English

استعدادهای جوانی که در جشن رمضان ۱۴۰۰ کشف شدند/ ناگفته های خوانندگان جوان از پارتی بازی های حوزه موسیقی

دو خواننده جوان معرفی شده در برنامه جشن رمضان ۱۴۰۰ از تاثیر رسانه در معرفی هنرمندان مستعد و لزوم حمایت از آنها سخن گفتند.

استعدادهای جوانی که در جشن رمضان ۱۴۰۰ کشف شدند/ ناگفته های خوانندگان جوان از پارتی بازی های حوزه موسیقی

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون خبرگزاری موج، برنامه «جشن رمضان» ویژه برنامه ۲۴ ساله شبکه پنج سیما است که هر سال در ایام ماه مبارک، به دنبال ایجاد یک راه ارتباطی بین نیازمندان و خیرین است و تلاش می کند با پیدا کردن حامی آرزوها، آرزوی کودکان را تحقق بخشد و شادی را در جامعه منتقل کند.

جشن رمضان 1400 به دلیل شرایط کرونا در فضای بسته برگزار می شود. هرشب مهمانان متفاوت از اقصی نقاط ایران دارد که قصه های جذاب و شنیدنی دارند. در کنار گفتگو با این قهرمانان، از خواننده های مطرح دعوت می کند تا علاوه بر اجرای چند قطعه، بینندگان با سبک کاری و فعالیت های آنان هم آشنا شوند.

بعد از حضور محمد معتمدی و سالار عقیلی خوانندگان نام آشنای کشور، نوبت حضور به خوانندگان جوان تر و جویای نام در جشن رمضان رسید.

علیرضا جعفرزاده خواننده جوانی که در جشن رمضان با اجرای چند قطعه به سبک موسیقی سنتی خوش درخشید، درباره وضعیت موسیقی سنتی در این روزها گفت: در حال حاضر یک موسیقی بر جامعه حاکم است که تولیدکنندگان آن فقط به فکر شهرت و پول هستند و یک موسیقی تاریخ مصرف دار را به مردم تزریق می کنند. مردم هم متاسفانه خیلی به دنبال آن موسیقی تفکری، تاملی و تعقلی نیستند و این وضعیت صرفا به دنبال جنب و جوش آنی به وجود آمده است.

وی افزود: اما موسیقی سنتی در هر دوره ای جایگاه خودش را حفظ کرده است. البته تعداد هنرمندانی که این موسیقی ناب را تولید می کردند واقعا کم شده چون شرایط و بستر رشد آن در جامعه فعلی ما فراهم نیست، چه به دلیل کم توجهی مسئولین که به آن بها نمی دهند و چه عملکرد رسانه ها که یک موسیقی دیگر را به مردم تحمیل می کنند. با این وجود، موسیقی سنتی هنوز هم جریان دارد و به روش های جدیدی در بازار عرضه می شود.  

این هنرمند جوان در خصوص حضور خود در برنامه «جشن رمضان» بیان کرد: برای اولین بار در این برنامه شرکت کردم، با وجود اینکه تبلیغ زیادی هم برای حضورم در جشن رمضان انجام نداده بودم اما خیلی از دوستانم که این برنامه را از قبل دنبال می کردند، اجرای مرا دیده بودند. به نظرم بسیار برنامه جذاب و خوبی بود و خیلی بازخورد خوبی برای من داشت زیرا پس از حضورم در آن برنامه، تعداد پیام و زنگ هایم بیشتر شد. 

وی در خصوص نقش رسانه ها در معرفی استعدادهای جوان بیان کرد: خیلی مهم است؛ الان داستان های پارتی بازی و آشنا بودن ها باعث شده هرکسی با تولید یک آهنگ در رسانه شروع به خودنمایی کند. آهنگی که نه محتوا دارد و نه خواننده مستعدی آن را خوانده است، اما فقط به خاطر روابط و شرایط اقتصادی خوب صاحب اثر، در همه جا شنیده و دیده می شود. به نظرم رسانه در معرفی شخصیت ها نقش مهمی دارد زیرا  مردم رسانه را مرجع قرار می دهند و به شخصی که او معرفی می کند اعتماد می کنند.خوشبختانه برنامه جشن رمضان هنرمندان جوان اما با استعداد را معرفی می کند که این اقدام بسیار مثبتی است. 

جعفرزاده پیرامون برنامه کاری خود برای آینده توضیح داد: قرار بود در سال ۹۹ در اروپا کنسرت داشته باشیم اما متاسفانه کرونا همه چیز را کنسل کرد.  برنامه تولید آثار هم اینگونه است که در ۶ ماه اول سال ۴ قطعه منتشر کنم و اگر حامی اقتصادی داشتیم تولید آلبوم هم داشته باشم.  

فضا برای آهنگ غمگین مناسب نیست

مجتبی شجاعی دیگر خواننده جوانی است که بیننده های جشن رمضان از اجرای او رضایت داشتند. 

وی درخصوص آغاز فعالیت های هنری اش توضیح داد: من موسیقی را به صورت رسمی از سال ۹۲ شروع کردم  تا الان که نزدیک به ۱۶ قطعه تولید شده و عشق اهورایی یکی از آهنگ هایی بود که مورد استقبال قرار گرفت. 

شجاعی درباره علت معروف شدن عشق اهورایی گفت: من آهنگ های دیگری هم دارم که زیاد دانلود شده  و مردم خوششان آمده است اما فکر میکنم ریتم و ضرب و آهنگ عشق اهورایی که حماسی است و کلمات و مصرع های آن طوری است که زود در حافظه قرار ثبت می شود.

این خواننده در پاسخ به اینکه رسالت موسیقی در این ایام چیست؟ بیان کرد: اهالی موسیقی باید با آهنگ ها حال مردم را خوب کنند. فکر می کنم در این ایام که سلامتی و شرایط اقتصادی مردم خیلی رو به راه نیست، خواننده ها باید به سمت تولید آهنگ با انرژی مثبت بروند. الان فضا برای آهنگ غمگین مناسب نیست. 

شجاعی آینده موسیقی را اینطور ترسیم کرد: به طور کلی نمیتوانم بگویم آینده موسیقی تاریک است اما این شرایط بد باعث کمرنگ شدن فضای حقیقی و ادامه جریان در فضای مجازی شده است. طبیعی است که هنرمندان با انرژی کمتر فعالیت هایشان را ادامه دهند.

وی درخصوص تاثیر برنامه جشن رمضان بر معرفی استعدادهای جدید گفت: خوشبختانه در جشن رمضان خواننده های با استعداد معرفی می شوند، اگر شرایط صدور مجوز برای همین خواننده ها سهل‌تر شود، شرایط بهتر خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه