English

آثار گنجینه حوزه هنری با موضوع امام خمینی به روی دیوار گالری ابوالفضل عالی/سوگ آفتاب افتتاح شد

در نمایشگاه سوگ آفتاب ۲۸ اثر موزه ای حوزه هنری شامل آثاری از غلامعلی طاهری، عبدالحمید قدیریان، حسین خسروجردی و ... به مناسبت سالروز رحلت امام به نمایش در آمده است.

آثار گنجینه حوزه هنری با موضوع امام خمینی به روی دیوار گالری ابوالفضل عالی/سوگ آفتاب افتتاح شد

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری موج، نمایشگاه نقاشی «سوگ آفتاب» شامل ۲۸ اثر گنجینه هنر انقلاب از ۱۴ هنرمند نقاش پیشکسوت، روز سه‌شنبه ۱۱ خردادماه با حضور مجدالدین معلمی معاون هنری حوزه هنری و سیدمسعود شجاعی طباطبایی مدیرکل هنرهای تجسمی حوزه هنری و هنرمندانی همچون عبدالحمید قدیریان، علی شیخی و کامیار صادقی  در گالری عالی حوزه هنری افتتاح شد.

مجدالدین معلمی معاون هنری حوزه هنری در افتتاحیه این نمایشگاه که با رعایت پروتکل های بهداشتی و بدون هیچ مراسم خاصی برگزار شد، درباره هدف از برگزاری نمایشگاه «سوگ آفتاب» بیان کرد: از آنجایی که امکان مناسبی برای نصب و نمایش دایمی آثار گنجینه حوزه هنری وجود ندارد، مناسبت‌ها برای حوزه هنری بهترین فرصت است که آثار فاخر هنر انقلاب را به معرض نمایش درآورد.

اثر حسین خسروجردی در نمایشگاه سوگ آفتاب

وی در ادامه اظهار داشت: امکان دیدن این آثار در کنا هم، فرصت مقایسه تکنیک‌ها و آثار هنرمندانی که در یک موضوع کار کرده‌اند را به ما می‌دهد.

سیدمسعود شجاعی طباطبایی هم درباره آثار این نمایشگاه و نحوه انتخاب آنها گفت: هرچند که در گنجینه ما نقاشی، مجسمه، آثار گرافیکی و پوستر های زیادی با مضمون انقلاب و ارتحال امام خمینی (ره) داشتیم، برای این نمایشگاه تنها آثار نقاشی را انتخاب کردیم تا نمایشگاه یکدستی باشد.

وی در مورد شیوه انتخاب آثار گفت: انتخاب آثار متناسب و بر اساس فضای گالری عالی بود و بر این اساس ۲۸ اثر نقاشی از هنرمندانی چون ایرج اسکندری، کامیار صادقی، مصطفی گودرزی، غلامعلی طاهری، حسن رزمخواه، مرتضی افشاری، علی شیخی، علی اسلامی‌مقدم، علیرضا خالق دادی، احمد خلیلی‌فرد، کاظم چلیپا، محمدعلی ترقی‌جاه و عبدالحمید قدیریان انتخاب شد.

شجاعی افزود: از این میان از غلامعلی طاهری با چهار اثر بیشترین تعداد کار به نمایش در آمده و در عین حال بزرگترین اثر از نظر ابعاد به حسین خسروجردی تعلق دارد. 

نمایشگاه سوگ آفتاب

وی تاکید کرد: امیدواریم فضایی تحت عنوان موزه انقلاب تاسیس شود و هم‌افزایی صورت بگیرد تا همه آثار هنری مرتبط با این موضوع گردهم آید و بتوانیم به مخاطب جهانی نیز ارائه دهیم.

شجاعی طباطبایی با بیان اینکه تا به حال این آثار که متعلق به قبل و بعد از رحلت امام خمینی است، جمع نشده بود گفت: در این نمایشگاه، برای اولین بار مجموعه آثار فاخری که با موضوع حضرت امام خمینی (ره) قبل و بعد از رحلت ایشان خلق شده‌اند، گردهم آمدند. فایل های کپی این آثار را تهیه کرده ایم و در اختیار مراکز قرار داده ایم و این امکان وجود دارد که این آثار برای مصارف عمومی نیز با کیفیت بسیار بالا چاپ شوند و در اختیار قرار گیرد.

وی همچنین با بیان برخی آمار در مورد آثار موجود در این نمایشگاه اظهار کرد: قدیمی‌ترین اثر در این نمایشگاه مربوط به سال ۱۳۵۸ و اثر محمدعلی ترقی‌جاه، جدیدترین اثر مربوط به سال ۱۳۹۸ اثر غلامعلی طاهری با عنوان پرتره حضرت امام (ره) است. بزرگترین اثر به ابعاد ۲۰۰ در ۲۰۰ متعلق به حسین خسروجردی با عنوان رحلت امام است که سال ۱۳۶۸ خلق شده است. همچنین کوچکترین اثر به ابعاد ۵۵ در ۴۰ متعلق به محمدعلی ترقی‌جاه با عنوان حکومت اسلامی است که در سال ۱۳۵۸ خلق شده است.

بر اساس این گزارش، علاقه‌مندان برای تماشای این آثار می‌توانند از روز چهارشنبه ۱۲ تا ۳۰ خردادماه روزهای شنبه تا چهارشنبه به جز روزهای تعطیل از ساعت ۹ تا ۱۸ به گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه نرسیده به خیابان حافظ مراجعه کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی