English

علامه محمدرضا حکیمی به دیار باقی شتافت/زمان تشییع پیکر فیلسوف عدالت اعلام شد

محمدرضا حکیمی در 31 مرداد ماه 1400 در گذشت و پیکرش در یکم شهریورماه در حرم امام رضا (ع) به خاک سپرده خواهد شد.

علامه محمدرضا حکیمی به دیار باقی شتافت/زمان تشییع پیکر فیلسوف عدالت اعلام شد

به گزارش خبرگزاری موج، علامه محمدرضا حکیمی ، مجتهد و فقیه، نویسنده و اندیشمند شیعه  که بیش از 50 عنوان کتاب از او به یادگار مانده است در سن 86 سالگی و پس از چند نوبت بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و عوارض پس از آن، در آخرین ساعات مردادماه 1400 زندگی را در سن 86 سالگی بدرود گفت.

محمدرضا حکیمی دارفانی را وداع گفت

وی به مدت بیست سال از عمر گرانمایه اش را به تحصیل علوم حوزوی پرداخت و در سال 1348 اجازه اجتهاد خود را از آقابزرگ تهرانی دریافت کرد. اگرچه او را با عناوین و القابی همچون «علّامه»، «استاد»، «فیلسوف عدالت» و «مرزبان توحید» یاد می کردند اما حضرت امام خمینی (ره) او را  «جناب مستطاب ثقة الاسلام آقای محمدرضا حکیمی - دامت افاضاته» خطاب کردند.

کتاب الحیاة او که یک دائرةالمعارف اسلامی است، از شهرت و اعتبار خاصی در جهان اسلام برخوردار است در عین حال کتاب «منهای فقر» او نیز چکیده ای از افکار و عقاید این فرد فرهیخته و حاوی پندهای بزرگ برای مردمان و حاکمان است.

علامه محمدرضا حکیمی

زمان تشییع پیکر علامه حکیمی اعلام شد

خانواده محمدرضا حکیمی در پی درگذشت او در بیانیه‌ای اعلام کردند:

"انا لله و انا الیه راجعون 

یا ایتها النفس المطمئنه! ارجعی الی ربک راضیه مرضیه، فادخلی فی عبادی وادخلی جنتی.

مرزبان توحید و فیلسوف عدالت، حامی محرومان و مستضعفان، استاد علامه محمّدرضا حکیمی، به ملکوت اعلی پیوست. فرزانه‌ای که علوی زیست و پس از عمری پُربرکت و تألیف بیش از یکصد کتاب و مقاله در مرزبانی از ارزش‌های توحیدی و انسانی به لقاءالله شتافت.

این ضایعه جان‌گداز را به حضور نورانی حضرت ولی عصر (عج) و دلسوختگان عدالت و انسانیت در سراسر گیتی تسلیت می‌گوییم. روح بلندش با سیّد آزادگان جهان، حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام محشور باد."

​آن طور که نزدیکان این علامه فقید به رسانه ها اعلام کرده اند، مراسم تشییع پیکر محمدرضا حکیمی دوشنبه، یکم شهریورماه برگزار خواهد شد و پیکر این اندیشمند دینی در حرم امام رضا (ع) به خاک سپرده خواهد شد.

روحش شاد و یادش گرامی باد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه