English

تابلوی نگارگری و خوشنویسی غدیری با عنوان اکمال دین رونمایی شد

جدیدترین اثر نگارگری رضا بدرالسماء با موضوع غدیر که مزین شده به آیات قرآنی با خوشنویسی است، در شهر اصفهان رونمایی شد.

تابلوی نگارگری و خوشنویسی غدیری با عنوان اکمال دین رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری موج، تابلوی اکمال دین جدیدترین اثر رضا بدرالسماء با موضوع حضرت علی (ع) و عید غدیر خم که مزین به آیات غدیری شده است، صبح امروز 7 مردادماه در شهر اصفهان رونمایی شد.

رضا بدرالسماء در این مراسم و پس از رونمایی از این تابلوی نگارگری و خوشنویسی گفت: خداوند را سپاسگزارم که با این تابلو می توانم سهمی در غدیر داشته باشم. همچنین از سفارش موسسه معرفت تشکر می کنم، چرا که وقتی چنین سفارش هایی باشد، در حفظ و نشر این آثار هنری با موضوعات دینی و زنده نگاه داشتن غدیر موثر خواهد بود.

وی بیان کرد: هر اثری در رابطه با عید غدیر، تذکر و یادی است برای این عید بزرگ. فکر می کنم یکی از بهترین مواردی که می تواند در ماندگاری این اعیاد بزرگ دینی موثر باشد، آثار هنری است که امیدوارم زینت بخش خانه ها و مراکز و سازمان ها باشند.

نجم الدین شریعتی که در این مراسم اجرا را برعهده داشت، در توضیح این اثر نگارگری و خوشنویسی گفت: اثر نگارگری اکمال دین استاد بدرالسماء مزین به آیات غدیر خوشنویسی شده در اطراف طرح نگارگری دستان پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) است. این آیات با خط استاد امیری یکی از اساتید خط استان اصفهان مزین شده است.

حجت الاسلام حبیب الله فرحزادی نیز در این مراسم گفت: اگر بخواهیم غدیر را جهانی کنیم باید در همه حوزه های فرهنگی و هنری فعالیت کنیم که در این صورت موثر خواهد بود. هر کسی در حد و توان خودش می تواند هنرش را به منصه ظهور بگذارد. این آثار هنری و فرهنگی هستند که می‌مانند چون در مورد اهل بیت علیه السلام است.

بر اساس این گزارش، استاد رضا بدر السما هنرمند مشهور اصفهانی است که در آستانه عید غدیر که از مهمترین اعیاد شیعیان است و کامل کننده دین تابلو اکمل الدین را دو سال پیش به تصویر کشید، تابلویی که نام آن از خطبه غدیر برگرفته شده است. در مراسمی که امروز در شهر اصفهان برگزار شد، این اثر نگارگری، مزین به آیات قرآن خوشنویسی شده در اطراف این طرح شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه