوین‌باز پرداخته و تلاش کرده است در مسیر سینمای اجتماعی به‌جای سینمای فلاکت حرکت کند.

این فیلم سینمایی تاکنون تنها نزدیک به 60 میلیون تومان فروش داشته که به نوعی می‌توان گفت در این مدت اکران با شکست مواجه شده است.

سام قریبیان ، افسانه بایگان، شاهد احمدلو، مهدی کوشکی، علی رهبری، المیرا دهقانی، حامد بیسادی و آتیلا پسیانی در «سیاه باز» به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلمی که پس 10 سال در این شرایط اکران شد!

خروجی جلسه شورای صنفی نمایش در ۲۰ تیرماه مشخص شدن اکران ۲ فیلم دیگر هم بود که از آن جمله می‌توان به نمایش فیلم‌ سینمایی «قصه عشق پدرم» به کارگردانی محمدرضا ورزی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شریفی‌نیا اشاره کرد.

«قصه عشق پدرم» به کارگردانی محمدرضا ورزی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شریفی‌نیا محصول سال ۱۳۹۱ است و اکران آن در این زمان با 2 سوال ساده همراه و آن این است که چرا این فیلم در شرایط متفاوت این روزهای سینما باید اکران شود؟ چه کسانی این تصمیم را گرفتند و چگونه به این نتیجه رسیدند که این فیلم را در این زمان اکران کنند؟

مصطفی زمانی و چنگیز جلیلوند در فیلم‌ سینمایی «قصه عشق پدرم»

این فیلم که به مقام پدر تقدیم شده و موضوعی اجتماعی– خانوادگی با درونمایه دفاع مقدس دارد تا بدین لحظه بیش از 26 میلیون تومان فروش داشته است که به نوعی می‌توان گفت نتوانسته است نظر مخاطبان را به خود جلب کند.  

مرحوم چنگیز جلیلوند ، محمدرضا شریفی‌نیا، مهراوه شریفی‌نیا، مصطفی زمانی ، بهنوش طباطبایی ، امیر‌یل ارجمند، مرحوم حسین محب اهری ، هایده حائری، سلیمه رنگزن از جمله بازیگران این فیلم هستند.

فیلم‌های اکران نوروز همچنان روی پرده هستند!

با مراجعه به سایت سینماتیکت می‌توان دریافت که فیلم‌های «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی ، «تکخال» به کارگردانی مجید مافی، «هفته‌ای یکبار آدم باش» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی، «خون شد» به کارگردانی مسعود کیمیایی با گذشت حداقل 5 ماه از اکران همچنان روی پرده هستند و باوجود آنکه 3 فیلم «خورشید»، «تکخال» و «خون شد» به اکران آنلاین پیوسته‌اند و اکران آنلاین «خورشید» نیز به تازگی به پایان رسیده است اما هنوز مشخص نیست چه زمان قرار است اکران آن‌ها در سینماها به پایان برسد.

اگر بخواهیم نگاهی به فروش این فیلم‌ها نیز داشته باشیم باید بگوییم که تا زمان نگارش این گزارش فیلم «خورشید» بیش از یک میلیارد و 600 میلیون تومان، «هفته‌ای یکبار آدم باش» بیش از یک میلیارد و 300 میلیون تومان، «تک‌خال» بیش از 900 میلیون تومان و «خون شد» بیش از 134 میلیون تومان فروش داشته‌اند که این موضوع نشان می‌دهد علاوه بر تاثیر کرونا بر فروش فیلم‌ها، ترکیب اکران نوروزی این فیلم‌ها از ابتدا ترکیب مناسبی نبوده است. 

پیمان معادی و مهران مدیری در فیلم سینمایی درخت گردو

در پایان می‌توان این نوید را به مخاطب سینما داد که قرار است « فیلم سینمایی درخت گردو » به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی سیدمصطفی احمدی به زودی اکران شود البته پیش از این در اوایل تیرماه خبر اکران این فیلم رسانه‌ای شده بود اما گروه سازنده از اکران انصراف داده بودند. حال باید منتظر ماند و دید وعده دوم اکران این فیلم عملی خواهد شد یا نه.

پیمان معادی، مینا ساداتی، مینو شریفی و مهران مدیری بازیگران فیلم سینمایی «درخت گردو» هستند و قصه فیلم روایت‌گر داستانی واقعی در دل فاجعه‌ بمباران شیمیایی سردشت است.

پیش‌بینی می‌شود این فیلم هم مانند «دینامیت» و یا بیشتر از آن به دلیل سوژه قابل تامل، تجربه اکران موفق در جشنواره ملی فیلم فجر 38 و استقبال مخاطبان، بازی متفاوت بازیگران و... بتواند رکورد فروش سال 1400 سینما را بشکند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه